X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני תקווה שתצליחי לייצב את מערכת החינוך לאחר התקופה הלא קלה שעברה מערכת החינוך בקדנציה של לימור לבנת. אני מקווה שתצליחי, אך אני רואה שתקוותי הולכת ונמוגה לה אט אט. כל מה שנאבקת עליו בהיותך באופוזיציה הולך ומאבד את משמעותו
▪  ▪  ▪

הגברת יולי תמיר הנכבדה. מאז כניסתך לתפקידך כשרת החינוך של מדינת ישראל אני עוקב אחרייך ואחר פעולותייך. אני תקווה שתצליחי לייצב את מערכת החינוך לאחר התקופה הלא קלה שעברה מערכת החינוך בקדנציה של לימור לבנת. אני מקווה שתצליחי, אך אני רואה שתקוותי הולכת ונמוגה לה אט אט. כל מה שנאבקת עליו בהיותך באופוזיציה הולך ומאבד את משמעותו.
כבוד השרה, נאבקת שלא לא יהיו תשלומי הורים. פעלת לאישור תשלומי ההורים במרץ רב. אני מצדיע לך שהצלחת להעביר את האישור בוועדת החינוך בכמה דקות. האם שכחת את הבטחתך בנושא תשלומי הורים?
הבטחת לטפל בשכר הלימוד של הסטודנטים הנאבקים בכל כוחם לממן שכר לימוד גבוה. הנה לא רק שלא מורידים את גובה שכר הלימוד, אף מקצצים את ההנחות. שכר הלימוד באוניברסיטאות עולה בכ- 1,000 שקלים. היכן ההבטחות שלך, יולי תמיר. כזכור לך, בפגישה עם מנהיגי ארגוני הסטודנטים שהתקיימה בסוף חודש יולי, אמרת, השרה תמיר, כי לאחר מאבקים קשים הגעת להבנה עם משרד האוצר. לפי הסיכום עם האוצר, שכר הלימוד לא היה אמור לעלות השנה. הוספת כי בשנת הלימודים אוגוסט 2007 את מתכוונת לעלות את שכר הלימוד ל- 13,500 שקלים במסגרת תוכנית "חופשי ללמוד".
התברר כי השרה תמיר נתנה את ההבטחה בטרם אישורו של ההסכם בין משרד החינוך לאוצר על-ידי הממשלה. הסיכוי שהממשלה תאשר את הסכם זה, אפסי. כעת, מה שנשאר לסטודנטים זה לשלם את השוברים, אחרת המוסדות ינקטו בסנקציות כגון אי-מתן אפשרות לרישום בקורסים, הפסקת לימודים ועוד.
עובדי הקבלן. כבוד השרה, כמי שבאה ממפלגת העבודה, איך זה נראה לך שמשרדך מצטיין בהעסקת עובדי קבלן בשכר עבדים. במשרדך בירושלים ואף בתל אביב, תבדקי כמה עובדים הם עובדי קבלן ואז תקבלי זעזוע או לא תקבלי, כמה עובדים בשכר זעום מועסקים במשרדך בתנאי עבדות ממש. כל כך קל לפתור את הבעיה, מדוע את לא עושה כלום. האם משל הקופים מתאים כאן גם לך?
אלימות. כבוד השרה, האלימות בבתי הספר גואה ומגיעה לממדים שלא קיימים באף מדינה בעולם. מה נעשה חוץ מברברת, כבוד השרה. ההתעלמות והקמת ועדות שאינן יכולות להחליט לא יתנו דבר. על פתרון בעיות האלימות כתבתי בזמנו לשרה לימור לבנת, אך יותר קל לדבר על דברים שנראים ונשמעים יותר טוב.
אחוזי בגרות נמוכים. כבוד השרה, אנו נמצאים במקום טוב באמצע בין המדינות העולם השלישי, זה רק באשמת משרד החינוך. המשרד חוץ מברברת לא פותר ולא יפתור את הבעיה. הבעיה לא מצויה בתלמידים אלא באימפוטנציה הגמורה של משרדך. ישנה אפשרות להביא לידי כך שלמעלה מ- 70% מתלמידי ישראל יקבלו תעודת בגרות, לא על-ידי הורדת רמה או משחקים של הקלות בבחינות ועוד. משהו רקוב במשרד החינוך, כבוד השרה.
כל יומיים יש ספרי לימוד הנכתבים על-ידי מורים מפקחים ומקורבים. האם משרד החינוך נותן יד לכותבי הספרים, האם המטרה היא התעשרות קלה על גבם של תלמידי ישראל? פתרון הבעיה הוא מינהלי. אך את והמשרד שבראשו את עומדת לא תעשו דבר בעניין. אין מדינה בעולם שיש בה כל יום תוכנית לימודים חדשה. אנו אלופי העולם בשינוי תוכניות לימודים. מעניין, כי מרוב תוכניות חדשות אנו הולכים מדחי אל דחי. יש לקבוע מדיניות ברורה וללכת לכל אורכה בצורה חד-משמעית ולא משתמעת לשתי פנים. די לשוד ההורים דרך ספרי לימוד שמשתנים בכל שנה ושנה.
מדוע לא יכללו גני הילדים החרדיים ביום לימודים ארוך. כבוד השרה, האם החרדים הם לא אזרחי המדינה. האם הם מוקצים מחמת מיאוס. האם את רוצה לשלבם בכוח בחינוך הדתי הכללי. את הרי יודעת שזה חלום שלעולם לא יתגשם. דרך חלום זה, שאת יודעת שהוא לא מציאותי, את מנסה לפגוע באחת השכבות החלשות ביותר במדינת ישראל. במגזר העני ביותר במדינת ישראל. האם זאת לא גזענות כבוד שרת החינוך?
30% מכלל הילדים במדינת ישראל מתחת לקו העוני, האם את מתעלמת מהנתון הזה, כבוד השרה. הרי את אמרת כי צריך להאכיל את כל ילדי ישראל.
בדיון שהתקיים בכנסת כאשר עוד היית חברת כנסת בלבד, אמרת: "הצעתה של אברהם הועלתה כדי למנוע את ההצעה שלי. ההבדלים בין ההצעות הם שלושה: ההצעה שגיבשתי אני היא אוניברסאלית, ומדברת על כל ילדי ישראל, כשהיישום יהיה לפי מפתח סוציו אקונומי בצורה מדורגת. הצעתה של אברהם מתייחסת ל-170 אלף ילדים, שהם רק 10 אחוזים מהמערכת".
וכך המשכת הגברת תמיר: "במדינה שבה שליש מן הילדים רעבים, לתת מזון רק ל- 10 אחוז, שרובם כבר קיבלו השנה הזנה, דרך קרנות שונות, זה בעצם להפקיר את 20 האחוז הנותרים".
הבדל נוסף בין ההצעות, הסברת הגברת תמיר, הוא ש"ההצעה של אברהם עוברת דרך משרד הרווחה ושלי דרך משרד החינוך. כשעושים זאת דרך משרד הרווחה מדובר למעשה על הקמת בתי תמחוי של ילדים, בעוד שדרך מערכת החינוך, זה ניתן כחלק מהשירות החינוכי לכל ילד. המטרה היא גם לחנך לתזונה נכונה".
כמו כן הוספת הגברת תמיר: "ההצעה שלי מממונת על-ידי הממשלה, כשההורים משלמים באופן פרוגרסיבי, כלומר כל אחד לפי יכולתו. לפי ההצעה של אברהם, הכסף בא מקרנות. הממשלה, באמצעות הקרנות תנציח את המצב הקיים. ילדים מקבלים סיוע, אך הוא מועט מדי, ללא מחויבות ממשלתית".
"הממשלה עומדת להחליט ש- 20% מהילדים שמתחת לקו העוני לא יקבלו הזנה. בכך ממסדים את המצב הקיים של הסרת אחריות מגורל הילדים. ההיקף של הילדים שיכנסו לפרויקט ההזנה הוא קטן מאוד. מדובר יהיה בתוספת קטנה ולא בשינוי משמעותי. אברהם ניסחה את הצעתה בתיאום עם האוצר באופן שלא מחייב השקעה ממשלתית מאסיבית ואיננו משנה את המערכת באופן משמעותי". נו הגברת תמיר, מה דעתך ליישם את אשר נאבקת עליו???
פיטורי מורים: שרת החינוך, יולי תמיר, הודיעה (17.5.06) כי תבטל את פיטוריהם של יותר מ- 600 מורים על יסודיים ואת קיצוץ 12 אלף שעות הלימוד לתלמידי החטיבה העליונה. הקיצוצים תוכננו על-רקע הקיצוץ הכולל בתקציבו של משרד החינוך על סך 60 מיליון שקל. ובכנס אחר אמרת, כבוד השרה תמיר, "הגענו לתחתית החבית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך ולקצץ בשעות לימוד", הוספת ואמרת כי את המימון להשארת המורים ישיג המשרד באמצעות ייעול בתקציבי הרכש והמנהלה.
אז למה את לא מממשת את אשר את אומרת. ארגון המורים מאיים שלא יפתח את שנת הלימודים הקרובה עד אשר לא ימצא פתרון למורים המפוטרים... יושב-ראש ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, הזהיר (יום ג'), ש"אם לא יימצא בימים הקרובים פתרון למורים המפוטרים, שנת הלימודים בכל מערכת החינוך העל-יסודית לא תיפתח ביום ראשון". אם ימומש האיום, יושבתו הלימודים בלמעלה מאלף בתי ספר על-רקע פיטוריהם של כ- 550 מורים בחינוך העל-יסודי וצמצום כ- 1,500 תקני משרות.
בהצלחה, הגברת פרופסור שרת החינוך של מדינת ישראל יולי תמיר. אין צורך כרגע להעלות עוד נושאים דיינו אם תפתרי את הרשום כאן ושמך ייחקק לעד כי הצלחת בתפקידך. דבר אחרון, הגברת תמיר, שחררי את משרד החינוך מעשרות העובדים הלא יעילים שיש לך במשרדך, שחדשות לבקרים ממציאים תוכניות חדשות, הביאי אנשים חדשים. בהצלחה בפתיחת שנת הלימודים החדשה.

תאריך:  03/09/2006   |   עודכן:  03/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכבוד הגברת יולי תמיר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לשאול את דליה רבין
אילנה חן  |  3/09/06 11:45
2
לא הבנת שאחרי יולי היא תמיר עמדותיה ל"ת
מתעב שמאלנים מושחתים  |  3/09/06 11:59
3
החינוך ימשיך לברוח..
רננה  |  3/09/06 14:15
4
צריך סוף סוף שר מקצועי למשרד החינוך
חד קרן  |  3/09/06 16:42
5
חרדים
אמיר מנדלבוים  |  1/10/06 18:46
 
- מסכים עם כל מילה. ל"ת
אלכס לוין  |  2/10/06 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
ישראל מוקפת חומות בגבולותיה המפותלים - וחומותיה מפותלים לא פחות מתוואי הגדר, ונחלקים לשלוש קטגוריות שכל אחת מהן היא בבחינת משענת קנה ביטחוני רצוץ ואחיזת עיניים תדמיתית.
אריה דרוקמן
נתניהו חילץ את ישראל מהמצב הכלכלי הקשה שבו היתה בשנת 2003. לפיכך, הוא חייב לחזור לעמדת שר האוצר עכשיו
מוטי פלד
דן מרגלית ואמנון דנקנר יצאו בזמנו במאמר חוצב להבות צודק ונכון על השחיתות, אבל בינתיים הכותרות נעלמו בקול ענות חלושה, שחיתויות נוספות מתפרסמות כמעט יום יום, אך ברוב המקרים לכאורה שום דבר מעשי אינו נעשה, הכותרת היחידה שנשארה היא שכנראה השחיתות משתלמת
שאול אבידור
ישראל גדולה, חזקה, טכנולוגית, ממוחשבת ומודרנית מעוררת חלחלה במערב. לא רק העולם המוסלמי, גם העולם הנוצרי לא רוצה אותנו. מה צופן בחובו העתיד?
עמי דור-און
רק אם יעז הרמטכ"ל לבחור בדרך דמוקרטית ואמיצה ולחשוף בפני הציבור את האמת על אשמת הדרג הפוליטי בכישלון הצבאי - קיים סיכוי לשיקום מעמדו הציבורי; רק באמצעות פתיחה מיידית של עימות חזיתי ואמיתי עם הפוליטיקאים ש"שיגעו לו את השכל" יוכל חלוץ להחזיר לעצמו את כבודו האבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il