X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכאסח בין ארקדי גאידמק, לבין דנינו/מזוז, אני יושב בטריבונה ביחד עם אלפים מהאוהדים של ארקדי. ברור לי ש"הרשע" בסיפור הזה - לא כל כך רשע, והצדיקים בסיפור הזה - לא כל כך צדיקים!
▪  ▪  ▪

הדבר הראשון שמעניין את ביהמ"ש לפני שהוא צולל לתוך תיק פלילי הוא - האם יש לנאשם עבר פלילי. ברור שאין דין נאשם עם עבר חלק כדין נאשם עם עבר פלילי/שלילי. בטרם יפסוק ביהמ"ש את פסיקתו הוא לוקח בחשבון את עברו של הנאשם. מבחינת רבים, למשטרה ולפרקליטות יש עבר שלילי. וכשאני אומר "שלילי" אני לא מתכוון לטעויות - זה מותר - אלא להתנהלות זדונית.
מהסיבה הזו, בכאסח בין ארקדי גאידמק, לבין דנינו/מזוז, אני יושב בטריבונה ביחד את אלפים מהאוהדים של ארקדי. ברור לי שהרשע בסיפור הזה - לא כל כך רשע, והצדיקים בסיפור הזה - לא כל כך צדיקים!
נקודת המוצא שלי היא, שמר גאידמק לא חייב לאזרחים כלום - ונתן המון, ובכירי המשטרה והפרקליטות חייבים לציבור המון, ונתנו תוצאות אמביוולנטיות: דבש ועוקץ. לפי כל הסקרים, רוב הציבור לא ממש מאמין באמינותם ובהגינותם של אנשי החוק.
וכדי שלא יאשימו אותי בהטלת דופי בחבורת צדיקים שעושה את מלאכתה "ללא מורא וללא משוא פנים", אביא שתי דוגמאות (מתוך הרבה) שמצאתי על "פסגת הקרחון". רוב החטאים מתחת לפני המים.
דוגמא ראשונה, שמכתימה את המשטרה והפרקליטות בכתם בל יימחק: עד לא מזמן, כיהן במשטרת ישראל פושע בדרגת ניצב, ובתפקיד ראש אגף החקירות. סאנדו מזור שמו. הפושע הזה, עמד בראש צוות, שחקר אירוע פלילי שזכה בתקשורת לכינוי "פרשת מע"צ".
היריעה קצרה ולכן אביא את הסיפור בקצרה: הצוות של סאנדו מזור, הוציא הודאה בעינויי תופת מארבעה אזרחים על פשע שלא ביצעו. הודאה שבגינה ישבו האזרחים האלה בכלא כמה שנים. וכל זה בשמם ולמענם של כל אזרחי המדינה.
יום בהיר אחד נכנס לאולפן טלוויזיה, רפ"ק שי שמחי, אחד החוקרים מהצוות של סאנדו מזור, וסיפר שמצפונו מייסר אותו, והוא סובל מסיוטי לילה. "מורשעי מע"צ לא חטאו", אמר החוקר, "ואת הודאתם הוצאנו בעינויי תופת. טבלנו את ראשם באסלה, ותלינו אותם בפרדס עם הרגליים למעלה והראש למטה. לא הפסקנו עד שחתמו על הודאה".
הוא הצביע על סאנדו מזור, כאיש המרכזי בפרשה. נפתחה חקירה, שבסופה מדינת ישראל ביקשה סליחה, ושיחררה את הכלואים מ"חוסר אשמה". יותר מאוחר זכו המסכנים האלה בפיצויים בסך מיליוני שקלים בגין העינויים והשנים בכלא.
היועץ המשפטי לשעבר, אליקים רובינשטיין, החליט - למורת רוחה של לשכת עורכי הדין - שעל פשעיו של סאנדו מזור, חל חוק ההתיישנות. ואיך הגיבה המשטרה, לאחר שהתבררה כל האמת על הקצין הבכיר? הוא קודם ע"י השר לביטחון פנים דאז פרופ' שלמה בן-עמי לתפקיד סגן המפכ"ל. הסדיסט, שרק בזכות חוק ההתיישנות לא עמד לדין, ושבהתנהגותו הכתים את המשטרה וגרם להוצאת מיליוני שקלים מהקופה הציבורית - קיבל קידום! במדינה מתוקנת, סדיסט כזה היה מוקע, ומסולק בבושת פנים מהמשטרה. היום הוא שגריר ישראל ברומניה. בושה!
יכולים מזוז ודנינו לטעון שאין להם שום אחריות לפרשה המצחינה הזו. אז הנה פרשה שהם כן אחראים לה: שמונה שנים אביגדור ליברמן "חשוד". שמונה שנים של עינוי דין, זה חוסר סבירות קיצוני!! נראה את מזוז ודנינו, מצליחים להביא מתוך שישה וחצי מיליארד בני האדם שעל כדור הארץ, אדם אחד שיגיד: "שמונה שנים זה סביר".
אני מאשים את מזוז ודנינו בפגיעה אנושה בדמוקרטיה ובאינטרס הציבורי, תוך שימוש לרעה בסמכות. ואם האדונים מזוז ודנינו חושבים שהציבור מטומטם - הם טועים! הטריק המאוס הזה, למנוע מינויו של מנהיג ציבור מלקבל תפקיד, שיש לו נגיעה לחוקרים, הוא יותר מדי שקוף. לרבים הסיכול הממוקד הזה בליברמן נראה כמו ניסיון להרחיק אותו, ממחסן תיבות הפנדורה שבמרתפי המשטרה.
שורה תחתונה, פנייה למזוז ודנינו. למרות שטעיתם על שלא העמדתם את שרון לדין בפרשת האי-היווני, בדרך כלל אנחנו בעדכם. לא במקרה של גאידמק. האיש נערץ ע"י מיליונים, ובעיני רבים הוא ראוי לפרס ישראל. הניחו לו. ואת הפארסה הזו עם ליברמן - תסיימו כבר. ולא לשכוח - לבומרנג יש תכונות של בומרנג...

תאריך:  08/10/2006   |   עודכן:  08/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בטריבונה עם אוהדי גאידמק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ולגאידמאק יש תכונות של גאידמאק
אבי גולדרייך   |  8/10/06 09:18
2
האיזכור של גאידמק בנשימה אחת עם
-יופיטר  |  8/10/06 10:34
3
נרי אתה טועה
אבי קרן  |  8/10/06 13:54
4
"THE POLICE HANDS TIED"
A top POLICE OFFICER  |  9/10/06 11:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נתיב
אדוני הנשיא, לדעתי, אין לך מנוס אלא ליזום ולבקש בדיקת פוליגרף שתתמקד בשאלה האם קיימת יחסים אינטימיים עם מתלוננת א'
עידן יוסף
המהלך הכי משמעותי שקידם הרבצ"ר היוצא היה ערעור האמון ברבנות הצבאית
אורנה מרקוס בן-צבי
גרשון אקשטיין
היום שבו ידפקו חיילי צה"ל על דלתות בתי הישובים ברמת הגולן ויאמרו: "בשם ממשלת ישראל עליכם לפנות את בתיכם...", יגיע ביום מן הימים, כי אנו מתערים יותר ויותר בקהילה הבינלאומית
אריק באך
רציתי לכתוב דברי ביקורת על האירועים האחרונים, אך בכל פעם מצאתי שכל הצודקים טועים וכל הטועים צודקים ואין לי נגד מי או בעד מי לכתוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il