X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעתה של איילת שקד לאפשר נוכחות סניגורים בעת החקירה המשטרתית, היא צעד אמיץ ומתבקש. כאשר שוטרים מבצעים עבירות מחוץ לחדרי החקירות, מי יודע מה הם עושים כאשר מולם יושבים חשודים
▪  ▪  ▪
המלצה מ-1994 [צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90]

ב-1994 המליצה ועדת גולדברג, כי כבר מהשלבים הראשונים של החקירה, תהיה לחשוד זכות לבקש נוכחות של עורך דין מטעמו. הוועדה המליצה שהסנגור לא יתערב בחקירה באופן אקטיבי ויתן ייעוץ ללקוח, אלא ישמש כמשקיף שתפקידו להרתיע את החוקרים מפעילות אסורה, ולחזק את היכולת של בית המשפט לפסוק על-פי ממצאי החקירה.
למרות שחלפו למעלה מ-20 שנה, המלצותיה של ועדת גולדברג עדיין לא מיושמות. בפועל, המציאות שהתהוותה היא שהמשטרה רומסת מבלי להניד עפעף את זכויותיהם של חשודים ומסרבת בתוקף לאפשר נוכחות של עורכי דין בחדרי החקירות, ומצד שני היא מתגאה באחוזי הרשעה גבוהים של נאשמים.
בצעד נכון ואמיץ, החליטה שרת המשפטים איילת שקד לקדם הצעת חוק לפיה יתאפשר לסנגורים להיות נוכחים במהלך חקירת החשוד. זו לא הפעם הראשונה שהצעה זו עולה לסדר היום. היא הוגשה לפני מספר שנים על-ידי ח"כים מהשמאל, אך נפסלה בוועדה שהוקמה לבחון את הנושא.
אם הכל מתנהל כשורה בחדרי החקירות, איזו עילה יש לחוקרים להתנגד לנוכחות של עו"ד. אולם ידוע שהמצב בחדרי חקירות רחוק מלהיות סביר. החוק מתיר למעשה לחוקרים לקיים שיטות חקירה בהן מופעל לחץ רב על החשודים להודות באשמה. במקום לרכז את מאמצי החקירה באיסוף ראיות, החוקרים מעדיפים את "השיטה הקלה" - להתרכז בנחקר ולהוציא ממנו הודאה.
משטרת ישראל, זו שמופקדת על אכיפת החוק, הוכיחה לא פעם ולא פעמיים, כי היא גם זו שרומסת אותו חוקרים מקליטים רק חלקים ממהלך החקירה, ומשתמשים באמצעים אלימים בעת חקירת חשודים. דוח מח"ש לשנת 2017 חשף מציאות עגומה במשטרה: אחוזי ההרשעה של שוטרים עלו בשנה החולפת בתיקים של שחיתות, עבירות מין ואלימות, שוד וגניבה - וכל זה מחוץ לחדרי החקירה. ניתן רק לשער מהו הלך הרוח כאשר הם בדל"ת אמותיהם עם מי שחשוד במעשה פלילי.
בחדר החקירות החשוד יושב מול חוקרים מיומנים, בעלי מגוון של שיטות וטכניקות להפעלת לחץ: "השוטר הטוב והשוטר הרע", שיחות חולין עם החשוד מחוץ לחדר החקירות שמטרתן לחלץ פרטים מפלילים ועוד. המעמד הזה לכשעצמו מרתיע ומעורר חרדה גדולה, בעיקר כאשר מדובר באדם מן השורה אשר התנהלות המשטרה זרה לו. סביר מאוד שחשוד כזה יישבר תחת הלחץ המופעל עליו, רק על-מנת שהסיוט יסתיים.
החוק בישראל צריך להגן לא רק על מי שנחשב כקורבן אלא גם על החשוד במעשה, והדרך להגן עליו היא לאפשר לו את הזכות לייעוץ משפטי ונוכחות של עורך דין בעת חקירה. כך למעשה ניתנת לו הגנה מפני החוקרים ונמנע ממנו ליפול קורבן לאלימות משטרתית או לפגיעה בכבודו בעת החקירה.

תאריך:  03/04/2018   |   עודכן:  03/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
המשטרה מוחה על התלונה למח"ש על הדלפות מן החקירה שהגישו שרה ויאיר נתניהו    עו"ד יוסי כהן: "פורסמו בזמן אמת עובדות שהיו ידועות רק לחוקרים, כמו בקשת החוקרים לערוך עימות"
פנחס פישלר
את הקדנציה הוא מסיים בחודש דצמבר שנה זו ואני מאמין כי איש משרי הממשלה לא יחשוב לרגע, לתת לו שנה נוספת להחזיק בהגה
איתמר לוין
די כבר עם איומי הקדמת הבחירות    גיוס החרדים איננו המאבק הנכון    הפריימריז לא יוצרים את הרשימות המיטביות    איסור פרסום נועד להסתיר את ערוות המשטרה    הכשרים לפסח גוזלים את כספי הלקוחות    הכדורגל השלילי של מוריניו עלה לו ביוקר
עידן יוסף
כך מאשימים הכתבים הזרים שטוענים גם ששוטרים מחבלים להם בציוד    70% מהעיתונאים בישראל: המשטרה מגבילה את חופש התנועה בירושלים באירועים חדשותיים    דוברת המשטרה הודיעה על הקמת חמ"ל חדש שיפעל גם בשבת וישפר את המענה לתקשורת
איתמר לוין
המשטרה לא ביצעה את כל הצעדים שגובשו לגבי מוקד 100 ולגבי מרכז השליטה של מחוז ש"י    אפודים בלתי תקינים וכלי רכב לא מתאימים למשימות השיטור באיו"ש
רשימות נוספות
עתירה נגד רכישת נעליים למשטרה  /  יצחק דנון
גור פינקלשטיין תובע את המדינה  /  יצחק דנון
שוטרים ששיקרו במח"ש נקנסו ב-200-100 שקל  /  איתמר לוין
רשויות העקיפה  /  איתמר לוין
רוני אלשיך צריך ללכת  /  איתמר לוין
משבר אמון  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il