X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים אלו משקיעים ראש הממשלה והמשנה לו מאמצים קדחתנים בניסיון נואש לשנות את חוק יסוד נשיא המדינה על פניו, אין להצעת החוק רוב בכנסת והיא זוכה כעת לבוז גורף משמאל ומימין, אך האם אלו הם באמת פני הדברים?
▪  ▪  ▪

בימים אלו משקיעים ראש הממשלה והמשנה לו מאמצים קדחתנים בניסיון נואש לשנות את חוק יסוד נשיא המדינה. התיקון המבוקש לחוק יסוד: הנשיא, קובע כי נשיא המדינה ייבחר בהצבעה גלויה (להלן: "חוק שמעון").
על פניו, אין להצעת החוק רוב בכנסת והיא זוכה כעת לבוז גורף משמאל ומימין. משמאל, שלי יחימוביץ אומרת ש"מערכת החוק אינה פלסטלינה בידיהם של אינטרסים פוליטיים"; ויוסי ביילין מוסיף "על אולמרט להימנע מפארסה של בחירה גלויה לנשיאות. מרגע שהבחירה תהיה גלויה, היא תהפוך לחלק בלתי נפרד מחלוקת השלל הקואליציוני ותגרום לפגיעה נוספת במוסד הנשיאות". מימין, יושב-ראש האופוזיציה ומבהיר ש"זה בלתי תקין בדמוקרטיה לשנות כללי משחק ערב ההצבעה".
למרות בוז זה, אולמרט ויועציו מחזיקים בדיעה שיש להם קלף מנצח. אולמרט יציע ל"ישראל ביתנו" תיק נוסף לזה שקיבלו עבור הצלת הממשלה לפני שלושה חודשים, ובתמורה ליברמן ופקודיו יתמכו בשינוי חוק היסוד. לפי החשבון של אולמרט, אם ליברמן היה מוכן לוותר על תפיסת עולמו בתמורה לתיק ללא תוכן, הוא לבטח יהיה מוכן לתמוך בשינוי חוק שולי עבורו בתמורה לתיק עם תוכן.
בנוסף לתככים פוליטיים, אולמרט ואנשיו מציגים טיעונים עניינים לכאורה בעד שינוי חוק יסוד על בסיס פרסונלי. הם טוענים שאין זה ראוי שבחירתם של נציגי ציבור לא תהיה שקופה בפני הציבור. תומכי השינוי טוענים שצריך לעשות הכל שהאיש שבנה לנו כור ומזרח תיכון חדש יסיים את הקריירה בבית הנשיא ולא במפלגה לא לו.
אנשי פרס ואולמרט מדגישים שאסור לחזור על הטרגדיה הקודמת לבחירת הנשיא שבה קצב גבר על פרס באמצעות הפרת הבטחות של פוליטיקאים ובחירות בסתר. (אנשי אולמרט שוכחים לציין שבבחירות הקודמת אולמרט תמך בקצב והמשיך לתמוך בו עד שהאחרון הפסיק להיות נכס פוליטי עבור הראשון)
רוב מתנגדי 'חוק שמעון' דוגלים שאין זה ראוי לשנות את חוקי המדינה עבור איש אחד בודד. הרי בחירת נשיא באמצעות בחירות לא חסויות ומשמעת קואלציונית הינו כרסום הדמוקרטיה.
יחד עם זאת, יש מספר מתנגדים שמוכנים לתמוך ב'חוק שמעון' בתמורה לשינוי חוק יסוד נוסף. הם אומרים שמכיוון שאהוד ברק היה ראש ממשלה כושל, שהציע לערפאת מדינה פלסטינאית על 97% מיהודה ושומרון, חלק מהנגב ומחצית מירושלים ובתמורה קיבלנו טרור - אסור לו להיות שוב ראש ממשלה. ומכיוון שאהוד אולמרט הינו ראש ממשלה כושל והאחראי הראשי למלחמה כושלת ורצופת משגים, שגבתה מחיר דמים יקר ופגעה בחוסן הלאומי שלנו ללא היכר - אסור לו להמשיך להיות ראש ממשלה.
ולכן, יש לשקול תמיכה ב'חוק שמעון' בתמורה ל'חוק אהוד', האוסר על אדם ששמו אהוד להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות.

תאריך:  29/01/2007   |   עודכן:  29/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוק שמעון" ו"חוק אהוד"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
בא חד לסיבוב השני
מנכל בדימוס  |  29/01/07 20:56
2
חוקה או חוקן
אורי פ  |  29/01/07 20:56
3
שאלה ?
דני הכהן  |  29/01/07 21:15
 
- שאלה יפה ובמקומה ל"ת
לא לפרס  |  30/01/07 07:57
4
תעזבו את שמעון בשקט
קרוקודייל דנדי  |  29/01/07 21:20
5
וויסקי
אלי עלאק  |  29/01/07 21:22
6
מה עם רופאים בשם רוברט? ל"ת
גזבר בפועל  |  29/01/07 21:25
7
חוזר לכושר
מאמן בדימוס  |  29/01/07 22:21
8
מאהוד עד אהוד לא קם כאהוד ל"ת
h kong  |  30/01/07 04:45
9
כמה חוקים עוד ישנו בשביל פרס בן ה-84
סתם אזרח  |  30/01/07 13:09
10
חוק שמעון וחוק אהוד
סברואי  |  30/01/07 17:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן עזרא
תפישת ביטחון שמאלנית משפיעה על כלכלת ישראל    הקשר בין ביטחון לכלכלה ניכר בעבר בנסיגה מחצי האי סיני    נזק נוסף באותו סדר גודל צפוי בעקבות ההתכנסות, ההצטמצמות, ההתקפלות, ההתחסלות הבאה
אביתר בן-צדף
משרת הנשיא הנה תפקיד הולם, שאין בו כל ממש    ראש הממשלה רוצה לקנות במחיר גבוה (שאנחנו, אזרחי המדינה, נשלם) קולות של חברי-כנסת ושל סיעות מכל הבא ליד, כדי לשחרר את סיעת "קדימה" ממטען-יתר, ושמו שמעון פרס
ליאור כהן
בעייתו של אורי אבנרי היא האשליה הפרועה כי ערפאת היה פרטנר לשלום    הגם ש"פעילי השלום" הישראלים חשובים במדינה השרויה בקונפליקט מתמשך, הם יכולים גם להזיק לה בפועלם באותה המידה    איך בדיוק? בכך שהם טועים ומטעים את הציבור הישראלי    המאמר "שלום האמיצים על-פי ערפאת" שיובא להלן - הוא התשובה שלי למר אבנרי
יוסי ריבלין
במפגש שנתי של מנהלים בכירים הלומדים בתוכנית קלוג-רקנאטי הבינ"ל לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, נעשתה עבודת הסברה ל"ניקוי" השאריות התדמיתיות של המלחמה    בנוסף, התקבל משוב חשוב על המנהל והניהול הישראלי
אברהם הירשזון
הפתרון מונח לפנינו באותיות קידוש לבנה - לגבי מי שיכול, העבודה היא הפתרון לעוני ועל בסיס הנחה זו נבנתה התוכנית אותה אני מציג לכם היום    נאום שר האוצר [י' בשבט התשס"ז, 29.1.07]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il