X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני הצדדים היריבים שומרים לעצמם את הזכות שלא להגיב במלוא העוצמה ולהתנהל, בינתיים לפי מה שקורה בשטח
▪  ▪  ▪
עפיפון תבערה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אין זה סוד שהחמאס לחוץ דיו מהמצב הדליק ברצועה כדי שימשיך - למרות הכרזתו על הפסקת-אש - בשיגור העפיפונים ובירי הרקטות, גם כשמנהיגיו מודעים לכך שהדבר עלול לסבך אותם במלחמה חדשה, שבה הנזק לרצועה עלול להיות גדול לאין ערוך מכל מה שאירע שם בזמן "צוק איתן".
כך או אחרת, נראה בעליל שאם הפסקת האש תתמוטט, סביר להניח שצה"ל ינסה לערוך תצוגת-תכלית של יכולותיו: מתקפה ממוקדת, בעיקרה מן האוויר, וזאת בתקווה להמחיש לחמאס את המחיר שיהא עליו לשלם.
מה שברור הוא, שהמשך ההידרדרות, תלוי במספרי הנפגעים, שמטבע הדברים יגבירו את הלחץ על ההנהגות היריבות לאשר מהלכים התקפיים יותר. בינתיים, מכל מקום, מטילים ישראל וחמאס על עצמם מגבלות, האמורות למנוע גלישה ללחימה נרחבת, שאת סופה מי ישורנו.
פגיעה קשה
בישראל הצטבר תסכול ניכר לנוכח חוסר היכולת להפסיק את השריפות, שהממוצע שלהן מתקרב בשבועות האחרונים ל-20 ביום. אף שהעפיפונים לא גרמו לפגיעות בנפש, הם הביאו לפגיעה קשה בתחושת הביטחון של תושבי עוטף עזה ועירערו את הדימוי בעוצמה שמפגין צה"ל במלחמתו בטרור.
ראוי לציין, כי מאז סיום מבצע צוק איתן, נמנע החמאס מלשגר רקטות בעצמו לעבר ישראל ואף העלים עין מירי של פלגים פלשתינים קטנים, בעוד שעכשיו הוא נוטל בפומבי אחריות לשיגורים, כאשר את "משוואת ההרתעה" החדשה שישראל מנסה לשבור כעת באמצעות מתקפה מאסיבית, נראה שעדיין לא הגיע הרגע המכריע למבצע נרחב יותר של צה"ל ברצועה, והוא מעדיף, בינתיים, לשמור את כללי המשחק שלו שם על אש קטנה בלבד, עד שהתמונה תתבהר מאליה.

תאריך:  16/07/2018   |   עודכן:  16/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בגבול רצועת עזה שוררת הפסקת אש שברירית, טרור ההצתות נמשך ונוצר מצב של "הרתעה הדדית" בין ישראל לחמאס. החזרת היוזמה לידי ישראל ושבירת כללי המשחק החדשים של חמאס יכולה להיעשות רק באמצעות פגיעה בראשי הטרור ברצועת עזה או בעימות צבאי כולל יזום ע"י ישראל
אסתר שניאורסון גרי
המפקד העליון זה היועמ"ש, אמירתו היא פקודה! הוא יכול להורות על הגשת כתב אישום נגד כל אדם, לרבות ראש ממשלה. אם-כך: לשם מה בכלל כל המשחק של חקירה כאילו אוביקטיבית, אם היועץ יכול להכתיב כל תוצאה שירצה?
ראובן לייב
בנוסחו הקיים הוא זורע פירוד ופלגנות בין יהודים לערבים, בין מדינת ישראל ליהודי העולם, בין חילונים לדתיים ובין ליברלים לבין מי שאינם כאלה
איתן קלינסקי
לאנטישמי ייחשב, לגרסת הפרופסורית דינה פורת, כל מי שיוצא בביקורת נוקבת וקשה על כך, שישראל שולטת על העם הפלשתיני    לדבריה, ייחשב לאנטישמי מי שיוצא נגד מדיניות ממשלת ישראל, העושה הכל כדי למנוע הקמת מדינה פלשתינית לצידה של מדינת ישראל
דוד סנדובסקי
אורי אבנרי יחגוג בקרוב יום הולדתו ה-95    בסקירה שנתן במעמד הענקת תעודת יקיר האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית, תיאר את ייחודיות פעילותו רבת השנים כעורך השבועון האופוזיציוני הלוחם "העולם הזה" וכח"כ מייצג העיתון שהפך גם לתנועה פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il