X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר על 201 ספרי לימוד של הרשות הפלשתינית ויחסם ליהודי, לישראל ולשלום מלמד שהנער הפלשתיני מתחנך מכתה א ועד כתה יב' להכין עצמו למאבק אלים לחיסול מדינת ישראל אין דבר כזה שקוראים לו "שלום" או "שתי מדינות" אין לנער הפלשתיני שום ידע אוביקטיבי על ישראל והיהודים
▪  ▪  ▪
פלשתין במפת "האומה הערבית", בית הספר אל-עמאריה, העיר העתיקה, ירושלים [צילום: איתמר לוין]

בימים אלו התפרסם מחקר על "ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית וההתייחסות ליהודים, לישראל ולשלום". את המחקר ערכו ד"ר רוני שקד וד"ר ארנון גרויס. החוקרים בדקו 201 ספרי לימוד העדכניים ביותר שיצאו על-ידי הרשות הפלשתינית, בכללם 77 ספרים שהודפסו בשנים 2017-2016. מדובר בספרים במקצועות השונים בכיתות א-י"ב הנלמדים בכל בתי הספר ביהודה, בשומרון, ברצועת עזה, במזרח ירושלים, הן בבתי הספר הממשלתיים, הן בבתי הספר הפרטיים והן בבתי הספר של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. נבדקו כל סוגי החומר הכתוב, כולל תרגילי לשון, תצלומים, איורים, מפות, תרשימים ועוד.
זהו המחקר המקיף והמעמיק ביותר שאני מכיר, שנעשה לגבי ספרי הלימוד ברשות הפלשתינית, או במילים אחרות: איך מחנכים את הנוער הפלשתיני מכיתה א' לדעת מי היא ישראל, מי הם היהודים ומה צריך להיות גורלם. התוצאה המזוקקת של המחקר מייאשת, מציירת תמונה שחורה משחור, לא משאירה סדק של תקווה. במה מדובר?
בדלגיטימציה מוחלטת של העם היהודי, של מדינת ישראל ותושביה היהודים. עברם של היהודים בארץ נמחק, לא מוזכר אלא כזיוף היסטורי. גם ה"כותל המערבי" הוא המצאה ציונית שבאה לעולם רק מאז 1967. בעלי הארץ מקדמת דנן הם הערבים הפלשתינים; ששת מיליוני היהודים בישראל אינם נספרים כלל כתושביה; ישראל ועריה נמחקות מהמפה וגם השפה העברית שהופיעה בבולי המנדט נמחקת מהבולים. תושבי הארץ הם הפלשתינים ומיליוני הפליטים שישובו אליה. כל הכרה במדינת ישראל נמחקת. אז איך בכל זאת מתייחסים בספרי הלימוד לשטח מדינת ישראל? בביטויים עוקפים כמו "שטחי 1948", "הפנים", ה"קו הירוק". אין בכלל "חיה" כזאת שקוראים לה "שתי מדינות". לא קיימת ולא מוזכרת.
דמוניזציה מאסיבית של היהודים וישראל. היהודים הם כוחות האופל, שבאו לכאן במטרה ברורה להשמיד את הפלשתינים; הם אויבי "הנביאים", הם רוצחי ילדים, הם זאבים ונחשים, אין פשע שאינם אשמים בו, ובכלל זה שיגור חזירים לשדות הפלשתינים. אין אפילו פיסת מידע אוביקטיבית על היהודים וישראל. אין בכלל התייחסות אל הפרט היהודי כבן אדם רגיל, אלא רק לקבוצה היהודית המירשעת. ישראל והיהודים הם הצד הפושע האולטימטיבי והפלשתינים הם הקורבן האולטימטיבי.
אינדוקטרינציה למאבק אלים. אין בספרי הלימוד שום תמיכה ברעיון של שלום עם ישראל או דו-קיום בשלום עימה. נהפוך הוא: מדובר במאבק אלים לשחרור כל פלשתין, בלי שום הגבלה של קווי 67. תשוחררנה עכו וחיפה ויפו, והפליטים ישובו לשטח המולדת שעליו יונף דגל פלשתין, והיהודים הגזלנים יסולקו. כללו של דבר, ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית, זאת שבראשה עומד אבו מאזן, מכינים את התלמידים למאבק אלים לחיסול ישראל ו"העלמת" תושביה היהודים תחת הסיסמה של "שחרור פלשתין מהכיבוש הציוני".
כאשר דורות של פלשתינים צעירים מתחנכים ככה, הרי שכל הדיבורים על יוזמות שלום, שתי מדינות, פריצת דרך, דו-קיום בשלום, ועוד קלישאות מאובקות מסוג זה, לא נאמרים אלא בעולם של שוטים ועיוורים. זה מסביר למה ערפאת ואבו מאזן ברחו מהסכמים שלא נתנו פתרון ל"שחרור" כל פלשתין, אלא רק ל"כיבוש" של 67. הוא לא מעניין אותם! אני יודע שכל זה לא יזעזע בעלי אמונה. או שהם יתעלמו מכך, ואז הוא לא קיים כביכול, או להפך, שזה דווקא יחזק את אמונתם כמיטב הדיסונאנס הקוגניטיבי. אני מבין אותם. קשה לי להבין חלק מהתקשורת שלנו שלא נותן ביטוי נרחב למחקר זה. כל מחקר שמתחת לרמה הסבירה, אך יש בו כדי להראות דברים רעים על המדינה, זוכה לתופים ומחולות. למה זה?
מה עושים? איני יודע! לפחות מדינת ישראל צריכה שמרבית אזרחיה, ובכללם הנערים סרבני הגיוס, יכירו במציאות האכזרית הזאת. זה עדיף עשרת מונים על פני חלומות באספמיה והזיות שווא.

תאריך:  07/01/2018   |   עודכן:  07/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמונה שחורה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין אם זהבה גלאון והמליה
חבר קיבוץ  |  7/01/18 13:28
2
זאת שאלה רטורית כמובן,השמאל
בני בנקר  |  7/01/18 19:39
3
על זה להודות
עמעד  |  8/01/18 00:05
4
לא יהיה שלום.
7_7_7.  |  8/01/18 08:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
ארגון הטרור המסוכן ביותר נמצא על הכוונת של צה"ל, ולמרות שאין לו כתובת ברורה, נמנים עם שורותיו רבבות לוחמים והוא מצויד באמל"ח למכביר במימון האירנים
צ'לו רוזנברג
יש גבול לפוליטיקה קטנה, לפוליטיקה של שנאה ושיסוי    מדוע אסור לאדם שהקדיש את חייו לביטחון ישראל להביע עמדה מושכלת לגבי הסכנות העלולות לנבוע מהפיכתה של ישראל למדינה דו-לאומית אליה מובילים נתניהו וחבריו הפונדמנטליסטים?
עומר כרמון
מפגינים חסמו את מכוניתו, השליכו עליה אבנים ואשפה וקראו: "בוגד ומרגל"    הפלשתינים טוענים כי ישראל הודיעה שאם לא תתאפשר הגעתו לבית לחם, יוכנסו כוחות צה"ל
בעז שפירא
דגל הלאום הוא בעיניהם סממן פשיסטי, ההמנון הלאומי לא "מתאים" לאזרחים הערבים, על הקרן הקיימת לישראל לפעול גם למען ערביי ישראל, השבת מהווה כפייה, במדינה יש "הדרת נשים" "הדתה" ושאר "סכנות" רחמנא ליצלן
עומר כרמון
וול סטריט ג'ורנל: לאחר ניצחונו בבחירות אך טרם כניסתו לבית הלבן התקשר דונלד טראמפ לעבד אל-פתח א-סיסי והזהיר אותו כי במידה ומצרים תגיש באותו יום את הצעת ההחלטה במועצת הביטחון המגנה את ישראל על הבנייה בהתנחלויות, ממשלו יבוא עמו חשבון לאחר שיושבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il