X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איוש משרות שלא על-פי כישורים, במדינה הנתונה לסכנה קיומית - הוא פשע היסטורי. כלבי השמירה האמונים על האינטרס הציבורי, יודעים מיהו הפושע הראשי. נביחתם הרפה- שלא לומר כשכוש בזנב - היא סוג של שותפות לפשע
▪  ▪  ▪

אתחיל בנקודת מוצא: איכות האנשים איננה זהה. יש מוכשרים, חכמים וחרוצים, ויש טיפשים עצלים וחסרי כישרון. יש כאלה שיכולים, ויש שאינם מסוגלים גם אם ישתדלו מאוד. יש כאלה שכשרונם מיוחד לנושא ספציפי, ובנושאים אחרים הם חלשים. למשל, אין ודאות שמאמן כדורגל עתיר הישגים יכול להיות מנהיג עובדים. או למשל, מנהיג עובדים מוצלח לא בהכרח יהיה שר ביטחון מוצלח.
אין ספק, שבזמן חרום כל בעלי התפקידים הבכירים במדינה, עושים כמיטב יכולתם כדי להתגבר על בעיות שהחרום מכיל. במיוחד בזמן מלחמה. תוצאות עגומות מוכיחות יכולת מוגבלת. מיד לאחר שסיים האלוף ב(מיל.) דורון אלמוג להקריא קטעים מדוח הביניים, שבהם אמר מה שאמר על תא"ל גל הירש, שמענו את הרמטכ"ל דן חלוץ אומר את המשפט הבא: "בתחקיר (של אלמוג) עלו כשלים חמורים. אני חייב להדגיש כי התחקיר אינו מדבר על רשלנות, או כשלים ערכיים או נורמטיביים" (12.11.06). סוף ציטוט.
והפירוש: תא"ל גל הירש לא הפגין רשלנות או כשל ערכי. ההפך הוא הנכון. ובכל זאת נכשל כישלון חמור (מילים של חלוץ). מסקנה: לא מתאים! אילו לא נקלע למבחן אמת, ייתכן שהיה צולח את תפקידו בשלום, ואולי - אם יש לו חברים בתקשורת - אפילו לטפס עד לשפיץ. לרוע מזלו, המלחמה חשפה את יכולותיו. ואלה - איך לומר בעדינות - לא משהו.
האם שיבוץ או מינוי של מפקדי צה"ל הוא תוצאה של איכות האנשים? כל מי שמצוי בעניינים יודע שהתשובה שלילית. השיבוצים בצבא - כמו במערכות אחרות - הם רקיחה שתכליתה שמירה או חיזוק של אינטרסים אישיים או פוליטיים של הממנים. כללי המשחק הם כאלה, שכל החפץ בקידום, יחפש מסילות לליבו של מוקד כוח.
תא"ל גל הירש הוא אחד מתוך מאות מינויים שנעשו במסגרת הנורמה לפיה איכות היא קריטריון שולי. תשאלו את יאנוש בן-גל, והוא יגיד לכם: "מי שמינה את דן חלוץ לרמטכ"ל, גרם לו עוול נוראי" ("שש" עם עודד בן-עמי, 13.11.06). הרמטכ"ל הקודם סיפר שהוא נועל נעליים גבוהות בקריה, כהגנה מנחשים, ולרמטכ"ל הנוכחי אין דעה טובה יותר על "קולגות"...
איוש משרות שלא על-פי כישורים, במדינה הנתונה לסכנה קיומית - הוא פשע היסטורי. כלבי השמירה האמונים על האינטרס הציבורי יודעים מיהו בחמש השנים האחרונות, הפושע הראשי. נביחתם הרפה - שלא לומר כשכוש בזנב - היא סוג של שותפות לפשע. השותפות הזו גרמה להתפשטות נורמת ה"חפיף", לקרע בעם, לרפיון בצה"ל, במשטרה, ואת המחיר המלא עוד אף אחד לא יודע. מה שבטוח - נשאר לנו הרבה לשלם.
אין זה סוד: עד לפני כשנה, עומרי שרון עסק רק (כמעט) במינויים ושיבוצים. לא נתקלתי באזרח אחד שראה אותו על דוכן הנואמים בכנסת. ולמרות שכל ערוצי התקשורת היו "מתים" לראיין אותו, הוא ברח מראיונות כמו מאש. הכול עשה מאחורי הקלעים: העלטה הייתה מגרשו הביתי.
במרכז ההתעניינות של עומרי וצוות החווה הצינית, עמדה תוכנית החילוץ של אריאל שרון מהמלתעות של מזוז. כדי שהתוכנית הזו תצליח, היה צריך לתת לכלבי השמירה עצם עסיסית, והם יגמלו בשמירה על מיטיבם. במקביל, מי שהתנגד סולק או פוטר, ומי שתמך, שודרג או קודם. כך נולדה תוכנית ההינתקות.
מלחמת לבנון השנייה, חשפה (גם) את איכותם הבעייתית של הדרג הצבאי הגבוה. השמועות אומרות, שרובם - אם לא כולם - מינויים של עומרי. כשמזהירים אותנו לבל "נשפוך את התינוק עם המים", מתכוונים לומר: "הניחו לצמרת צה"ל, כי אין לנו צבא אחר"! וזה נכון. מאידך-גיסא, אם אלופי המטכ"ל הגיעו לאן שהגיעו בגלל שיקולים שאינם איכות, עם איזו הרגשה אנחנו נכנסים למבחן הצבאי הבא?
...יסובסדו כדורי השינה, ומייד!

תאריך:  02/12/2006   |   עודכן:  02/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרבות מינויים לקויה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
We do not have another Israel either ל"ת
A M Roll  |  3/12/06 03:00
2
המערכת המשפטית - אחראית בסופו של יום להידרדרות ? הלא כן ?
מזוז - אתה אבי אבות החטא ?  |  3/12/06 03:37
3
כשאפילו מיונוי נשיא/ת בית המישפט העליון מבוסס על סניוריטי
משפטן ותיק  |  3/12/06 11:21
 
- נכון נכון נכון ושוב נכון. נכון שבא לצעוק ל"ת
מסכימה  |  3/12/06 17:02
4
מאמר נכון, רק שהכשלון בצבא, יתום
נחום שחף  |  3/12/06 15:29
5
התמונה מדויקת,הניתוח נכון ומה שהיה היה. עכשיו הזמן לשנות, לישם לקחים, לעשות את המירב, וכל אחד!!  ל"ת
הניה  |  3/12/06 20:17
6
עומרי, התקשורת הבגץ ששקד להכשר כל טומאה וחלאה , עם הרועץ מזוז חבורת סתומי עין חמין. ל"ת
נחמה  |  3/12/06 20:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
רונן ליבוביץ
משה גפני הוא אחד מוותיקי חברי הכנסת הוא נחשב לרטוריקן מוכשר, עובדה שלא כל כך עוזרת לו להילחם באקטיביזם השיפוטי ובכוחו המתגבר של בג"צ לו הוא מתנגד    בראיון ל-Nfc, מסביר הרב גפני את עמדתו נגד בג"צ כמו גם את פרץ האלימות במגזר החרדי בימים שלפני עצרת הגאווה בירושלים
אריה אבנרי
רוני אלוני סדובניק
עו"ד אורי קידר: השנה נשים דגש על שבירת חוליית הקשר בין הלקוח לסרסור וזה מסתבר-קורה בעיתון, בסלולרי ובאינטרנט, אנחנו השנה נהייה שם
צבי גיל
בהעדר תהודה ציבורית נמרצת ועריכה קפדנית ואחראית - העיתונות יוצאת לאור צהוב    אנחנו כה מופצצים במדיה ובמכונים ללימודי עיתונות, שמה שדרוש זה לא עוד בית ספר לתקשורת, אלא בית ספר לצריכת התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il