X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדאי להשוות בין המאמר של גיא בכור מיוני 2006, ומאמר באותו נושא באתר שלו. דבר והיפוכו, או הונאה ותובנה
▪  ▪  ▪

גיא בכור נופל קרבן לתכסיסים של אירן.
חודש לפני מלחמת אירן-ישראל הראשונה כתב גיא בכור בעיתון ידיעות אחרונות, מוסף 24 שעות כדלקמן: מאויב לאוהב. כיצד להפוך את אירן השיעית לדמוקרטיה הפרו-מערבית השניה במזרח התיכון. ארצות הברית תציע לאירן להיכנס למשא-ומתן לפיתוח אנרגיה גרעינית למטרות שלום, שכן "זו זכותה של כל מדינה לפתח תוכניות גרעיניות למטרות אזרחיות". בתמורה תסכים ארצות הברית "לבטל את כוונותיה להפלת המשטר באירן שממילא הוא חזק מאוד. כמו כן תודיע ארצות הברית על הפסקת הסנקציות המוטלות על אירן מאז המהפכה".
באפריל 2007, בכתב העת המקוון שלו עצמו, מתאר גיא בכור את ארבעת המרכיבים של מערכת הלוחמה הפסיכולוגית וההונאתית שאירן ושליחה החיזבלאי נאסראללה השתמשו בהן בהצלחה רבה:
ח'ודה: תצוגת עצמה בלתי הפיכה, כך שהאויב יתייאש מראש מן הניצחון. כך שכנע נאסראללה את תושבי ישראל כי צה"ל נחל תבוסה בכל עת שנתקל בלוחמי חיזבאללה. נראה כי דר בכור נפל היישר למלכודת הזו כאשר כתב "המשטר הקיים באירן שממילא הוא חזק מאוד". יתכן שהוא חזק, יתכן שאיננו חזק, אבל את דר בכור הוא שכנע עמוקות כך שהדרך להתמודד עם רשעותו וכוונותיו הרצחניות היא "הפסקת הסנקציות".
תנפיה: הטקטיקה באמצעותה מבטל האויב בעצמו את יתרונותיו. כדוגמא לכך השימוש באזרחים כמגן אנושי כדי לזכות בנקודות בתקשורת המערבית חסת התבונה. דר בכור נופל לאותה מלכודת כאשר הוא מציע לאירן יחסים מלאים עם ארצות הברית תמורת הבטחות נבובות להימנעות מתמיכה בחיזבאללה. כך יבוטל האיום האמריקני למחוק את ההשקעה האדירה בגרעין תמורת נייר הראוי לעטיפת דגים עבשים.
תקיה: כאשר שיעי מצוי בסביבה עוינת הוא יכול להסתיר את כוונותיו האמיתיות. והרי זה בדיוק מה שמציע דר בכור לקנות מן האירנים: העמדת פנים של חתירה לשלום ודמוקרטיה, בעוד שכוונותיה האמיתיות של המנהיגות השיעית הן השמדת היהודים, השתלטות גרעינית על המפרץ הפרסי/ערבי ואוצרות הנפט שבו, וביאת המשיח השיעי. החזון של "דווקא אירן יכולה להיות המועמדת הראשונה במזרח התיכון לדמוקרטיה פרו-מערבית אמיתית" היא פתיון תנפיה שד"ר בכור בולע כולל הקרס, החוט, והמשקולת.
"כתמאן: התכחשות למעשיך ולדיעותיך, למרות שאתה ממשיך לחתור להגשימם. כל ההתנהלות השיעית הנוכחית בנושא הגרעין, והטענות בדבר "אנרגיה אזרחית גרעינית" היא כתמאן, כאשר אין זה שקר ממש, כאשר את ההתכחשות מסייגים "באותיות קטנות מאוד", למשל: "בהתאם לאיסלאם", "על-פי השריעה" וכדומה".
המשפט דלעיל הוא חתוך והדבק מן המאמר של ד"ר בכור. והנה, במאמר של יוני 2006 אין זכר ל'כתמאן'. דר בכור אומר בפרוש כי יש להציע לאירנים עזרה בבניית כור גרעיני לצרכים אזרחיים, רוצה לומר, את הכתמאן הזה הוא בלע בדיוק כמו את כל הסעיפים האחרים של הלוחמה הפסיכולוגית השיעית.
איזה הבדל יכול חודש אחד לעשות. אני משוכנע כי ד"ר בכור מביט במאמר שכתב, וכלימה עוטה את פניו. ואם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר? אין פלא שפתאים ופוחזים כמו אולמרט, פרץ, לבני, ועדת התקשורת הישראלי נפלו שדודים לרגלי התעמולה האירנית-חיזבאלאית, והעניקו לנו את התבוסה. מאידך, צופר האזעקה של מלחמת אירן-ישראל הראשונה הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לנו מאז הסכם אוסלו. כיום אנו יודעים ששקרו לנו, שיטו בנו, הרגו בנו, ועוד שכנעו אותנו שבכל באשמתנו. היום יכול ד"ר בכור וכל אדם שעיניו בראשו להבין כי שלום עכשיו הוא מתכון בטוח למלחמה עכשיו. ש'ארבע אמהות' הוא מתכון בטוח לארבע-מאות אימהות שכולות. ואם נצטט את צ'רצ'יל בעברית הרי שבפנינו הברירה בין כניעה ובין מלחמה. כאשר נבחר בכניעה נבטיח לעצמנו את המלחמה.

תאריך:  08/04/2007   |   עודכן:  08/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיא בכור נפל למלכודת השיעית
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מזה זמן רב שמתי לב שבכור מדבר
לא סומכת עליו.  |  8/04/07 15:15
2
כרגיל - לא הבנת את גיא בכור
אלעד מנור  |  8/04/07 15:26
 
- אז תסביר אתה את חוסר ההבנה ל"ת
מתעב לקקנים  |  8/04/07 16:05
 
- ההצעה של גיא בכור פשוטה
אלעד מנור  |  8/04/07 17:05
 
- אני מתכתב איתו כל הזמן
יובל ברנדשטטר  |  10/04/07 16:17
3
תמיד הערכתי את כתבותיו של גיא
שוש..............  |  8/04/07 17:53
4
גיא בכור לא נפל...
דורון ט  |  8/04/07 18:41
5
בחור רציני, אבל לפעמים "ממהר"
מזרחן  |  9/04/07 20:26
6
הסיבה לזאת היא שהוא שמאלן
פנחס  |  10/04/07 04:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי אשל
זה ששר הביטחון של ישראל הופך לבדיחה עולמית זה איום קיומי. זה ששר הביטחון של ישראל נוסע לארה"ב ופקידי ממשל מתביישים להיפגש איתו כדי לא לעשות מעצמם צחוק, זה דוקר גם אותי. זה שנאסראללה מתייחס לפרץ בהקשר שהצחוק יפה לבריאות, זה רע לכולנו
חיים יואבי רבינוביץ
נאמן לדרכו, כדי לזכות בעוד כמה קולות של ערבים, עמיר פרץ מגרש יהודים מבניין שרכשו בכסף מלא, על ציר המתפללים בחברון. זוהי גזענות אנטישמית למהדרין
בועז מושקוביץ
הספר "כתב האשמה" נכתב במקור באנגלית ("The Indictment") על-ידי סבינה סיטרון, ניצולת השואה ולוחמת נגד הנאצים והאנטישמים. יצא לאור בהוצאה "גפן", ירושלים תשס"ז, 2007. התקשורת הממוסדת מפחדת לדבר על הספר הזה
צבי גיל
במסגרת "ימי הרדיו" לציון 70 שנה לקול ישראל, תחילה כ"קול ירושלים", הפניתי גם אני את ה"זרקור" לאי אלה אבני דרך בשידור הציבורי בארץ - מעין טרילוגיה   זאת מאז מרץ 1936    הפעם אני מסכם את קומץ הרשימות, בסקירה קצרה על הקיים ומנסה להשקיף בתקווה אל העתיד - העשור הבא
אריה אבנרי
אריה אבנרי פותח בפרסום סידרה של מכתבים אישיים אקטואליים אל שורת אישי ציבור, שייאלצו להתמודד עם ראי שיוצב לנגד עיניהם. המכתב הראשון מיועד אל השופט (בדימ.) ד"ר אליהו וינגורד, יו"ר ועדת הבדיקה הממשלתית לאירועי מלחמת לבנון השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il