X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיר השווייצרית, האיטלקית ברוחה, שוכנת על שפת אגם המג'יורה, מוקפת עיירות ציוריות רבות ונוף משגע, ומציעה שפע של טיולים ואטרקציות
▪  ▪  ▪

כמו ערים אחרות באזור טיצ'ינו שבשווייץ האיטלקית, סובלת גם לוקארנו מ"פיצול-אישיות": מבחינה טופוגרפית היא שוכנת, אמנם, בתוככי שווייץ, אבל ברוחה ובהווייתה הריהי איטלקית לכל דבר. אתה נוכח בכך על כל צעד ושעל: בשלטים שברחובות, בשפת התושבים ובאורח-חייהם, שניכרת בו השפעה ברורה ממנהגיהם של השכנים בני ארץ המגף.
לוקארנו, השוכנת על הגדול שבאגמי שווייץ - הוא אגם מאג'יורה - נחשבת לעיר השניה בגודלה ובחשיבותה (הראשונה היא לוגאנו) של אזור טיצ'ינו, הטובל כולו בירוק. לוקארנו, המוקפת עיירות ציוריות רבות, משמשת נקודת-זינוק נוחה מאין כמותה לטיולים בסביבה. אתה יכול לצאת לטיול כזה בספינה, הפוקדת גם את העיירות האיטלקיות הסמוכות, או לנסוע במכונית לכפרים היפים שבהרים, ואף לבקר בכפר האמנים הסמוך, אסקונה, ששמו הולך לפניו כסאן-טרופה של שווייץ. גם כאן, כמו בעיירה שבריביירה הצרפתית, עוסקים רבבות התיירים בחיפוש אחר אנשי חוג הסילון הזוהרים, המגיעים לכאן בקביעות.
לוקארנו התפרסמה בזכות פסטיבל הסרטים הבינלאומי היוקרתי, הנערך בה אחת לשנה בקייץ. במשך שבוע הפסטיבל ניתן לחזות מדי יום בעשרות סרטים, שמוצגים בהקרנות נון-סטופ, מעל מסך ענק, במדרחוב שליד "פיאצה גראנדה" - הכיכר המרכזית.
אבל, את המוניטין שלה כעיר בינלאומית רכשה לוקארנו עוד זמן רב לפני שהחל נערך בה פסטיבל הסרטים. מן הסתם היה זה ב-5 באוקטובר 1925, המועד שבו נחתם בעיר זו, מה שנודע לאחר מכן כ"שלום-לוקארנו". באותו יום חתמה שורה של מדינות באירופה על חוזים להבטחת גבולותיהן, תוך הסכם לברר את הסיכסוכים ביניהן בעתיד, בדרכי שלום.
מאז חלפו שנים טובות, ולוקארנו רשמה פרק חשוב בהיסטוריה העולמית. אתר-הנצחה לאותו אירוע היסטורי משמשת היום טירה יפהפיה, שנותרה על תילה מימי הביניים. בטירה זו מוצגים, בין השאר, מיסמכים וצילומים נדירים של ועידת-לוקארנו, וכל מי שמגלה עניין בהיסטוריה וביחסים בינלאומיים, אסור לו לפסוח עליה.
מי שמזדמן ללוקארנו ביום חמישי בשבוע - בל יחמיץ את יום השוק, הנערך כאן בסיגנון האיטלקי: דוכנים לרוב, המוצבים על-פני הכיכר המרכזית, עמוסים פריטי-לבוש, כלי-בית ומיצרכי-מזון. אל היריד הססגוני הזה נמשכים תיירים רבים הנקלעים לאיזור, ואפשר לרכוש בו מציאות במחירים מגוחכים ממש. בשבתות נערך בעיר העתיקה של לוקארנו "שוק-פישפשים", ולחובבי הענתיקות מזומנת כאן חגיגה של ממש. רצוי רק לדעת להבחין בין ישן לחדש: תמצא כאן רהיטים, כלי-נגינה ואפילו ספרים משנת תרפפ"ו שהצהיבו מיושן.
לוקארנו מציעה לבאים בשעריה גם אטרקציות: כמו, למשל, מיפגשי צניחה חופשית, הנערכים בה מדי יום (להוציא ימי ב' בשבוע), משעה שמונה בבוקר ועד לשעה שש בערב, ברציפות. המיפגנים נערכים במבואה הצפוני של העיר, על כרי-דשא רחבי-ידיים. כאן מצוי בית -הספר לצניחה של הנוער השווייצרי, וכל מי שבידו רשיון מתאים, מפגין כאן את כוחו בצניחה חופשית, לעיני מאות צופים מתפעלים המזדמנים למקום - תצוגה יומית מושכת, חינם אין כסף.
אטרקציה נוספת היא מכוניות ה"גו-קארט" הננסיות. באצטדיון ענק, הממוקם מול בית הספר לצניחה, יכול כל מי שהוא מעל גיל 12, ו"כבר מגיע לפדאלים", לפרוק כל עול ולהשתולל על מסלולי-אספלט ארוכים. אפשר להרביץ כאן מהירות של עד 300 קמ"ש -צריך רק ללחוץ על דוושת הבנזין. התענוג אינו זול כלל ועיקר, והוא מסתכם, נכון לעכשיו, ב-20 פראנקים שווייצריים לסיבוב בן עשר דקות. אבל, למי שרוצה להרגיש שוב כמו ילד, ולוא לכמה דקות - זה שווה בהחלט.

הכותב הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  14/02/2007   |   עודכן:  14/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
מאות לקוחות פונים פעם אחר פעם למוקדי שירות הלקוחות של החברות הגדולות ואינם זוכים למענה    אריאל שמידברג החליט שלא לוותר
ד"ר צלו רוזנברג
תגובה למאמרו של דן מרגלית: "לסלק את פרץ מהביטחון" [מעריב, 13.02.07]
אלכס לוין
מספר שאלות למשרד מסחר והתעשיה ולרשות להגבלים עסקיים. האם מותר לחנות זאת או אחרת לכפות על יצרנים שינוי שם? האם מותר לאנוס יצרנים להדפיס על מוצרים שמות, כאילו יוצרו על-ידי אחרים? האם אין כאן הונאה?
עו"ד אברהם אלתר
בעוד שככלל אין משכנתא חייבת מס שבח, הרי שבמסמכים נילווים לה, כשהבנקים מחתימים לווים, קיים פוטנציאל חיוב במס. קיימים פטורים בחוק מיסוי מקרקעין, ובפקודה למסמכים כאלו - יפויי כוח. קיימים גם פטורים להבטים אחרים של ארגון ייזום ושיווק, בחוק מיסוי מקרקעין, אלא שפטורים אלו אינם חלים על יפוי הכוח הנלווה למשכנתא, מכאן הסיכון
יוסף דוריאל
ביאליק, המשורר הלאומי, כתב בזעם על אזלת היד מול פוגרום קישינב. מה הוא היה כותב היום - על אזלת היד מול פוגרום קטלני פי 100?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il