X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המבוגרים שבינינו זוכרים את תשדירי השירות של טומי לפיד כהווה ידוע בנו יאיר "לא נפל רחוק מהעץ" וממשיך במסע נגד קדשי ישראל הכיצד אם כך חוברים אליו בניה של הציונות הדתית?
▪  ▪  ▪
לפיד. ריקא [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

בעיצומם של מועד ושמחה אנו מתבשרים על מהלכים פוליטיים שבעבר איש לא היה מאמין שהם אפשריים. דמויות מתוך הציונות הדתית חוברות אל הריקא יאיר לפיד, ממשיך דרכו של האב טומי שבימיו הביא את ההסתה נגד קדשי ישראל לשיאים אותם לא ידענו. הכיצד קורה כדבר הזה? בניה של הציונות הדתית חוברים אל בית הכפירה מתוצרת לפיד שמעליו מתנוסס הדגל ה"ליברלי" כשמתוך הבית מנוהלת מלחמה נגד כל היקר לכל יהודי מאז ומקדם.
שהרי שבת קודש במדינת היהודים, שימור הגחלת והגברת לימוד תורה בישראל, כשרות, ערכי המשפחה היהודית, בתי הדין ושאר עניינים שבנפשנו - הם הם הסדין האדום אותו מנגחת התנועה הזו "יש עתיד" ששמה מבטא את היפוך האמת, לפחות בכל הקשור בעתידו של העם היהודי ככזה.
ראינו כבר את ח"כ אלעזר שטרן האוחז בדעות "מקוריות" בענייני יהדות והלכה, אנו רואים את המניפולציות, את ההסתה, ואת העויינות מצד התנועה כולה. כיצד אם כן מעלים בדעתם יהודים נוספים לחבור אל הריקא ולקחת חלק במסעו לכרסום ביהדות השמרנית, כמעט בכל נושא אפשרי? לא קשה לענות על השאלה דלעיל. מי שמתבונן בזרמי עומק בציונות הדתית יכול על נקלה להבחין בקבוצה (שלדאבון הלב הולכת וגדלה) של יהודים הנודדים מתורה, ממורשת אבות, מההלכה פסוקה ומחכמי ישראל לדורותיהם - אל עברי פי פחת של "ליברליות", "פתיחות", "שוויוניות" ורפורמה.
לזרם הזה (שהוא כאמור גלוי) יש רבנים אותם מאפיין דפוס התנהגות המסגיר את הכיוון. אלה סוחפים אחריהם בני משפחה, שכנים, חברים בקהילה ותלמידים חדשים וכל זה במעגלים ההולכים ומתרחבים. הסכנה גדולה ולמרבה הצער אינני רואה את העומד בשער להתריע ואולי אף למנוע מכוחו הרוחני את הנדידה הזו שסכנות גדולות בצידה.
כך קורה שעיני המצטרפים אל הריקא טחו מראות את הסכנות ובדומה לעש הנמשך אל האש הם מצטרפים אל התנועה המגונה הזו של הריקא - זו הבועטת באביהם, בסבא, בחכמי ישראל ובמשה רבינו עליהם השלום כולם. וכידוע, הסוף הצפוי לעש הוא שריפה וכיליון...
אינני יודע אל נכון מה מוליך את האנשים האלה. הכי גרוע יהיה אם נדון אותם "לכף זכות" ונאמר שהם פועלים "לשמה" על-פי תפישתם, שאז המשמעות היא שבמודע הם רוצים להזיק ולקלקל. קל יותר יהיה לומר שהם פועלים משיקולים אישיים של צבירת כוח והשפעה פוליטיים. דומני שעל דבר אחד נוכל להסכים - האנשים בהם מדובר אינם תמימים. את שהם עושים הם עושים בעיניים פקוחות ובשיקול דעת - ומכאן החומרה היתרה בה יש לראות מעשיהם.
ובשולי הדברים - ישנה ציפייה בקרב רבים מבני הציונות הדתית שההנהגה הרוחנית הטובה והצדיקה בה התברכנו תנקוט צעדים מעשיים לחיזוק הרוח והאמונה. ראשי הישיבות, רבני הישובים, תלמידי חכמים גדולים, רמ"ים ובני תורה רבים - כל אלה הם כוח רוחני אדיר ונשגב. לכוח זה יש את כל הכלים הדרושים על-מנת להרים את הציונות הדתית, ובהמשך את עם ישראל כולו, לקומה בה אנו צריכים להתייצב על-מנת לקדם ממנה את בוא הגאולה השלימה. יש רק להוציא את הכוח אל הפועל ועתידנו יובטח.
מועדים לשמחה לכל בית ישראל.

תאריך:  26/09/2018   |   עודכן:  26/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוח רפורמית קרירה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כפי שקוביות קרח,
אבנר צפוני  |  26/09/18 12:05
2
"עברי פי פחת" בנוסח בועז
שלמה המגיב  |  26/09/18 16:52
3
מי אתה שתיקח מונופול על היהדות
איששששש  |  27/09/18 09:10
4
אצל החרדליסט גם הדוסים ליברלים
רוזן  |  27/09/18 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
בראיונות סוף השבוע של חג ראש השנה, לקראת כניסתנו לסוכות, קיבלנו שני אושפיזין הזויים    ציפי לבני, בטייטל של ראש האופוזיציה קבעה נמרצות כי: "נתניהו הורס את המדינה"    ואז כמובן בהמשך טבעי הציגה את עצמה כאלטרנטיבה שתציל את המדינה מכישלון, מהרס והיא תוביל ליצירת "מזרח תיכון חדש"    אם הסיסמה הזאת נשמעת מוכרת, לא טעיתם, ניסה אותה שמעון פרס ז"ל, בהצלחה משך תקופה והיא קבורה בכבוד יחד עמו
עמוס גלבוע
רק במלחמת לבנון הראשונה הבסנו את מערכי ההגנה הרוסים    בתגובה הם הביאו לסוריה שתי חטיבות רוסיות של ס.א-5
ד. פרסמן, ש. זידר, ד. קרצברון
בית המשפט נתן גיבוי לביטול חד-צדדי של הסכם בידי פקיד השומה - אך פסק הדין מעורר תמיהות. ויש גם עצות כיצד להימנע מתקלות דומות
יצחק מאיר
אין בין מילים כבושות לבין משוחררות אחוות שוויון    המשוחררות מפתיעות את הכבושות, והכבושות בושות במשוחררות, ופעמים להפך
דודו קוכמן
מצב מוזר ומקומם שישראל מובילה בעולם במדדים שונים בתחומי החקלאות וכל נציג ממשלה מתהדר בה עת ביקוריו בגולה אך לא רק שהיא אינה זוכה להתייחסות ראויה בקרב מקבלי ההחלטות, נהפוך הוא    ואם לא יהיה שינוי לא תהיה חקלאות בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il