X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד אלי דורון, ממשרד עורכי הדין דורון טיקוצקי עמיר מזרחי ושות', המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי, מסביר אלו פעולות עלינו לעשות בעת שהבנק מגיש נגדנו תביעה
▪  ▪  ▪

בשגרת היום יום צריך לקוח בבנק לעקוב אחר ניהול חשבונו, החל בבחינת ההסכמים עליהם הוא נדרש לחתום, המשך במעקב שוטף אחר תנועות חשבונו וכלה בבדיקת חיובי הריבית ומבנה העמלות שבו.
חשוב לציין כי אין לראות בתכתיבי הבנק כ"ראה וקדש" ובמידת הצורך אפילו דלתות בתי המשפט פתוחות בפני זה שיטען טענות ענייניות.
הסתבכות כלכלית יכולה לנבוע מנטילת סיכונים באופן לא מחושב אשר מביאה בדרך כלל ליתרת חובה ולסחרור בחשבון. אלא שקיימת האפשרות שהסחרור נבע גם מהתנהלות כושלת של הבנק וזו כבר טענה אשר יכולה לעמוד לצידך בבית המשפט.
עו"ד אלי דורון, ממשרד עורכי הדין דורון טיקוצקי עמיר מזרחי ושות' המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי, מסביר אלו פעולות עלינו לעשות בעת שהבנק מגיש נגדנו תביעה.
- דרוש קבלת כל דפי החשבון תנועות מהבנק בשנים הרלוונטיות.
- דרוש קבלת כל ההסכמים ומסמכים אחרים אשר נוגעים לניהול החשבון.
- דרוש דוח המרכז את כל הבטוחות אשר העמדת לטובת הבנק. מדיניות ניהול הסיכונים של הבנק קובעת לכל בטוחה שאתה מעמיד ערך בכפוף לשקוליה, בדוק מה שיעור ערך הבטוחות שהעומדו לבנק.
- ברר מה אחוז הריבית המוגדרת "כתוספת סיכון" בו מחוייב חשבונך. ייתכן בהחלט מצב בו רמת הבטוחות שהועמדו לבנק אפשרו גביית תוספת סיכון נמוכה מזו שהבנק גבה.
- ברר האם מסגרת האשראי שניתנה לך תואמת את ההסכמים עם הבנק ואלו תואמים את הבטוחות שהעמדת לטובת הבנק. זכור! מסגרת אשראי "מקפחת" תביא לחיוב בריביות חריגות, אשר יכולות "לשאוב" מחשבונך אלפי שקלים בחודש! ברר מהן העמלות אשר נגבות כבשגרה מחשבונך.
- ברר האם הבנק התנה מתן אשראיים בפתיחת תוכניות חסכון, אם כך הדבר משמעו שהבנק התנה מתן שירות בשירות בניגוד לנהלי בנק תקינים. דע כי בהתאם לחוק, לא יתנה תאגיד בנקאי מתן שירות בקניית מתן שירות אחר אלא אם קיים קשר עסקי סביר בין השירות המבוקש לבין קיום התנאי. ואם עשה כן- הרי שכפועל יוצא יוכל בית המשפט להורות על שיחזור החשבון ו/או השבת כל נזקיו של הלקוח.
זו זכותך החוקית לקבל את מלוא האסמכתאות המתייחסות לחשבונך. זכור כי הבנק מיוצג ע"י מיטב יועציו המשפטיים ולפיכך רצוי שתפנה לעו"ד מיד לאחר קבלת דרישת בא כוחו של הבנק.
לאחר שפנית לעו"ד עליך לפנות גם למומחה חשבונאי לצורך למידת החומר ועריכת חוות דעת מקצועית מטעמו. לעיתים יעלה כי לאורך השנים נגבו מחשבונכם ע"י הבנק עשרות אם לא מאות אלפי שקלים שלא לצורך. במקרים רבים נמצא כי הבנק גבה ריביות ועמלות בגובה החורג מהמסוכם עמך וכמובן שאתה זכאי להשבתם.

תאריך:  18/01/2007   |   עודכן:  18/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון בן-יהודה
כולם מודעים לנזק הגדול שנגרם לגוף באכילת שומנים, אבל מסתבר שאסור להימנע לחלוטין מאכילת שומנים    שמן נחוץ וחשוב לעור
צבי גיל
סיפור ישן אך רלוונטי כיום. גם מנהיגים מדיניים וצבאיים מבריקים עלולים למעוד, אך משלמים את המחיר. במשוואה של עוצמה צבאית - נחישות היריב עשויה להיות דומיננטית
עו"ד יאיר גבאי
אנו מוצאים מדי יום סיפור נוסף אודות שבט בדואי כזה או אחר שטוען לאדמתו שלו ש"נגזלה" ע"י המדינה. מה מעמדם המשפטי של הבדואים האם הם ילידים? ו/או פליטים פנימיים? וכיצד על המדינה להתייחס לבעיית הבדואים?
יעל לוטן
כעת, כאשר הפערים הכלכליים במשק זועקים לשמיים ואי אפשר להתעלם מהעובדה שהם מהגדולים בעולם המערבי, לא יכולות יותר החברות המובילות לעמוד מנגד, הן נדרשות לקחת אחריות
עו"ד משה גולדבלט
החוק מעולם לא הסמיך את הלשכה במפורש לקבוע עמדה בשאלות ציבוריות כמו "אקטיביזם שיפוטי בעד ונגד" ועל כן אין לדעת מוסדותיה, אפילו יתקבלו פה אחד ויוכרזו מעל כל במה אפשרית ובכול כנס חגיגי, כל תוקף מיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il