X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום הזה אני מתפלל כי החרדה תביא את קברניטי העולם המובילים, לנצור את הכל ולהיפגש ולדון ולקיים בחינה פנים אל פנים של כל מה ששומא עליהם לעשות כדי להסיר מעל ראשנו את האיום הנורא שאיננו מאמינים, כי איננו מסוגלים להאמין, שהוא מרחף על ראש כולנו, פה, ובכל מקום בעולם הזה
▪  ▪  ▪
זכרה של שואה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אנחנו, אנשי השורה פה, בערי העולם ובכפריה, המדברים בשבעים לשון שבעים שפות של יום יום על מלאכת יומנו, ועל ילדינו, על הוצאותינו ועל הכנסותינו, על אהבותינו ועל תקוותינו ועל אכזבותינו, איננו יודעים או איננו מסוגלים להעלות על הדעת כי אין שיגרה של יום יום צבעוני או אפור, מרתק או מדכא בחדרי החדרים בהם יושבים פרנסי העולם. מן החלונות הפתוחים ומן הסדקים של הנעולים מתמלטת לחישה כי חושבים שם מלחמה. כי היא עלולה להתרגש על ראשינו הנמצאים כבר שנים ארוכות בענני השלום, אפילו הם קודרים, כי היא עלולה להתפרץ מן הציוצים של נשרים עולבים ונעלבים הדואים מקצה תבל על קצה מעלינו ואף על-פי שאנו שומעים ומבטלים את שפיותם א את רצינותם או את עזותם, ומה שהם עצמם לא מאמינים כי נתכוונו אליו באמת - יגרור אותם להכות כנף בכנף, מקור במקור, טורפים בטורפים, ואנו, מופתעים עד תדהמה נראה, אם לא נתעוור, כי שתי מעצמות גרעיניות סבים את הפלנטה ופתילים בוערים בידיהם.
כך אני חש ביום הזה, בו אנו מעלים זכרה של שואה שהביאו עלינו קברניטים מטורפים בשליש הראשון של המאה הקודמת ומחדרי החדרים בהם הם משלו בעולם, ומן החלונות הסגורים והפתוחים יצאו הדמונים של מוות עיוור וסובבו את העולם בנחלים של דם. כך אני חש כהיום הזה אף על-פי שמאז חצי המאה הקודמת הייתה שבועה בעולם כי אל חדרי החדרים לא תורשה להיכנס אלא השפיות, מלווה בזהירות, יד ביד עם שבועה להעניק לה לפלנטה את חסד הרגיעה בערבות הדדית קרה או חמה, בשלום. אני חש כי אוזלת השבועה הזאת, וקברניטי העולם עשויים מצללים של השליש הראשון של המאה הקודמת.
ביום הזה אני מתפלל כי החרדה תביא את קברניטי העולם המובילים, לנצור את הכל ולהיפגש ולדון ולקיים בחינה פנים אל פנים של כל מה ששומא עליהם לעשות כדי להסיר מעל ראשנו את האיום הנורא שאיננו מאמינים, כי איננו מסוגלים להאמין, שהוא מרחף על ראש כולנו, פה, ובכל מקום בעולם הזה.
הפארסות של כינוס מועצת הביטחון, הציניות של השימוש בזכות הווטו המסכל כל אחריות גלובאלית, אסור להן שתסרבנה לחדול. בחסותן יכול הנורא מכל לקרות. עכשיו - הרף לשעה, הרף לשם פגישה דחופה בין הגדולים כדי ללבן איך מפרקים באחריות עליונה את כל המוקשים המאיימים עלינו, אנחנו, אנשי השורה פה, בערי העולם ובכפריה, המדברים בשבעים לשון שבעים שפות של יום יום על מלאכת יומנו, ועל ילדינו, על הוצאותינו ועל הכנסותינו, על אהבותינו ועל תקוותינו ועל אכזבותינו. חפצי חיים אנחנו. בוגרי עולם שכמעט אבד באש שהצית במאה הקודמת.
אם לא, אנחנו עלולים לראות כי השמים מתפוצצים מעלינו וציוצי הקרבניטים - לא טעות הקלדה - לא יישמעו עוד כי לא יהיה מי ששומע.
נ.ב. לא, אני לא תוקע באזעקות שווא, לא אני לא מגזם.

תאריך:  11/04/2018   |   עודכן:  11/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אסתר שניאורסון גרי
ההיסטוריוגרפיה של מרד גטו ורשה נרשמה בעיקר בידי אנשי שמאל, וההתייחסות זכתה לטיפול מוטה, בדיוק כמו הטיפול מטעם, במאבק להקמת המדינה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קעקוע, הזנב והכלב, להג, זוכרים וביקורת צדקנית    "בניסן נגאלו, בניסן עתידין לִיגא̤ל" (גמרא, ראש השנה, דף י', עמוד ב')
עליס בליטנטל
המופע שיזמו מרכז ענב ותיאטרון הספריה כמחווה לאלבום האלמותי של יהודה פוליקר "אפר ואבק" מרגש בעוצמת הרגש והמסר החודר ללב גם אם הביצוע אינו של פוליקר, אלא של קאסט מגוון מוכשר ומחונן ביותר    זאת, בבימויו של אבישי בן גל פורץ הדרך
ראובן לייב
גרטרוד ויינשטוק, נוצריה-קתולית מפרנקפורט שבגרמניה, היא היום אישה חרדית לכל דבר, הנושאת את השם לאה גושן, כששני ילדיה הם אברכי-ישיבה
ראובן לייב
נפטרה בתל אביב אמנית הבובות סופי ליבו ובז'יניאק, שהשתתפה בסרט של רומן פולנסקי    היא הייתה ניצולת שואה, שהגדירה עצמה "אופטימית נצחית"
רשימות נוספות
קברים על קרקע של קורבנות שואה  /  איתמר לוין
חוק השואה בפולין - ויכוח על כסף  /  עומר כרמון
המניפולציה הציונית של השואה חייבת להיפסק  /  עומר כרמון
דברים ליום השואה  /  יוסף אליעז
הוקרה מיוחדת  /  אביתר בן-צדף
גיבורים אלמונים בגטו ורשה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il