X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההסבר לחוק מציין: "הזכות לגישה חופשית אל המרחב הציבורי הפתוח" אם כך, מדוע הוא חל רק על "הגינות והגנים הציבוריים ומקומות מרגוע ונופש אחרים בתחומיה של רשות מקומית" ולא על שמורות טבע?
▪  ▪  ▪

כל הסיפור החל לא מגינות ציבוריות כאלה ואחרות, אלא מפארקים גדולים, שהחלו לשמש כאתר בילוי לקבוצות מאורגנות של מטיילים. לפארק הלאומי ברמת-גן, לדוגמא, יש ימים בהם מגיעים אוטובוסים רבים עמוסי מטיילים המבלים שם את יומם, ומשאירים אחריהם כמויות עצומות של זבל.
הפארק הלאומי ברמת-גן, כמו פארק רעננה ופארקים אחרים, הוקם ומתוחזק מתקציב העיר, כלומר מכספי תושבי העיר. מה פסול בכך שמבקר שאינו תושב העיר ישלם את עלות השימוש בפארק? מדוע עלי, כתושב רמת-גן, לשלם בעבור הבילוי של אחרים?
מדוע אין החוק פוטר גם מתשלום כניסה לשמורות טבע, לפי אותו הגיון בדיוק? אין מדובר ב-"זכות לגישה חופשית אל המרחב הציבורי הפתוח" ברחוב. מדובר בשימוש במרחב קטן ומוגדר שהקמתו ותחזוקתו עולים כסף רב, שאותו משלמים תושבי העיר דרך הארנונה, ומבקרים מחוץ לעיר, שיואילו וישתתפו גם הם.
נכתב בהסבר: "הזכות ליהנות מפעילויות בסיסיות של פנאי ונופש בגנים ציבוריים, שאינן בגדר אטרקציה תפעולית כזו או אחרת - פיקניק על מדשאות בגנים הציבוריים, משחק כדור עם ילד, טיול בשבילי אופניים ועוד - הינה זכות יסודית ואלמנטרית, שעל כל רשות להעניקה בתחומיה לכל אדם, ללא תשלום, ומבלי לערוך הלכה למעשה סלקציה ממונית בין תושב העיר לבין תושב חוץ המבקר בה".
זאת קביעה שאין לה כל יסוד. על כל רשות לפעול בשליחות ולמען תושביה. מנין נולדה החובה לדאוג לכלל אזרחי המדינה? אם מתקיימת החובה "לכל אדם, ללא תשלום" הרי שהמימון צריך להגיע ישירות מתקציב המדינה, לא תקציב העיר. יואילו מחברי החוק ויטילו את חובת הקמה ותחזוקה של גנים ציבוריים בערים על ממשלת ישראל.
נעשה שימוש בטיעון פופוליסטי ושקרי: "לערוך הלכה למעשה סלקציה ממונית בין תושב העיר לבין תושב חוץ המבקר בה". אין כל סלקציה מכיוון שתושבי העיר ממנים את הפארק מתשלומי הארנונה. מרגיז במיוחד השימוש במונח סלקציה, מונח בעל קונוטציה שלילית קיצונית, מונח שכנראה תפקידו להכפיש את מי שיתנגד לחוק.
נעשה גם שימוש מטעה במושג "ערבות הדדית". ערבות הדדית ברמת כלל אזרחי המדינה נעשית במסגרת תקציב המדינה ובמימון המיסים הממשלתיים, מס הכנסה, מע"מ וכו'. תשלומי ארנונה עירונית מכסים, בין היתר, מטלות של ערבות הדדית במסגרת תושבי העיר.
הטלת מימון ערבות הדדית של כלל המדינה על כספי ארנונה עירונית זה למעשה הגדלת המיסוי על האזרח. אין זה שונה מהגדלת מס הכנסה בעוד איזה אחוז.
שאלתי: "מדוע הוא חל רק על 'הגינות והגנים הציבוריים ומקומות מרגוע ונופש אחרים בתחומיה של רשות מקומית' ולא על שמורות טבע?"
ואענה: כי יש על מי להטיל את מימון ההוצאה, מה שנקרא סבסוד צולב. מדוע אין החוק חל שמורות טבע? נראה את יוזמי החוק משכנעים את האוצר לממן.

הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (איסור גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים), התשס"ו-2006: [קישור]
תאריך:  19/01/2007   |   עודכן:  19/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
בממסד שלנו, לא רואים שום קשר בין "ההצלחה" המופלאה של הצבא ושל מפקדו בעקירת היהודים מגוש קטיף לבין הכשלון המופתי של אותו צבא ושל אותו מפקד בלבנון
מתי טוכפלד
במערכת הפוליטית העלו השבוע ספקולציות בעניין עיתוי ההודעה על התפטרותו של חלוץ: הכותרות הראשיות שאמורות היו לדווח על פתיחת החקירה הפלילית נגד ראש הממשלה, הצטמקו ועברו לתחתית העמוד    בעקבות ההודעה על חקירת פרשת לאומי, הח"כים של קדימה מתחילים לחשוש למעמדם    כשאולמרט שוכח לפעמים שהוא ראש הממשלה, הוא חוזר להיות הח"כ המשתלח של פעם
ארז אוריאלי
אם מותר לקלל - מותר לכולם; אם אסור לקלל - הרי שגם יהודים אסור לקלל    אלא שיש אמת מידה אחת המשמשת נגד יהודים ואחרת המשמשת את שונאי היהודים
דניאל בר
ללא קשר למסקנות שיוסקו בוועדת וינוגרד, אולמרט צריך להכריז על פיזור הכנסת ועל בחירות חדשות תוך שנה    כך יושלם משולש הכישלון: אולמרט, פרץ וחלוץ
עו"ד משה מכנס
שלושת המועמדים המוזכרים בתקשורת היו קשורים למלחמה הכושלת ולמחדלי צה"ל בתקופה שקדמה לה, ולכן אין למנות איש מהם לכהן כרמטכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il