X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יחתום ה"סרבן" בנימין נתניהו על כתב-הכניעה הזה, ותהיה לו פגישה עם אבו-מאזן יסכים להשתתף בוועידה בינלאומית - לא יהיה מנוס מוויתורים ישראלים חד-צדדיים מרחיקי-לכת בטריבונל משפטי כזה, שיסכנו את עתיד מדינת היהודים
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא יפקיר חבלי מולדת [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר זכור בוודאי כמי שהתנגד בתקיפות לרעיון הוועידה הבינלאומית, תמך במו"מ ישיר לשלום, ודגל בנוסחה: שלום תמורת שלום. היו בימין מי שהאשימו אותו כי הליכתו לוועידת מדריד, באוקטובר 1991, סתרה את עקרונותיו אלה, ולא היא. מדריד הייתה רק פתיחה טקסית למו"מ ישיר שניהלה לאחר מכן ישראל, וללא הצלחה, עם מי משכנותיה שהייתה מוכנה לשבת מול נציגינו.
יותר משנות דור מאז אותה ועידה היסטורית בארמון המלוכה של ספרד, ולפחות התפתחות חיובית אחת חלה מאז במזה"ת - הסכם השלום עם ממלכת ירדן, שנחתם לפני 24 שנה בדיוק. השתתפתי עם יצחק שמיר בטקס בערבה. כבר לא ראש הממשלה, אלא ח"כ מן השורה, אבל ראיתי את סיפוקו: הנה נחתם הסכם שלום על-פי נוסחתו - שלום תמורת שלום, ולא שלום תמורת שטחים.
מאז מלחמת ששת הימים משמרת ישראל בשליטתה את השטחים ששוחררו - ביהודה ושומרון וברמת הגולן. בעוד החוק והמשפט הישראלי הוחלו על הגולן, ולעולם לא יימסרו לאויב הסורי, יו"ש עודם מהווים סלע מחלוקת קשה בינינו לבין הערבים הפלשתינים. סכסוך על שטחים שהם לב לבה של ארץ ישראל ההיסטורית, וירושלים בכלל זה.
אף ממשלה בישראל, לא ממשלת שמאל ולא ממשלת ימין, לא הצליחה מאז 1967, להגיע להתרת סכסוך הדמים על חבלי מולדת אלה. נסיגה ישראלית לקווי 67 והקמת מדינה פלשתינית - זה מה שמציבים לנו אבו-מאזן וחבר מרעיו, כתנאי לכניסה למו"מ על שלום והשלמה.
לתביעותיהם יש תומכים רבים לא רק בזירה הבינלאומית, אלא גם בתוכנו. אינני מדבר על אלה מהשמאל הקיצוני, שעם הסכם שלום או בלעדיו, דורשים שישראל תיסוג לקווי 67, ומקבלים את כל דרישות האויב.
כתב כניעה
אני מדבר על שמאל ציוני, כפי שמבטא אותו למשל השר והח"כ לשעבר חיים רמון. "צא והיפגש עם אבו-מאזן", קורא הפובליציסט רמון לראש הממשלה נתניהו. במאמר בידיעות אחרונות שכותרתו "מי כאן הסרבן"? הוא מזכיר כי שישה ראשי ממשלה קודמים היו מוכנים להיפגש עם כל מנהיג פלסטשתיני "כדי להשיג הסדר", ורק נתניהו ה"סרבן" מתחמק מכך.
אזכיר למר רמון, כי דוקא שניים מיוצאי הליכוד, שנהפכו לאנשי שמאל מובהקים, אהוד אולמרט וציפי לבני, נועדו באחרונה באופן מביש עם אבו-מאזן. נו, אז מה יצא מזה? - רק חנפנות ועידוד לראש אש"ף להקשיח עורפו, ולהצדיק באמצעותם קבל עולם את עמדותיו-דרישותיו מישראל ה"כובשת".
רמון מצטט את אבו-מאזן כמי שאמר באחרונה לנשיא צרפת, כי ברצונו להיפגש עם נתניהו ולחזור למו"מ. הוא רק אינו מפרט לאיזה מו"מ כוונתו. ובכן, מדובר במו"מ בגיבוי בינלאומי, שכל תוצאותיו מוכתבות כאמור מראש: חזרה לקווי 67, חלוקת ירושלים, הורדת התנחלויות ומימוש "זכות השיבה".
יחתום ה"סרבן" בנימין נתניהו על כתב-הכניעה הזה, ותהיה לו פגישה עם אבו-מאזן. יסכים להשתתף בוועידה בינלאומית - לא יהיה מנוס מוויתורים ישראלים חד-צדדיים מרחיקי-לכת בטריבונל משפטי כזה, שיסכנו את עתיד מדינת היהודים.
לשולחן המו"מ האמיתי, הישיר, פנים אל פנים, על הצדדים לבוא בידיים נקיות, בלי תנאים מוקדמים ובללי חסות בינלאומית. כל צד מניח את מלוא דרישותיו על השולחן ועליהן מתנהל הדיון. גם אם יתארך, גם אם יהיו בו מעלות ומורדות, אם יש רצון בשני הצדדים לשלום אמת, אפשר להגיע לפשרה. אכן, גם לנו יש תנאי: כל עוד הערבים מציבים מראש את תנאיהם האולטימטיוויים, אין תכלית לפגישה.
בנימין נתניהו איננו אולמרט או לבני. שלא כמותם, מעלתו היא, שהוא לא סטה ב-180 מעלות ולא באף מעלה מדרך אבות. הוא לא יפקיר חבלי מולדת בתמורה לפגישה-חצי-פגישה. במובן זה, יש לקוות כי יילך בדרכו של יצחק שמיר. פגישה לשם התנעת מו"מ - כן, אבל בלי תנאים מוקדמים ובלי כניסה למלכודת של ועידה בינלאומית.

תאריך:  09/10/2018   |   עודכן:  09/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלכודת הוועידה הבינלאומית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משל השפן
עובד 1  |  9/10/18 15:25
2
"ימניותו" של ביבי
סתם אני  |  12/10/18 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר דוסטרי
חמאס פועל נגד ישראל גם במישור האינטרנט והרשתות החברתיות. נכון לעכשיו יכולותיו נמוכות והוא אינו גורם נזק ממשי, אך המציאות הזאת עלולה להשתנות
אלברט שבות
אילו הפעוט ידע לדבר: אימא אבא ופעוט בן שנה    מה הייתם אומרים לפעוט שלקחו לו אתמול את אימו? שאימא הלכה כי אין למדינתה הסכם חתום עם הפלשתינים? והיה ויקשה עלינו התינוק הזה וישאל: טוב מה אעשה שגם לא יקחו לי את אבא? מה תענו לו? שישראל תפעל שיהיה גם לפלשתינים מדינה?
איתן קלינסקי
דווקא ברגעים קשים אלו ראוי להקשיב לגורמים המקצועיים בצבא ובשב"כ, היוצאים נגד השימוש בענישה קולקטיבית כאמצע ענישה    ראוי להקשיב לקולות המזהירים מפני סכנת התלקחות ביהודה ובשומרון
בעז שפירא
פעם אחר פעם אחר פעם מתנפצת לה האשליה בדבר דו-קיום בין היהודים לבין הערבים בארץ ישראל    נכון שברוב ימות השנה מועסקים רבבות ערבים במקומות עבודה מעורבים והחיכוך בין שתי האוכלוסיות הוא ברמה הכי אינטימית שניתן להעלות על הדעת    אלא שמעשי הרצח החוזרים ונשנים פוצעים אותנו והדימום הזה אינו נפסק. האם ה"דו-קיום" המפוקפק הזה אפשרי? האם ניתן להמשיך בו?
אסתר שניאורסון גרי
אותנו היהודים חינכו שחיי אדם הם ערך עליון    לעומתנו, אצל הערבים המוסלמים ההתייחסות שונה לחיי אדם    הם מחנכים את ילדיהם למות ולהיהרג במלחמת מצווה
רשימות נוספות
חשד: המחבל ביקש לקחת בני ערובה  /  איציק וולף
קים יחזקאל וזיו חג'בי הוצאו להורג  /  מירב ארד, איציק וולף
"מנהיג חמאס לא התראיין לידיעות אחרונות"  /  עומר כרמון
גשם גשם בוא  /  ציפי לידר
לקראת הכרעה גורלית  /  ראובן לייב
ישובי עוטף עזה על הכוונת  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il