X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למתנגדים להרחבת ירושלים מערבה, הנימוק שזה יביא להרס המרכז הוא הרלוונטי ביותר. אפשר להוסיף, כי אם וכאשר תוכנית זאת תצא לפועל לא יהיו ירושלמים שיאכלסו את המכלול
▪  ▪  ▪

התפיסה של שוחרי טובתה של ירושלים בכל הקשור בסביבה היא, למרבה הפלא, הפוכה מן התפיסה הלאומית אשר באה לידי ביטוי במעשים, או במחדלים, של הממשלה. הממשלה, נכון יותר הפוליטיקאים שבה, לא רוצים לראות מעבר לאפם, אלא אם כןזה ממש מאחורי הגב.כלומר אם אני משקיע זה חייב להניב פירות כול עוד אני בשלטון ולא בעתיד הרחוק, כאשר הדיבידנד ייזקף לפוליטיקאי אחר.
בדיוק בקצה השני נמצאת הנהגה חדלת מעשים בירושלים ולה יש גם שותפים: בוני ערים,אדריכלים, עיתונאים, שוחרי סביבה, חוזים בהקיץ, חולמים בלילה, כולם בעלי כוונות טובות, רובם חיים מחוץ לעיר. כאן התפיסה,כאמור, היא הפוכה. המחשבה נתונה לעתיד, לתכנון לטווח ארוך. לדוגמה הסוגיה של בנייה במערב הבירה. אני אגב מצדד במתנגדים. לעומת זאת אני מאוד תומך בהוספת נתיב לכביש מס' 1, דרך המלך לירושלים שהיא חנוקה. בסוגיה זאת לא אתפלא אם אלי בן ארי מ"עמותת אדם טבע ודין" לא ימליץ על מעבר לשיירות גמלים במעלה ירושלים. גמלים לא צורכים דלק,לא מזהמים והתעבורה בהם זולה. זאת עד שתשוקם המסילה החיג'אזית בעוד שלושים שנה.
כל שוחרי ודורשי טובתנו הירושלמים, שוכחים דבר מרכזי אחת והוא שבירושלים חיים אנשים, והם לא חיים רק על בסיס תכנונים לטווח רחוק, בוועדות, בוועדות משנה ובתת וועדות משנה. אלא מה שקורה כאן ועכשיו.וכאן ועכשיו,ירושלים היא עיר שרצוי לעוף ממנה. זאת חרף היותה עיר יפהפייה משופעת בשכיות חמדה ומבורכת במזג אוויר נעים. כאשר יקימו את הפרויקט במערב העיר, או בכול מקום אחר, לא יהיה צורך בו, כי עד אז שארית האוכלוסיה האקטיבית והיוצרת תברח מכאן.
זכור לי שכאשר באנו לירושלים בראשית השבעים ויכולנו לבחור בין דירה בקטמון הישנה, שבה אני מתגורר עד היום, לבין שכונת "משכנות שאננים" היוקרתית, בחרנו בקטמון הישנה. זאת אף שהיה ברור לנו שתוך זמן לא רב הערך של הדירה ב"משכנות" יהיה כפול או כמעט כפול מזה של הדירה בקטמון הישנה. ואכן זה נכון להיום. אך אני לא מצטער אף רגע בבחירה. "משכנות" הייתה שכונה שתיירים הרבו ומרבים לבקר בה, היו ועדיין יש בה בתי מלאכה של אמנים ואומנים,האבן דומיננטית, ואין כמעט מקום לילדים לשחק בו. ואנו לא רצינו להיות חלק מאטרקציה אלא לחיות בעיר שעברנו אליה בשל אילוצי עבודה. זאת דוגמה. מבין שלוש בנותיי, שתיים עזבו אותה. מבין דיירי הבית 80% מן הדור השני עזבו את העיר.
אין זאת הפעם הראשונה שאני מעלה את ירושלים בראש תסכוליי. ירושלים היא לא נקייה, היא מוזנחת, לא מתחשבים בבריות בביצוע עבודות ציבוריות, פיגומים כתוצאה מבנייה בלתי חוקית מהווים מונומנטים חדשניים במשך שנים ומטרד סביבתי. כבישים צדדים, בין מתוך שחיקה רגילה או שימוש בציוד כבד של בנייה, סדוקים ומתפוררים. הרחובות הראשיים מפוקקים,ואם יש לוויה של אדמו"ר או ביקור אח"ם, שלא לדבר על מצעד גאווה - ירושלים חוזרת למצור. היא הכול, שבירה, אשר יש בה בפועל ובפוטנציה כה הרבה הוד וקסם, לא צריכה להיות. כבר עסקתי באתר זה בנושא ירושלים אך הפעם זה בעצם פתיחה גדולה לגורם אחד פשוט.
הגורם שהפעם אני מבקש להתעכב עליו, הוא יום יומי, שימושי מאוד ולא שייך כלל לפני העיר אלא לקרביה. הכוונה לתחבורה העירונית. זאת לאחר שנתנסיתי באחרונה בנסיעות בתחבורה בתל אביב. התחבורה הציבורית בירושלים היא המוטיבציה החזקה ביותר להשתמש ברכב פרטי.
זאת גם אם הדבר כרוך בחנייה שהיא יקרה, שכן מחיר הטיפול בעצבים ובתסכול במרפאות הוא גבוה יותר. גם בקווים עמוסים צריך לחכות 20 דקות ויותר. האוטובוסים מפויחים בחוץ ומלוכלכים בפנים. את שארית הפרסומות לא טורחים להסיר. התחנות, שפעם היו יפות, דומות לכלובים.
אין בהם מפות של הקווים כפי שמצויות בתחנות בתל אביב.על המחלקה לשיפור פני העיר לא שומעים באחרונה.היא כנראה ירדה למחתרת.
תיירים, אלה שבאים, יכולים רק להעיר על המחדל התחבורתי הזה. הם שוהים מעט זמן ונוסעים הלאה או חוזרים לארצם. התושבים חיים פה. ואני יכול לדמיין לעצמי "חזון" שבעוד שני עשורים כאשר ירושלים תהיה מוצפת תיירים, ענף האירוח יצטרך להביא עובדים מחוץ לעיר, כי מזרח העיר לא תוכל לספק את הביקוש והיהודים יעברו לפריפריה או לערים אחרות.
ואז ייאמרplace to come from: oh ,Jerusalem is a wonderful. בדומה ל"דיסנילאנד" ירושלים תהיה "הולילאנד" לתיירים .תהיה מנהרת הזמן עם שיחזור בית המקדש,ממלכת דוד, מלכות שלמה,המלכה שבא,הכוהנים,הלויים ושאר כלי הקודש לבושים באפודים משובצים אבני חן. בעיר דוד יתהלכו גמלים עטויים משי וארגמן ,בגיחון ישוטו ספינות טעונות ארזי לבנון,ועוד אטרקציות מעל ומתחת לפני הקרקע.בין התיירים יהיו הירוקים,כמובן, ורבים שפעם חיו בירושלים.

המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור": www.notes.co.il/zvi
תאריך:  01/11/2006   |   עודכן:  01/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בירושלים חיים אנשים ולא רק תיירים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בירושלים חיים מטומטמים
זו האמת  |  1/11/06 18:45
2
עיר חולה, מוכה ואבודה
עוד ירושלמי  |  2/11/06 05:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יעקב הלוי
עד להיכן אפשר למתוח את החבל בפרובוקציות נגד כל שלוש הדתות? עד כמה ראשי המדינה ובג"צ חושבים שאפשר לרמוס את כל החשוב וקדוש לשלוש הדתות? מה, לא מבינים שכל המצעד הוא כדי לקבל קולות למר"צ בלבד? וזאת רק על-ידי ליבוי של שנאה, דריסת הרוב המוחלט של תושבי ארץ ישראל
פרופ' משה שטרנפלד
האנטיביוטיקה מפסידה יותר ויותר נקודות בדרך אל ההצלחה האולטימטיבית נגד מחלות זיהומיות חיידקיות    מה שנוצר בגוף הוא שיבוש מערכות מלא, שעלול לגרום לחולשת שרירים, לכאבי מפרקים, לירידה בראייה, לצרבות
מיכאל פואה
היועץ המשפטי שולט בכל החלטות הממשלה ושריה, מבלי שיש לו אחריות כלשהי על תוצאות החלטותיו. למעשה מדינת ישראל הפכה במובן זה משועבדת כולה להחלטותיו של אדם אחד שכלל לא נבחר על-ידי הציבור
מוטי פלד
מועדון נכי צה"ל "נעמן" הוא בית שני לנכי צה"ל קשים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, צדלני"קים, דרוזים, כל מי שהוכר כנכה צה"ל ללא הבדל, כאן יש כור היתוך מעניין. כאן מתחברים חברי המועדון לצד הטוב שלהם ושל החיים. כאן נמנעים מ"קיטורים" על אגף השיקום ועל שאר המערכות שאמורות לטפל בנכי צה"ל
עו"ד יוסי דר
כאשר שופט מטיח בבעל דין ואומר לו "זו בעיה שלך שיש לך עדה" ו- "אני יודע עם מי יש לי עסק" - צריך שהנשיאה תנמק מדוע אין באמירות שכאלה דבר מה שהוא מעבר לרגשותיו הסובייקטיביים של בעל הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il