X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ואם חיים רמון חש כמי שחרב עליו עולמו, הרי שהמורשעת השנייה, התקשורת, חשה בסה"כ "מכה קלה בכנף". דהיינו, מנגנון אוטומטי מנתב את הביקורת כלפיה היישר לפח הזבל. אפילו ביקורת מפי שופטים: בין אם תאמר בראיונות (חשין), ובין בכתב, תחשב לסתם ספאם!
▪  ▪  ▪

בתודעתו של כל אחד מאיתנו מקננת הקלישאה: "על טעויות משלמים". וחיים רמון עשה טעות. אומרים זאת גם חבריו הטובים. אלא ששלושת השופטים לא הקלו עם רמון, והוא הורשע פה אחד. ההרשעה הזאת הכילה בתוכה בעיקר את הטעויות של רמון- לאחר אותה פלישה אסורה ללועה של הקצינה הצעירה. במבט אובייקטיבי, גם אלה השמחים לסילוקו, כמוני, חשים אי נוחות בגין חוסר פרופורציה בין הטעויות של רמון לבין התוצאה.
שורות אלה עניינן: היום שאחרי. מבחינה פוליטית, המורשע חיים רמון הוא סוס מת. יש מי שמבינים זאת כעת, ויש כאלה שזקוקים ליותר זמן כדי להפנים. כשוך סערת ההרשעה, נותרנו עם: תקשורת שבזה לכללי האתיקה, ועדי שקר, שעלו על דוכן העדים, נשבעו: "לומר את האמת, רק האמת וכל האמת". ו... שיקרו!
מזה עשרות שנים, חיים רמון הוא מה שאנחנו מכנים "חביב תקשורת". וזה אומר, שאותה מערכת שמופקדת על עיצוב דעת הקהל בישראל, אוהבת אותו ומלווה אותו באשר ילך. שירותי ליווי, תרתי משמע. זה לא מקרה שרוב הציבור חושב, שהרשעת חיים רמון לא היתה מוצדקת. עובדה זו (שוב) מוכיחה את חוסר האונים של צרכני התקשורת לעמוד על דעתם, מול שיגור טילי מסרים למרכז תודעתם.
מאחר שאין עליה מורא, התקשורת הישראלית התעלמה כליל מכללי האתיקה, והתמסרה כמעט כולה, כדי ללחוץ על השופטים באמצעות יצירה אהדה ציבורית לחיים רמון, והכפשת המתלוננת הצעירה. זה היה כל כך בוטה, עד כי שלושת השופטים לא יכלו להתעלם מההתנהלות הבלתי אתית הזאת. וכך כתבו (מתוך פסק-הדין): "לא נוכל לסיים משפט זה, בלי התייחסות לתקשורת. לטעמנו, בתיק זה נחצו כל הקווים האדומים, המושג סוב-יודיצה דורדר לתהומות שלא הכרנו".
פה ושם קראנו ושמענו הסכמה לקביעה הזו של ביהמ"ש. הבולטים שבהם היו העיתונאי נחום ברנע שכתב בעניין הזה: "למרבה הצער, מה שכתבו השופטים בהכרעת דינם נגד התקשורת נכונים" (ידיעות-אחרונות / 1.2.07). החרה החזיק אחריו העיתונאי אביב לביא, שאמר (תיק תקשורת/1.2.07) דברים דומים, והפרופ' לתקשורת גבי וימן שאמר: יש לנו כאן שתי הרשעות. התקשורת היא המורשעת השנייה" (גילוי נאות/ 31.1.07).
ועל אלה צריך להוסיף את מה שאמר בנושא הזה כבוד השופט (בדימ.) מישאל חשין למאזיני רשת ב': "הפרסומים המגמתיים שחלקם נעשים ממש מתוך שנאה, נועדו להטיל דופי בהחלטה על כתב-אישום. בסופו של דבר הם פוגעים במעמדו של ביהמ"ש". כמו כן התייחס כבוד השופט חשין ללחץ שהפעילה התקשורת, לפני ואחרי ההרשעה. הוא לא שכח להדגיש שחיים רמון הורשע בצדק במעשה מגונה קלאסי.
ואם חיים רמון חש כמי שחרב עליו עולמו, הרי שהמורשעת השנייה, התקשורת, חשה בסה"כ "מכה קלה בכנף". דהיינו, מנגנון אוטומטי מנתב את הביקורת כלפיה היישר לפח הזבל. אפילו ביקורת מפי שופטים: בין אם תאמר בראיונות (חשין), ובין בכתב, תחשב לסתם ספאם! אין כוח שיכול לאנוס את התקשורת לעשות חשבון נפש נוקב-אפילו לא המקום האחרון בכל סקרי האמינות.
היו שהאמינו, שלאחר המהלומה שקיבלנו מסראללה, התקשורת תבדוק את עצמה, שהרי יש לה חלק במה שקרה כאן. נאדה! זו היא שטיפחה את תרבות השקר, וזו היא שהעלימה עין ממינויים פוליטיים בצמרת צהל, וזו היא שהתעלמה מהשחיתות של שרון ובניו, וזו היא שעודדה אותו לרמוס את הדמוקרטיה, להתעלם מתוצאות משאל המתפקדים, לעקור ישובים, ולרסק את הליכוד. וזו היא שמכרה לנו את הפיקציה האידיאולוגית "קדימה" בהנהגת אבי המשתמטים אהוד אולמרט, וזו היא שנטעה בתודעתו של חיים רמון את התחושה ש- אין לך מה לדאוג: המדינה שלנו!!! עכשיו כולנו משלמים.
ולסיום, הערה כלפי אלה שאורזים את הטעות של רמון בטיעון שבסה"כ מדובר- "בשתי שניות". תשאלו את עו"ד דורי קלגסבלד. הוא יספר לכם כמה קטלניות יכולות להיות "שתי שניות".
(במאמר הבא התייחסות לתופעת מתן עדות שקר, כפי שראינו במשפט רמון).

תאריך:  04/02/2007   |   עודכן:  04/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשוך סערת ההרשעה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
האיום מרמון, והתוצאה
חגי  |  4/02/07 12:26
 
- צודק צדק צודק ל"ת
מצדיקה  |  4/02/07 18:26
2
מצידי - רק שתי הערות
נסים גבאי  |  4/02/07 12:32
 
- עברו הימים של עתונאים שהתייחסו למקצועם ברצינות הראויה. ל"ת
התקשורת היום יותר פרחית.  |  4/02/07 18:33
3
עם רוב המאמר שלך אבנרי אני מסכימה בכל לב...אך
רימונה  |  4/02/07 12:33
4
המסקנה שלך מוטעית
אוריצ  |  4/02/07 12:45
5
ההשוואה שאתה עושה בין 2 השניות הקטלניות שבהן נהרגו שני בני-אדם
לא עו"ד !  |  4/02/07 14:55
 
- טוב ויפה היה עושה מר נרי
בוזגלו האחרון (בינתיים)  |  4/02/07 15:45
 
- אני מגיב כאילו אתה אנוס לקרוא. פשוט דלג או
אני דוקא נהנית ולא מתביישת  |  4/02/07 18:30
 
- כל אחת וההנאות שלה
פלרטטנית צנועה  |  4/02/07 20:01
6
התקשורת תציית לחוק המגדיר עבודתה, אם יפגע כיסה. על כן, יש להעמיד לדין את מנהליה, מממניה ושולחיה. ל"ת
הניה  |  4/02/07 16:04
7
לפעמים נרי כותב כמו בעל בסטה לחומוס- -כמו עכשיו- -סתם שטויות ל"ת
אביגיל  |  5/02/07 00:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
לטעמי הכלל "המקודש" בדבר יכולתו של השופט "להתרשם" כראוי ממהימנותו של אדם המעיד בפניו, אינו אלא דבר הבל במסווה של למדנות משפטית. אין לשופט כל כלי לקבוע על סמך התרשמות מי אומר אמת ומי משקר. אין בנמצא מחקר המבסס יכולת מופלאה על אנושית זו של שופטים
ראובן לייב
טיול מאורגן ברחובות אוסטריה או באתרים הפופולאריים אפשר למצוא בכל חוברת-טיולים, אך עם מעט מאוד יוזמה וללא תשלום ניתן לעבור חווייה מיוחדת ושונה. מסע-צייד ביערות נידחים בגבול האוסטרי-הונגרי
שבתאי עזריאל
בידיעות אחרונות מיום 2.2.07, סופר שעורבים ארבו ותקפו במשך שנה את עובדי בית המשפט המחוזי בירושלים. המתקיפים נורו וחוסלו בידי פקח מרשות הטבע וגוויותיהם ניתלו להרתיע אחרים. הידיעה המעניינת הזו מעלה צרור שאלות נוקבות
ד"ר צלו רוזנברג
מתוך צפייה בכל ההרצאות שבכנס הרצליה ואוניברסיטת חיפה, מאז 2004 ועד 2006, אף אחד מן הדוברים, להוציא את יובל שטייניץ וגיורא איילנד, לא התייחס לאיומים מלבנון כאיומים רציניים
עו"ד יורם שפטל
במסגרת מלחמת החורמה אותה מנהל זה שני עשורים הממסד המשפטי - קרי, פרקליטות המדינה ובית המשפט העליון - בממסד הפוליטי, הגיע גם תורו של נשיא המדינה להיות קורבן לעלילת דם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il