X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אנחנו צעירים מכדי לקבל קיצבה וזקנים מכדי לקבל עבודה", כך אומר דימון לוי, העומד בראש תנועה חדשה הנאבקת באפליית הקשישים
▪  ▪  ▪
חטאם היחיד הוא גילם... [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

משרדי הממונה על המחוז כבר זכו לארח בין כתליהם טיפוסים מוזרים לא מעטים, שביקשו להקים אגודות משונות. אל שלל האגודות האלה נוספה באחרונה אגודה חדשה: תנועת בני ה-50 פלוס. לרוח החיה של התנועה נחשב דימון לוי, בן ה-57, שמאז עלייתו ארצה, לפני חמש שניים, מאחת מארצות חבר העמים, הוא נאלץ לעבור חבלי קליטה ממושכים, כשבהקמת התנועה הוא רואה רק את ראשית דרכו.
בארץ הולדתו היה לוי, ברוך הכישרונות, משפטן, כלכלן ופרסומאי. הופעותיו מעל בימות ציבוריות עוררו הדים רבים גם בקרב האוכלוסייה הלא יהודית בארצו, אבל מאז שעלה ארצה חרב עליו עולמו, והכל בשל העובדה הביולוגית האומללה שכבר עבר את גיל ה-50.
כשנחת מטוסי בארץ, לפני חמש שנים, עדיין נחשב לוי לשווה בין שווים. כך, לפחות, העידה תעודת העולה שלו, אולם מייד לאחר מכן החלו הצרות להציק לו. עד מהרה הוחוור לו כי עובדת היותו בן 50 פלוס, הערימה על דרכו מכשול אכזרי כשפנה לשוק העבודה.
החטא היחיד
"אני צעיר מדי, ועם זה... זקן מדי. צעיר מכדי לקבל קיצבה, וזקן מכדי לקבל עבודה", נאנח לוי, שהוא אב לבן בשנות ה-20. לא נקפו ימים רבים ולוי נוכח לדעת שאמת פרדוקסלית זו היא נחלתם של עולים רבים כמותו, שלא לדבר על תושבים ותיקים, ואין הכוונה, חלילה, למקרים סוציאליים, אלא לאנשים בעלי השכלה אקדמאית, ניסיון וידע מקצועי, שעוד כוחם במותניהם, כשחטאם היחיד הוא גילם.
אולם לא איש כלוי יאמר נואש. חיטט העולה-משפטן בנבכי החוק, עד שגילה את סעיף 24 בחוק שירות התעסוקה: "אין להפלות אדם לרעה בשליחה לעבודה בגלל גילו, ואסור למעביד לסרב בשל כך לקבל עובד". ועוד קובע הסעיף: "אם יש הזמנה לבעל מקצוע מסוגו - יש לשלוח אותו, ולא דורש עבודה אחר... על הלשכה לדאוג שהחוק יכובד, ויותר מזה, על הלשכה לטפל בסידורו של העובד בעבודה באופן אינדיוידואלי, ולא להסתפק בשליחה שגרית". יתר על כן: סעיף 29 א' (4) בתקנון שירות התעסוקה קובע, במפורש, כי "למבוגר זכות-עדיפות בשליחה לעבודה, ועל הלשכה להקל עליו".
אילוץ לשקר
אולם פני המציאות שונים בתכלית. "נסה לפנות לשוק העבודה בגיל 50 פלוס, מבלי שתושב ריקם", אומר בזעם לוי, שנתנסה בכך בעצמו שום מוסד לא היה מוכן להעסיקו במשרה קבועה לאורך ימים, על-אף שאיש לא עירער על כישוריו והניסיון העשיר שהביא עימו מחו"ל.
מתברר שהעולים, בני ה-50 פלוס, אינם רק קורבן לאפליה בתעסוקה, הם גם מקופחים בכל מה שקשור בביטוח בריאותם. טוען לוי: "כאשר עולה חדש כזה פונה לרופא קופת-חולים, הוא אינו יכול שלא לחוש בהבעת הפנים המוזרה של הרופא, שעה שהוא מתוודה בפניו על מחלה מסוימת שהביא עימו מחו"ל. החולה נאלץ, לא אחת, לשקר, אחרת יאושרו לו זכויות מוגבלות בקופת החולים".
כדי לשים קץ לכל הסבל הזה, יזם כאמור לוי את הקמתה של "תנועת בני ה-50 פלוס". באמצעות מודעות בעיתונות הוא קרא לכל המעוניינים להצטרף לתנועה, למען הבטחת זכויותיהם וכדי למנוע אפלייתם בגלל גילם. לא נותר לו אלא לקוות שתנועתו לא הוקמה לשווא.

תאריך:  25/04/2018   |   עודכן:  25/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני חמישים מחוסרי עבודה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רוב מי שהגיע לפה אכל אותה
ישראבלוף  |  26/04/18 21:29
 
- ההיפך הגמור ישראבלופר
שוחר-שלום  |  27/04/18 07:33
2
צודק מאד
פליט הייטק   |  27/04/18 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
ביום הולדת 70 שנה למדינה אפשר וצריך לעשות מאזן ביניים של החיוב והשלילה    אסור לחיות בהרגשה שאנו חיים רק על החרב ואין אנו מקדישים זמן והשקעה גם בתחומים אחרים אליהם הגענו להישגים רבים    יש המגדירים את ההישגים כנסים ויש בכך אלמנט מיסטי חיובי, שצריך לפתחו ולשלבו בערכים שאנו רוצים להנחיל לדור הקיים ואלה שיבואו
מרדכי ליפמן
ההרגשה הקשה אומרת שגם בתחומי המודיעין, החדירה לצרכי איסוף מידע, הטלת משימות על אנשי פנים מהימנים, כל זאת, עבודה הנעשית בשקט, בחדרי חדרים, כהכנה מראש למקרים מהסוג שראינו השבוע, לא נעשית.
יוני בן-מנחם
גוברות הקריאות בחמאס לנקמה בישראל על חיסולו של ד"ר פאדי אלבטש במאלזיה ומעבר לפיגועים בחו"ל. הזרוע הצבאית של חמאס מפעילה משרד באיסטנבול שבטורקיה באישור השלטונות והוא עלול לשמש לבסיס לפיגועים ביעדים ישראלים בטורקיה או במדינות שכנות
אלברט שבות
כולנו בשר ודם, כולנו בחזקת שור מועד, כולנו עלולים לחטוא, לעבור עבירה, לבצע חטא, לפשוע להיכשל לשגות להחטיא, אבל, וזה המסר, הדגש הוא לא על החטא כי אם על המודעות שלנו שדרכה אנו אמורים לזהות את החטא והפשע ולהצביע עליהם; מכאן והלאה אין חשש כי תודעתנו תפספס את דמותנו האנושית
אסתר שניאורסון גרי
במקורותינו שגור הביטוי "לעתיד לבוא"    לכאורה מבטאות מילים אלו זמן עתידי בו תבוא הגאולה, כביכול העתיד שעכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il