X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק במלחמת לבנון הראשונה הבסנו את מערכי ההגנה הרוסים בתגובה הם הביאו לסוריה שתי חטיבות רוסיות של ס.א-5
▪  ▪  ▪
היוקרה הרוסית [צילום: פבל גולובקין/AP]

שלוש פעמים התמודד חיל-האוויר שלנו עם ההגנה האווירית הרוסית וכל המערכות הנלוות אליה. בפעם הראשונה זה היה באורח ישיר כאשר במרץ 1970 באו הרוסים למצרים על-מנת להציל את משטרו של נאצר מפני תקיפות חיל-האוויר שלנו. הם הביאו למצרים טייסות מטוסי קרב וחטיבות טילי קרקע-אוויר עם כל הציוד הנלווה. המבצע כונה על ידם בשם "קווקאז". מאז ועד תחילת אוגוסט 1970 התנהל קרב בשמי מצרים בין ישראל לברית המועצות, אחת משתי מעצמות העל באותה תקופה. בקרב הזה חיל-האוויר שלנו הפיל בקרב אווירי 4 מטוסים רוסים על טייסיהם, אבל הוא לא הצליח להתמודד עם טילי האס.איי-3 הרוסים. הסיבה: לא לנו ולא לאמריקנים היה באותו הזמן האמצעים הטכנולוגים והידע הטקטי מול הטיל הזה.
במלחמת יום הכיפורים מערך ההגנה האווירית הרוסית, שהיה בידי המצרים והסורים, ושנגדו התקשה לפעול חיל-האוויר שלנו, היו הטילים הניידים מסוג אס.איי-6. בעיקר בחזית הסורית ברמת הגולן.
כשנה לפני מלחמת לבנון הראשונה הכניסו הסורים ללבנון מערך אדיר של 19 סוללות טילי קרקע-אוויר, של אס.איי -2 ו-3 ו-אס.איי-6 במטרה למנוע טיסות שלנו בלבנון ודרכה לצפון סוריה. בין ה-9-11 יוני 1982, בתחילת ממלחמת לבנון הראשונה, חיסל חיל-האוויר את המערך הזה: השמיד 15 סוללות ופגע בארבע. 23 מטוסים סורים הופלו בקרבות האוויר. אף מטוס שלנו לא נפגע. שנים של לימוד, הצטיידות, הכנת תורת לחימה ועוד, הביאו לניצחון האדיר הזה ולתבוסה המבישה של הנשק הרוסי של ברה"מ.
תדהמה אחזה בצמרת הצבאית והמדינית של ברה"מ. איך זה קרה? הייתה זאת מכה אדירה ליוקרה הרוסית. כל הצמרת הצבאית הרוסית, בכללם מפקדי חיל-האוויר וההגנה האווירית, אצו רצו לדמשק. עבור הרוסים משמעות השמדת הטילים שלהם הייתה "שלמעשה גם מערכת ההגנה האווירית מעל מוסקבה היא חשופה ולא יעילה".
את הלקחים שלהם הרוסים הפיקו, אך הבעיה שלהם הייתה איך הם פותרים באורח מיידי את הבעיה של ההגנה האווירית הסורית מול ישראל. ההחלטה שהתקבלה עוד בקיץ 1982 הייתה על מבצע "קווקאז 2". להביא לסוריה יחידות הגנה אוויריות רוסיות. הסימן המעיד הראשון לכך היה כאשר המודיעין איתר חפירת עמדות חריגה שעל -פי מקצועני חיל-האוויר מיועדות לטילים גדולים מאוד מסוג אס.איי-.5 וכך בסוף 1982 ותחילת 1983 הגיעו לסוריה שתי חטיבות רוסיות (כל חטיבה מספר סוללות) של טילי אס.איי-5, מלוות באמצעי הגנה אווירית וקרקעית.
אלפי אנשי צבא רוסים והרבה גנרלים. חטיבה רוסית אחת התמקמה ליד דמשק והשנייה ליד חומס שבצפון. זה היה טיל מיושן, אך כזה שלא יצא עד אז מגבולות ברה"מ. הוא היה לטווח של כ-500 ק"מ ולגובה רב. במילים אחרות: כיסה כל המראה של מטוס שלנו. האמריקנים הוכנסו מיד בסוד העניין ובתהליך שלחח לימוד הטיל והפעלתו על-ידי הרוסים. אחרי כשנתיים הטילים הועברו לידי מפעילים סוריים והרוסים עזבו.
הם חזרו בסתיו 2015, הפעם לא נגדנו, אלא כדי להציל את משטר אסד. והם הצילו, באכזריות חייתית, תוך הרג עשרות אלפי אזרחים והחרבת השטח הבנוי. איתנו הם חיו בתאום אווירי ומדיני ברמה הכי גבוהה. לא בעדנו, לא נגדנו. רק למען האינטרס שלהם. מזה שבוע הנוסחה הזאת נסדקה. אסור שתתרחב!

תאריך:  26/09/2018   |   עודכן:  26/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק הישראלי נגד ההגנה האווירית הרוסית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד. פרסמן, ש. זידר, ד. קרצברון
בית המשפט נתן גיבוי לביטול חד-צדדי של הסכם בידי פקיד השומה - אך פסק הדין מעורר תמיהות. ויש גם עצות כיצד להימנע מתקלות דומות
יצחק מאיר
אין בין מילים כבושות לבין משוחררות אחוות שוויון    המשוחררות מפתיעות את הכבושות, והכבושות בושות במשוחררות, ופעמים להפך
דודו קוכמן
מצב מוזר ומקומם שישראל מובילה בעולם במדדים שונים בתחומי החקלאות וכל נציג ממשלה מתהדר בה עת ביקוריו בגולה אך לא רק שהיא אינה זוכה להתייחסות ראויה בקרב מקבלי ההחלטות, נהפוך הוא    ואם לא יהיה שינוי לא תהיה חקלאות בישראל
יאיר נתיב
יש להתנגד לקיצור תקופת הצינון לראשי מערכת הביטחון    חברי כנסת ושרי הביטחון לא חייבים להיות אנשים עם רקע ביטחוני    שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ הביא את כיפת ברזל בלי להיות רמטכ"ל    אנו זקוקים למנהיגות שיכולה לקבל החלטות אסטרטגיות רחבות ומהותיות, כאלו שבאמת ישפיעו על עתידה של מדינת ישראל
ד"ר רבקה שפק ליסק
אני בעד פתרון של 2 מדינות והייתי משתכנעת שאבו מאזן היה בדרך להסכם אתך לו בעקבות ההצהרה שנתת לתקשורת אבו מאזן היה מאשר שאכן זה היה המצב    אבל, אבו מאזן שתק ונתן לך לעשות לו יחסי ציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il