X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רכבת ישראל - בהנהגת השר המקצועי ביותר, פרצה לפריפריה באופן אדיר אך האפליה היא בעוכריה ציבור שלם נמצא בין פסי הרכבת אך לא לצידם ציבור החי בערים ובעיירות אתניות ברורות ושמו הציבור הערבי
▪  ▪  ▪
כ"ץ. תיק "יוקרתי" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שר התחבורה ישראל כ"ץ, הוא אחד מהשרים המקצועיים ביותר, ואולי המקצועי ביותר מבחינת התיק שבידיו. שלוש קדנציות הוא כבר אוחז בתיק התחבורה, שבעבר היה תיק אפור שכל חשיבותו הייתה עבור השר המכהן כמקפצה פוליטית ותו לא, ו"על הדרך" השר המכהן היה משתמש בתיק למינויים פוליטיים אישיים. שרי התחבורה לא היו מנהלים פעילות מקצועית ממש דרך התיק הזה אלא משאירים זאת לפקידי המשרד הבכירים. כך עשו כל שרי התחבורה עד שישראל כ"ץ הגיע לתפקיד. הוא החליט להפוך את התיק האפור לנוצץ, ולמרות היותו שר בכיר בליכוד הוא לא ביקש להתנתק מהתיק הזה לתיק יותר "יוקרתי".
והתוצאות ניכרו בשטח - תיק התחבורה הפך למקצועי ולבעל מעוף ובקצהו "דובדבן" הרכבת הקלה הבין-עירונית. כ"ץ קידם את מפת הרכבת עד שזו הפכה לאטרקטיבית ולא עוד משהו תיירותי בין ירושלים לתל אביב, או משהו יעיל רק בין חיפה לתל אביב. הפריפריה החלה לגלות את הרכבת, ובמיוחד הדרום השומם, עד שגם הצפון החל לאחרונה להיות מחובר למרכז המדינה, ועוד ידו של כ"ץ נטויה. לצד תחנות חיפה והקריות נוספו כרמיאל, אחיהוד, בית שאן, עפולה ומגדל העמק ובקרוב מדברים על חיבור קריית שמונה למוביל הצפוני הזה. בית שמש הפכה לנגישה בזכות הרכבת, ובקרוב יחובר הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב. לצד ראשון לציון ורחובות מחוברים כולם גם ליבנה, לשדרות, לאשדוד, לאופקים, לבאר שבע, לדימונה, לאשקלון וללהבים - רהט.
מרכז הארץ הפך לסוגה בתחנות כמו ראש העין, פתח תקוה, בני ברק, בת ים וחולון, כפר סבא, הרצליה, הוד השרון, חדרה וגם פרדס חנה ובנימינה נמצאות על המפה. ועכשיו הודיע השר הנמרץ כי בקרוב תתוקן הרכבת לאריאל שבשומרון, שמעבר ל"קו הירוק". מבלי להיכנס לוויכוח הבינלאומי-פוליטי הרי שיש לשאול את השר הנכבד האם במסגרת מדינת ישראל הרשמית תמה כבר המלאכה, והאם הוא איננו נוקט באפליה קשה כלפי הסקטור הערבי בישראל, המהווה כמעט כרבע מאוכלוסיית המדינה?
מילה ושמה אפליה
רק תחנה אחת נושאת שם ערבי והיא תחנת להבים - רהט, בדרך לבאר שבע, וגם זאת רחוק מהעיירה הבדואית. רק הערבים תושבי הערים המעורבות כמו רמלה, לוד, באר שבע, חיפה, עכו ותל אביב-יפו נהנים מתוואי הרכבת וזאת רק משום שהם חיים בין יהודים וסלאבים. ואפילו שם עולה שאלה. כיצד ייתכן שחולון, בת ים, בני ברק, רמת גן וראשל"צ נמצאות על מפת רכבת של "גוש-דן" ואילו את יפו "שכחו"? אבל הבעיה הערבית והרכבת עמוקה יותר. כל תושבי המשולש הצפוני חייבים להגיע בדרכים עקלקלות לתחנת בנימינה, בשפלת השומרון.
האם תושבי העיר אום אל-פחם למשל אינם זכאים לתחנה משלהם? האם בבקה אל ג'רבייה הסמוכה לא יהיו נוסעים אם הרכבת תגיע גם אליהם על-ידי הקמת תחנה מקומית? האם טייבה, טירה וכפר קאסם אינן ראויות אפילו לתחנת רכבת אחת בלבד באחת מהן? האם כשתכננו את הקו לכרמיאל אי-אפשר היה להקים תחנה גם בדיר אל אסד? האם אי-אפשר היה לתכנן לעתיד שהרכבת לקריית שמונה תעבור דרך סכנין, ערבה ודיר חנא? מדוע ערים ערביות גדולות וותיקות כנצרת ושפרעם נותרו יתומות מפסי הרכבת? התשובה לכל השאלות היא במיליה ששמה אפליה.
בין הפסים ולא לצידם
יחשוב שוב השר הנמרץ - הצופה כבר היום אל כיסא ראש הממשלה, פעמיים לפני שהוא מותח את פס הרכבת להתנחלות אריאל, שישנו גם ציבור אתני מקופח החי ממש בין פסי הרכבת אך לא לצידם, שמתנהל באוטובוסים ובמיניבוסים ישנים ומעושנים והחפץ גם הוא לשבת על המושבים המרופדים של רכבת ישראל. בטוחני כי המסלול הבאה העולה בדעתו של השר הזה, אחרי אריאל, תהיה כנראה לקריית ארבע או לאלפי מנשה ומעלה אפרים. וכשיקום הקו לאריאל אנחנו עלולים לשמוע כי עימו יעלו כבר קולות גזעניים שיקראו לכך שהתושבים הפלשתינים לא יסעו בו מ"סיבות ביטחוניות".
מר כ"ץ הנכבד, עצור בבקשה את קטר האפליה וסלול איזה פס רכבת לאום אל-פחם, לנצרת, לשפעם, לטייבה ולסכנין.

תאריך:  18/03/2018   |   עודכן:  18/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רכבת ישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת האפליה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בשביל מה רכבת שישרפו אותה ?
מגיב ותיק  |  18/03/18 11:39
 
- תגובה עלובה ובזויה
אוהד גלבוע   |  21/03/18 15:38
2
הר, התשובה היא הר
הג'וקר  |  18/03/18 13:03
3
ראשית ,מקבל את תגובתו של
חבר קיבוץ יכור  |  21/03/18 05:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים משגב
משהו רע במיוחד עובר על רשויות המשפט. אסור לסמוך עליהן יותר מדי. הן השופטים והן האנשים בפרקליטות - ובוודאי גם השוטרים - איבדו זה מכבר את המצפן שראוי להם להיות מצוידים בו. שיתוף הפעולה שלהם עם מערך תקשורתי משומן, מאוד מסוים, צריך להדאיג כל אחד מאיתנו
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס פועלת כדי להסלים את המצב הביטחוני בגבול רצועת עזה בשבועות הקרובים לקראת פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ    חמאס מפרה את הבטחותיה למצרים ואת הסכם הפסקת האש עם ישראל ופועלת בתיאום עם אירן
נסים ישעיהו
כשאדם מחליט להתקרב אל ה', לעלות במעלות הקדושה, לא די בכך שיקפיד לקיים את כל מצוות התורה אלא עליו להשקיע מעבר לזה, להתנדב, להקריב את הבהמיות שלו
יצחק מאיר
ברכה לכלה ולחתן פרס ישראל, למרים פרץ ולדוד לוי, יחיו לאורך ימים
אריה הס
היפרדות מהאוכלוסייה הפלשתינית בירושלים רבתי, יהודה ושומרון, טומנת בחובה סכנות שישראל תתקשה לעמוד בהן    ארץ ישראל לא ניתנת לחלוקה    היא קהיליה מדינתית אחת    אין מנוס מהחלת ריבונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il