X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור ההתנגדות הבלתי חוקית, המושתתת על הפעלת לחץ ועל איומים ישירים ו/או עקיפים בנקיטת פעולות טרור שיתרחשו היה והבנייה לא תיפסק לאלתר, חלה חובה ציבורית, קיומית, דמוקרטית, להמשיך בעבודות החפירה והבנייה
▪  ▪  ▪

לדברי ארכיאולוגים ישראלים מלומדים, יש ספק רב בחיוניות ובנחיצות ביצוע עבודות החפירה והקמת הגשר בשער המוגרבים בהר הבית.
למעשה, באמירה זו הארכיאולוגים המלומדים לא אמרו דבר, כי לגבי הרוב המכריע של היזמות בתחום האדריכלות והבנייה, השיקום, התכנון העירוני וביצועו ושימור האתרים - תמיד יהא ספק רב בחיוניות ובנחיצות הפרויקטים הללו, כי בתחומים רב-גוניים אלה, מבחינת מספר האלטרנטיבות התכנוניות והאופציות המעשיות - קיים הספק, כחלק מהגישה המקצועית, מהי הדרך האופטימלית להגעה אל הפתרון ותמיד יהיו חילוקי דעות וגישות שונות ומנוגדות.
זאת ועוד, חילוקי הדעות לא יימוגו עם גמר הביצוע - ראו: ככר אתרים בתל אביב, המזרקה בדיזנגוף, מגדלי עזריאלי, מלון מרידיאן בפאתי חיפה, המרינה בהרצליה-פיתוח, כמו גם מאות ואלפי פרויקטים גמורים המצויים בחילוקי דעות תמידיים.
אלא שדווקא בנסיבות שהתעוררו בעקבות ביצוע תחילתן של העבודות בהר הבית, מתעורר צורך חיוני לבצען עד תום, ממש לא מטעמים פונקציונאליים, ממש לא מטעמים של תכנון עירוני, כי אם מהטעם המדיני, וצורך זה גובר על השיקולים המלומדים של אנשי האקדמיה, גם אם שיקוליהם אלה אינם נגועים בנטייה לכיוון פוליטי כלשהו.
לאור ההתנגדות הבלתי חוקית, המושתתת על הפעלת לחץ ועל איומים ישירים ו/או עקיפים בנקיטת פעולות טרור שיתרחשו היה והבנייה לא תיפסק לאלתר, חלה חובה ציבורית, קיומית, דמוקרטית, להמשיך בעבודות החפירה והבנייה כדי להכניע את הדרך האלימה בקבלת החלטות ולבטלה, כדי להוכיח ריבונות שלטון דמוקרטי בישראל על כל שטחה החוקי, כדי לדכא כל הפרת סדר אופציונאלית ולבטל את הדרך המוטעית של קבלת החלטות זהירה מדי תחת לחץ ואיומים.
אם יופסקו העבודות בהר הבית, כעצת אתיתופל של שר הביטחון וחבר יועציו, מה בדיוק יסיקו מנהיגי הטרור? לא קשה לנבא. ואת דרך הסקה זו, המשפיעה ואף מכתיבה את שיטת קבלת ההחלטות בישראל, צריך לסכל לאלתר, מה גם שנקרתה ההזדמנות לעשות כן, לו רק נשכיל.
אז האיום הוא ענק, והסיכון הוא בהתפרעות אלפי מתפללים בהר הבית. והדבר מצריך 3000 שוטרים. ומהי המסקנה? שממש דחוף לבטל את מה שמתהווה ומתגעש, מתעצם ומתגבש, מתבשל ומתרחש מתחת לפני השטח, ביטול שרשי, באמצעים שישנם בידינו, כדי שלא להעצים ולהאדיר את הרוע העלול להתפרץ כאשר לא נהיה מוכנים לו. מסקנת ביניים: הם לא ממש באים להתפלל, כי לצורך שמירת סדר התפילות, לא נחוצים 3000 שוטרים.
אם הפחד והכמיהה לשקט-עכשיו ינחו את ממשלת ישראל, היא תשיג את ההפך מבקשתה, והרגיעה הזמנית רק תתווה את דרך הטרור כאמצעי להשגת מטרות, תוך הגברת כושר הטרור כדי שיהיה אפשר להפעילו בהתאם לצורכי הכנופיות באשר הן.
ההרתעה של משטרת ישראל ושל צה"ל ננגסת במשך הפעלת מדיניות נסיגה, וכל נסיגה מביאה עוד נגיסה. אין ממש בהרתעה שאינה מיועדת ליישום. רק כוח הרתעה אשר הוא גם בר שימוש מוכח - כוח הרתעה הוא, ואם לא כן, מתבטלת ההרתעה כליל. כל זאת ברור וידוע לחלק מהמנהיגים בישראל, שלעת עתה אינם מנהלים את המדינה, וברור וידוע גם לטרוריסטים.
התשובה היא המשך עבודות החפירה ובניית הגשר בהר הבית, ותחילת תכנון מקיף נוסף, מהטעמים דלעיל, שכמהנדס אזרחי המומחה בתחום התכנון העירוני - אסכים בהחלט כי טעמים אלה ברורים דיים, אינם מוחלטים, מתעורר לגביהם ספק, ויש להם אלטרנטיבות תכנוניות רבות.

תאריך:  09/02/2007   |   עודכן:  09/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיוניות הבנייה בהר הבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפסקת הבניה בכותל, כניעה לטרור
רונן יפה  |  10/02/07 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
שרי שס השתכנעו לתמוך במינויו של פרידמן לשר משפטים אחרי ששמעו מיולי תמיר וממזוז על השינויים שהוא עומד לבצע בעליון    הרה-שאפל בממשלה מתברר כמהלך קטן ולא משמעותי    והעיקר שהשופטים מתחילים להביע את דעתם לא רק בין כתלי בית המשפט    אגם הברבורים
אלעזר לוין
שר האוצר לוי אשכול הדהים את הציבור והודיע על פיחות של 67%    שוטרים הוצבו ליד סניפי הבנקים    מס של 10% על מזומן    בנותיו של "מלך המשכנתאות" הפסידו - ואבא לא עזר
נסים ישעיהו
ויתרו במודע ובמכוון על הרוחניות    מטפחים בכל דרך את גוף (או שמא גופי) המדינה, ולא מבינים שגופים בלי נשמה הם פגרים מתים. לא מבינים שגוף מת, לא משנה כמה תטפח אותו, בסוף הוא יירקב ויסריח
ד"ר יובל ברנדשטטר
במכה ייסדנו את המדינה האיסלמו-נאצית    אבירי השלום בישראל שמיחלים לאיחוד חמאס-פתח כדי שיוכלו באמצעותו לסיים את ה"כיבוש" היהודי של יהודה ושומרון 'בלי בג"צ ובלי בצלם' יאלצו מהר מאוד להתמודד עם המציאות
איתן גנור
חוקי המדינה מגדירים במפורש את איסור מסירת מידע לציבור, ואינם מגדירים מהו המידע שצריך להתפרסם במסגרת זכות הציבור לדעת    התוצאה - יש לציבור את הזכות לדעת רק את המידע שבכירי הממשל רוצים שידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il