X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליו"ר "פורום ההורים הישוביים": מותר למורים לשבות. הם רשאים להימנות עם אלה שמתפרנסים בכבוד, על-פי השכלתם וכישוריהם. בכל המדינות המפותחות המורים מתקיימים בכבוד. בעולם השלישי לא
▪  ▪  ▪

מה פתאום המורים שובתים עכשיו? הם לא מתביישים לפגוע בילדים ובהורים? איזו חוצפה יש להם!!! בסך-הכל הם מורים. הם עובדים 24 שעות בשבוע, יש להם חופשות מכאן ועד עולם, והם עוד מתלוננים? אלה מחנכי הדור. בושה. ממש בושה וחרפה.
ואם לא מספיקות אמירות מטופשות אלה, ראוי לקרוא בעיון את דבריה של מי שלטענתה מייצגת את ההורים: יו"ר "פורום ההורים הישוביים", אתי בנימין, קראה לקנוס מורים על כל יום של שביתה. היא תקפה בחריפות את ארגוני המורים ואת שרת החינוך על הסבל שנגרם להורים בשל ההשבתות בבתי הספר בשבועות האחרונים. "ההורים מתנגדים נחרצות לשביתה. אנחנו קוראים למשרד החינוך להפסיק להזרים כספים לארגוני המורים השובתים, ולהתחיל לקנוס את המורים על ימי השביתה ועל התוצאה: הישגים נמוכים של תלמידים".
נו, תגידו אתם אם אלה לא דברים מרגשים. לדעת שאתה מורה של הורים שחושבים כמו הגברת המכובדת, ולהמשיך להיות מורה, אתה צריך להיות פסיכי. מה רוצים מהילדים אם ההורים דוגמת יו"ר הארגון ההורים חושבת כך? במקומה הייתי קורא להוציא את השובתים אל כיכר העיר ולתלות אותם. למה רק לקנוס? אפשר לעקל להם את המכוניות, להטיל מס שביתה, איסור כניסה לשובתים לקולנוע וכד'. למה לא.
יש לי חשד שדבריה של הגברת המכובדת נאמרו מתוך היסח הדעת, כדי לא לומר מבורות. היא כנראה רואה במורים שמרטפים זולים ומתרעמת כשאר ה"פישר" הזה, המורה, מבקש את המגיע לו עבור יגע כפיו. לילדיה של "יו"ר פורום ההורים הישוביים" מגיע לקבל את המורים הטובים ביותר אך בשכר של שמרטף. המורים יעמדו דום וישתחוו בפני הדרישות הללו.
יש לי חדשות עבור אותם ההורים המתרעמים על השביתה: מאז ומעולם שביתות פוגעות. אני מניח שרבים מבין ההורים של התלמידים הם רופאים, פועלים במפעלים שבהם משלמים שכר מינימום, אם בכלל, עובדי עיריות ומועצות מקומיות וכד'. ואני שואל: כאשר אלה שובתים, אף אחד לא נפגע?
אחדש ל"יו"ר פורום ההורים הישוביים": הם נפגעים ועוד איך. ומה נעשה? נוציא אותם להורג או נאסור על שביתות במדינת ישראל שהמציאה את השביתה. בוקר טוב לך יו"ר פורום ההורים הישוביים. בוקר טוב לכל עם ישראל שהתעורר הבוקר ופתאום שמע על אלימות בכלל, ואלימות בבתי הספר בפרט. איפה הייתם כל השנים גבירתי, יו"ר "פורום ההורים הישוביים"? ישנתם או אמרתם "יהיה בסדר"? סמכתם שהכל יעלם כבמטה קסם! חשבתם שאחרים אחראים ורק לכם זה לא נוגע! והרי לכם חדשות: כולכם אחראים לכך שהאלימות בבתי הספר משתוללת. אף פעם לא שמעת את האמרה: "המורה לא מצליח להשתלט על הכיתה"? כן, היא מוכרת לך!!! יש לי חדשות עבור כל ההורים החושבים כך: המורים לא סיימו את קורס יס"ם. אנחנו באים לעבודה כדי ללמד ולא "להשתלט " על אותם "תכשיטים" שממררים את החיים למורים, ולא פחות מכך, לילדים אחרים שרוצים ללמוד. אנחנו מנסים לחנך למרות שזה קשה מאוד לאחר שהילדים שומעים מהוריהם שהמורים הם מטומטמים, חסרי בושה, מעליבים ופוגעים. אולי כהצעתך, ננהיג קנס לכל הורה למגיע לביה"ס וטוען שהוא אינו מסוגל להתמודד עם ילדו מלא החן? אולי נקנוס גם את ההורים שמפעילים אלימות מילולית ופיזית כלפי מורים בפני "הרכים" שלהם שרק זרקו כיסא או שולחן על תלמידים אחרים. על אלה חשבת גבירתי "יו"ר פורום ההורים הישוביים"?
טרוניות רבות הושמעו גם לגבי מספר השעות שהמורים עובדים והחופשות. אימרו את האמת: אתם מתים מקנאה!!! איזו עבודה נוחה. 40 תלמידים בכיתה; שקט מוחלט; ילדים מנומסים ומחונכים על ברכי התיאוריה של "יו"ר פורום ההורים הישוביים"; אילו תנאים רוצים עוד המורים הללו? לא כיף לעבוד בתנאים כאלה? ולאחר שיוצאים מן השיעורים, המורים יכולים להתרווח בחדרי מורים מן המודרניים שיש. ההורים שמגיעים בהפסקות כי קשה להם לבוא אחר-הצהריים כי הם עובדים, גם הם יכולים ליהנות מפרטיות יחד עם עוד כמה עשרות מורים, הורים וילדים. תנאים של מלון דה לוקס!!
המורים חוזרים הביתה מוקדם. הם צריכים להכין את השיעורים למחר, לדאוג לשוחח עם ההורים של אלה שלא הספיקו במהלך היום, כולל בערבי שבת ובשבת, להגיע אחר-הצהריים לישיבות, לבדוק מבחנים, לצאת לטיולים שבהם לא ישנים ולו לילה אחד כי בטיול התלמידים צריכים "להתפרק קצת: חזיזים, עישון, רעש. המורים בהיכון כל הלילה. אבל למען הדור הבא, מה לא עושים. רק ש" יו"ר פורום ההורים הישוביים" לא תבוא בטענות ושכולם יחזרו הביתה בשלום. ובינינו, מה כל כך קשים הסיפורים האלה? אם "יו"ר פורום ההורים הישוביים" אומרת את מה שהיא אומרת, בטח היא יודעת על מה היא מדברת!!! כל יום היא מתנסה בזאת. רק 24 שעות בשבוע. אחלה חשבון.
בוקר טוב לכם ההורים השולחים את ילדיכם לבתי הספר ואתם חושבים שהוא המקום הבטוח ביותר. תמימים שכמותכם. מתי שאלתם את ילדיכם מה קרה היום בבית הספר? מתי לראשונה נודע לכם על ילדיכם המבריזים משיעורים ומתאספים יחד עם אחרים ב"זולות" בהן מעשנים וזורעים את זרעי הפורענות הבאים? נכון שאתם לא יודעים? ובעצם למה שתדעו!
ומה עם שעות הלימוד שקוצצו בגיליוטינה על-ידי אותם אנשים שחושבים שהמורים לא עושים כלום ושיש לקנוס אותם? את זאת אתם יודעים, הורים נכבדים? ומה תאמר על כך "יו"ר "פורום ההורים הישוביים"? נכון שזה לא חשוב.
זו התמונה של בתי הספר. כולם יודעים את האמת אך לא מוכנים להסתכל במראה שמא ייראו את המפלצת מול עיניהם. וכך, מדחי אל דחי, אנו מתגלגלים למעשים נוראים דוגמת הילדה תאיר ראדה ז"ל שהוריה חשבו שבית הספר הוא מקום בטוח. ואני מבטיח לכם, לכל עם ישראל, ששום דבר לא ישתנה לטובה. הכל ילך וידרדר כי אנחנו עוצמים את העיניים ואומרים "לי זה לא יקרה".
לבסוף , ליו"ר "פורום ההורים הישוביים": מותר למורים לשבות. הם רשאים להימנות עם אלה שמתפרנסים בכבוד, על-פי השכלתם וכישוריהם. בכל המדינות המפותחות המורים מתקיימים בכבוד. בעולם השלישי לא.
דרושה לנו מנהיגות שתראה את הדרך הנכונה; דרושים משאבים אנושיים וכספיים; דרושה דוגמה חינוכית ולא רק תוכניות חינוכיות ריקות מתוכן; דרושה רביזיה גדולה של מערכת החינוך, מן המסד ועד הטפחות, כולל שכר הוגן למורים. זהו תנאי בל-יעבור לחוסנה הביטחוני של המדינה. יש להתעורר מהר, אחרת צפויים כולנו לקטסטרופה. אולי בעצם אנחנו בתוכה!!! ומעל כולם חייבים ההורים להתעורר ולסייע בתיקון המצב הקיים ולא להתלהם כמו יו"ר "פורום ההורים הישוביים".

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  13/03/2007   |   עודכן:  13/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך יתכן שהמורים שובתים?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הנמקתו הדלה של הדוקטור רוזנברג
משה, עורך-דין  |  13/03/07 13:29
2
מותר לשבות
אייל אבא מודאג  |  14/03/07 08:41
3
יו"ר פורום ההורים ... לילה טוב
אדם הורה  |  14/03/07 09:53
4
בושה למדינה ולדור
מורה ותיק  |  14/03/07 23:39
5
אוי לנו שאלה הם מחנכינו
מליק  |  15/03/07 06:09
6
כסדום היינו לעמורה דמינו
mmzda  |  15/03/07 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במועדון הלילה הפריזאי הנועז, "מאדאם ארטור", מצליחים השחקנים - גברים בלבוש נשים - להערים על קהל הצופים החוזה במיטב הפעלולים מהווי חייהם
מאת ענבל בר-און
פרשת אסתרינה טרטמן העלתה אל הדיון הציבורי את יכולתם של בעלי נכויות לשמש בתפקידים ציבוריים. האם זה רצוי? במקרה של טרטמן היו הדברים קצת על גבול האפור, שכן קיבלה סכומים נאים מן הביטוח הלאומי
עו"ד משה מכנס
הסגנון הירוד והעילג שנקטו ארגוני המורים בתעמולתם, והלשון העילגת שבפי מורים רבים, שוללים את זכות המורים לשיפור תנאיהם
ד"ר יובל ברנדשטטר
הקלות הבלתי נסבלת שבה דן ראש הממשלה בתוכנית להרס מדינת היהודים ראויה להתייחסות
ליאת טמנג
העובדים המצרים יצאו ל"אינתיפאדה" כנגד מנהיגי האיגודים. השביתות הללו כמעט ולא מדווחות בתקשורת הממוסדת, לא במערב ולא אצלנו. הפועלים הכריזו: "שביתה עד המוות, שביתה עד התשלום!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il