X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם יש לקזז ימי חופשה מרוכזת [צילום: AP]
הסכם שכר מורכב פגע במעסיק
בית הדין לעבודה ביטל קיזוז משכרו של עובד, אשר בוצע בשל מנגנון תשלום מורכב וחסר בהירות בהסכם השכר עימו

מומלץ למעסיקים לנסח את ההסכמים עם עובדיהם בצורה ברורה ולהימנע ממנגנוני תגמול מסובכים ומורכבים, משום שבזמן מחלוקת - הדבר עלול לשחק לרעתם. זוהי המסקנה העולה מפסק דינה של רשמת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, עידית צימרמן, בתביעתו של משה גליק נגד חברת א.מ.ן מחשבים.
גליק הוא מהנדס תעשיה וניהול, אשר הועסק בידי א.מ.ן בשנים 2022-2021. בהסכם עימו נקבע, כי שכר הבסיס כולל מענק קבוע של 4,000 שקל לחודש על 180 שעות עבודה נטו בחודש בממוצע; נקבע גם מנגנון לקיזוז אם בבדיקה שנתית יתברר שגליק לא עמד במכסה זו. החברה טענה, כי חישוב הממוצע כולל גם חגים מרובי חגים וחופשות, וקיזזה משכרו עשרות אלפי שקלים - ולפיכך הוא התפטר וביקש מבית הדין להחזיר לו את הסכום שקוזז.
צימרמן קיבלה חלקית (21.5.23) את התביעה, באומרה: "לא מצאתי שהתנאים לתשלום המענק הקבוע הופכים את חוזה העבודה ללא חוקי, כטענת התובע. לצד זאת, ובניגוד לטענות הנתבעת, איני סבורה כי הם יוצרים מנגנון ברור ונהיר, אלא מנגנון מורכב ביותר. מורכבות המנגנון נובעת ממספר מאפיינים מיוחדים, אשר כל אחד מהם בנפרד - ובעיקר יישומם יחד, מוביל למנגנון חריג ומסובך להבנה. זאת, כאשר המוטל על הפרק הוא מענק שהוגדר במסגרת נספח תנאי ההעסקה כחלק משכר הבסיס של התובע, ואינו מהווה תוספת זניחה כלשהי לשכר, אלא נועד להוסיף כ-25% מתוך שכר הבסיס ללא המענק (17,800/4,440) ואף שולם לתובע במלואו בכל חודש מראש. יצוין בהקשר זה כי הנתבעת לא טענה ולא הוכיחה כי מדובר בהסדר מקובל ומוכר בענף.
"חרף מורכבות המנגנון, נספח תנאי ההעסקה לא כלל את הנתון לפיו ימי חג וחופשות מרוכזות לא ייכללו בשעות הנדרשות לצורך עמידה בתקן שנקבע. בנסיבות המקרה הנדון, מצאתי שאין מקום לפרשנות מרחיבה של ההסכם, אשר תכלול גם חופשות מרוכזות וימי חג במסגרת ימי היעדרות המנוכים משעות התקן מבלי שהדבר צוין בחוזה במפורש. בהינתן המורכבות והייחודיות של המנגנון, מחד-גיסא, ומאידך משמעותו הכלכלית הגדולה עבור התובע, במקרה של מחלוקת לגבי הסכמות הצדדים במסגרתו, יש לפרש את תנאיו באופן זהיר ודווקני ובמידת הצורך אף לרעת המנסח.
"פרשנות זו מובילה לתוצאה לפיה חלק מהניכויים שביצעה הנתבעת מהמענק הקבוע ששולם לתובע, נעשו בלי הוראה מפורשת המאפשרת אותם בחוזה העבודה. בנוסף, מלשון החוזה ומנסיבות חתימתו עולה כי הנתבעת גם לא קיימה את חובת הגילוי המוטלת עליה במלואה, ביחס למלוא תנאי ההסדר, וממילא לא השיגה את ההסכמה הנדרשת לצורך ניכוי השכר שביצעה משכרו של התובע בהתאם להוראות חוק הגנת השכר".

הכותב הוא הבעלים של משרד העוסק בהוצאה לפועל והמשנה לראש לשכת עורכי הדין.
תאריך:  09/08/2023   |   עודכן:  09/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף ויצמן
מקרה נדיר בו בית המשפט חוסם מלכתחילה את החייב, מסייע להדגים את חובות השקיפות וגילוי הלב המוחלטות החלות בהליכי חדלות פרעון
עו"ד יוסף ויצמן
הרופאה של סייעת לגננת המליצה לה על שמירת הריון, אך במחלוקת בדיעבד מול הביטוח הלאומי העדיף בית הדין את עמדת המומחה מטעמו לפיה לא היה צורך בכך
עו"ד יוסף ויצמן
מורה נפגע בדרכו ברגל לבית הספר, אותה האריך באופן קבוע לצורכי בריאותו - ויקבל פיצוי על תאונת עבודה
עו"ד יוסף ויצמן
פסק שראש המועצה האיזורית אל-קסום התעמר בעובד בכיר ופעל משיקולים זרים ופסולים    המועצה גם תפצה את העובד ב-100,000 שקל
עו"ד צבי שוב, עו"ד טל גליקסמן
הכשרת היישוב מכרה לרמי שבירו מגרש בהרצליה פיתוח ב-211 מיליון שקל - כפליים משוויו בשומה המכרעת    ועדת הערר קבעה: זו אינה עילה לפתיחתה מחדש של אותה שומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il