X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תביעה נגד אורט בראודה [צילום: אילון פורת]
סוגיה רפואית - לפסיכיאטר ולא לפסיכולוג
עובדת ביקשה להסתפק בחוות דעת פסיכולוגית בדבר מצבה הנפשי, אך בית הדין קבע שיש צורך בבדיקת פסיכיאטר מאחר שמדובר בעניין רפואי

פסיכולוג ופסיכיאטר - שני מקצועות חשובים העוסקים בבריאות הנפש. ההבדל המרכזי ביניהם הוא, שפסיכיאטר הוא רופא לכל דבר, היכול בין היתר לרשום תרופות ולהורות על אשפוז, בעוד פסיכולוג הוא בעל תואר שאינו רפואי. להבדל הזה נודעה משמעות רבה בעניינה של דליה זיירמן, ספרנית לשעבר במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, הטוענת להתעמרות בעבודה ותובעת פיצוי בסך 500,000 שקל.
אחת הראיות המרכזיות שהגישה זיירמן לבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה היא חוות דעת פסיכולוגית, ולפיה היא חוותה התעמרות והתנכלות תעסוקתית בעבודה בשנים 2019-2016. הפסיכולוג הזהיר, כי אם תחזור לעבודה תחת אותו ממונה - קיימת סכנה לפגיעה בלתי-הפיכה בבריאותה; הוא המליץ על חופשת מחלה של חודש ותחילת טיפול. בהמשך נבדקה זיירמן בידי רופא תעסוקתי בבית החולים רמב"ם, שאישר לה חופשת מחלה ממושכת.
לאחר שבעה חודשי חופשה, ביקשה המכללה לבדוק שוב את כשירותה של זיירמן לעבודה - והפעם באמצעות פסיכיאטר. המכללה הסבירה, כי מאחר שאישורי המחלה שהציגה זיירמן כללו אבחנה רפואית של "הפרעת דחק פוסט-טראומטית", האדם המתאים לבחון את מצבה הוא פסיכיאטר. זיירמן סירבה וטענה שניתן להסתפק בחוות דעתו של הפסיכולוג.
השופטת דניה דרורי קיבלה את בקשתה של המכללה (18.6.21). היא אומרת: "מהאמור בתצהיר התובעת ובחוות הדעת עולה לכאורה שהתובעת מבקשת להראות שחוותה סימפטומים גופניים בעקבות ההתנהלות כלפיה במקום העבודה. בחוות הדעת נוקט הפסיכולוג במונחים מתחום עולם הרפואה, כשהוא קובע שהתובעת מפגינה סימפטומים של PTSD ושלתובעת נשקף סיכון רפואי ככל שתשוב לעבודתה.
"מדובר בקביעות רפואיות מובהקות, ואלה מצדיקות להעמיד את נושא חוות הדעת לבדיקה בידי רופא או מומחה מטעמו של הצד השני. מכיוון שמדובר בקביעות מתחום הרפואה, מקובלת עלי טענת הנתבעים שאין להסתפק בבדיקה בידי פסיכולוג ולפיכך רשאים הנתבעים לדרוש מהתובעת לעמוד לבדיקת פסיכיאטר מטעמם.
"התובעת לא הביאה הצדקה סבירה לסירובה. עצם הבדיקה, בין אם בידי פסיכולוג או פסיכיאטר, לא יכולה להיחשב כשלעצמה כהתנכלות תעסוקתית. מדובר בבדיקה הנערכת במסגרת בירור הליך משפטי ולאחר שהתובעת הציגה חוות דעת המסתמכת על בדיקת מומחה מטעמה.
"מתן אפשרות לצד השני להסתייע במומחה מטעמו מחויבת לשם האיזון הדיוני, כחלק מזכותו להליך משפטי הוגן. לנתבעים זכות לבחור את זהות המומחה שיבדוק את התובעת. לא נטען שיש שוני מהותי בסוג הבדיקה - זו שנערכה בידי הפסיכולוג לעומת זו שעתידה להיערך בידי פסיכיאטר מטעם הנתבעים. בשאלת המרחק ממקום מגוריה של התובעת, הסכימו התובעים לדאוג להסעת התובעת מביתה במונית, ודי בכך".
המסקנה: לפני שפונים לבית הדין לעבודה ונוקטים פעולות, יש להיוועץ עם מומחה מתאים ולא לפעול סתם. כל בעל מקצוע יכול לתת חוות דעת רק בתחום לו הוסמך על-פי החוק.

הכותב הוא המשנה לראש לשכת עורכי הדין והבעלים של משרד עורכי דין בתחום ההוצאה לפועל.
תאריך:  04/07/2023   |   עודכן:  04/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוגיה רפואית - לפסיכיאטר ולא לפסיכולוג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח אלכסנדר שפירא
שיטת הדיווח של חברות לצורכי מס היא סוגיה עתיקת יומין. פסק דין עדכני מהווה נורת אזהרה לחברות בנוגע ליחס שבין שיטת הדיווח לבין חלוקת דיבידנדים
עו"ד אלדד נח
רשות המיסים מקלה על השקעות היי-טק במבנה SAFE    נקודות הזיכוי להורים אינן מהוות חינוך חינם    בעל שליטה ישלם על רכב צמוד כמו כל שכיר אחר
עו"ד משה מזרחי
המדינה הולכת לקראת עוסקים זעירים ומקלה על מי שמשכיר דירה ושוכר אחת יקרה יותר    לעומת זאת, בא לעולם נוהל בעייתי של הקצאת מספרי חשבוניות והוכבד הנטל על רוכשי דירת מעטפת
עו"ד איתן צחור
פסק דין של השופט אבי גורמן מחמיר את חוסר הבהירות בשאלת החיוב במע"מ על סחר בניירות ערך, ונראה שהוא מצמצם את רשימת הפטורים ממנו
עו"ד צבי שוב, עו"ד ישראל אלתר
הפטור מהיטל השבחה למוסדות ציבור מוביל לפסיקות מנוגדות בתכלית, אך אולי בקרוב יקבע בית המשפט העליון הלכה מחייבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il