X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במילים פשוטות, ראש השב"כ לשעבר מודה: ידעתי שכתב האישום נגד מרגלית הר-שפי, כולו עלילה. והמסכנה, בגין העלילה הזו, נכלאה, ונחשפה לנחשול שנאה על לא עוול בלשונה. במדינה מתוקנת, הגילוי של איילון היה צריך להרעיד את אמות הסיפים. בישראל הבולשביקית - נאדה!
▪  ▪  ▪

נניח שעמי איילון היה מאמן קבוצת כדורגל. האם היה מעדיף שוער חלש על שוער מצטיין? עמי איילון יודע: טעות בבחירת השוער- והוא מסתבך עם האוהדים. ואם צריך להחליט בין ראש ממשלה מושחת וכושל, למחליף ממפלגה יריבה?
"לפני שזורקים את ראש הממשלה, צריך לבדוק את החלופה", זה מה שאמר המועמד המוביל להנהגת העבודה ליעקב אילון ומיקי חיימוביץ', יום לפני פרסום דוח הביניים של ועדת וינוגרד (29.4.07). "ואם החלופה היא ביבי נתניהו"? היקשה עליו אחד המראיינים. "אז אולמרט עדיף", השיב בנחרצות.
בדמוקרטיה בריאה, העדפה כזו, היתה מחסלת לו את הקריירה. מפני שהיא מכילה בתוכה שני מסרים אסורים. הראשון: מנהיג כושל ומושחת, איננו פסול אוטומטית, והמסר השני: התעלמות מרצון הבוחר. איילון היה רוצה שנחשוב שההעדפה שלו מוכיחה שהוא איש פרקטי עם חשיבה רציונאלית. מה שראינו כאן, זוהי חשיבה פרימיטיבית.
עמי איילון הוא בלוף מסוכן. אני מפקפק בתבונתו, ובטוח באוריינטציה האנטי דמוקרטית שלו. ותעשו לי טובה, אל תספרו לי שהיה ראש השב"כ. אני נמנה עם אלה המשוכנעים, שהקידום שלו בצה"ל (כמו של עוד כמה דפרים), הוא תוצאה של השתייכות למיליה.
מה שיש לנו כאן זה מנהיג שאומר לנו האזרחים, שבתנאים מסוימים, הוא מוכן לקבל ראש ממשלה חשוד בפלילים, ושוועדה מכובדת קבעה שהוא נכשל במבחן העליון של מנהיגות: ניהול מלחמה. "תנאים מסוימים" אם לא הבנתם = האינטרס שלו.
לשאלה "מי עדיף: נתניהו או אולמרט"? יש תשובה אחת נכונה. אחת בלבד ואותה לא שמענו מאיילון. היה צריך להשיב: "ראשית, מי שנכשל-הביתה! הגיע הזמן שנאמץ נורמה שחסרה כאן: קבלת אחריות!! שנית, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, וחובתנו לכבד את רצון האזרחים. אם ירצו את נתניהו, יקבלו אותו. אם ירצו מוכשר ממנו- יצביעו בעדי".
יום לאחר הראיון שבו הסגיר את השקפתו האנטי דמוקרטית, פורסם דוח הביניים של ועדת וינוגרד (30.4.07). עמי איילון שמע, ונחרד. הראיון מיום קודם, הוכיח את פזיזותו. למחרת זיגזג והוציא הודעה: "על ראש הממשלה אהוד אולמרט להתפטר"!
זה לא מקרה, שלא שמענו את התשובה הנכונה מעמי איילון. האיש משתייך לקולקטיב שמבחינתו היריבים מימין - המצביעים והמנהיגים - לא נחשבים. טדי קולק כזה. מותר לשנוא אותם. קבלו ציטוט: "אני יודע בוודאות שמרגלית הר-שפי לא ידעה שיגאל עמיר עומד לרצוח את ראש הממשלה יצחק רבין. אני יודע את זה מודיעינית, הייתי ראש השב"כ" (Ynet- 19.4.07).
במילים פשוטות, ראש השב"כ לשעבר מודה: ידעתי שכתב האישום נגד הר-שפי, כולו עלילה. המסכנה, בגין העלילה הזו, נכלאה, ונחשפה לנחשול שנאה על לא עוול בלשונה. במדינה מתוקנת, הגילוי של איילון היה צריך להרעיד את אמות הסיפים. בישראל הבולשביקית - נאדה!
שני דברים ניתן ללמוד מהגילוי הזה. לשניהם יש קשר למוסר וצדק. הראשון: איילון ידע והחריש! אילו דיבר בזמן, יכול היה למנוע מהשופטים מלהיכשל. והשני: לא היתה לו שום בעיה לראות בכליאתה של יהודיה חפה מפשע. שתיקתו, היא סוג של שותפות.
עכשיו אם תחברו את השתיקה הזו של איילון, לציטוט הבא, תבינו כמה האיש הזה מסוכן: "אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת" (ידיעות-אחרונות/ 14.11.03). הוא אמר: אגיד את זה במילים ברורות...
מה יש לדבר: עמי איילון, לא מפחד ממלחמת אחים. את זה הוא אמר, בימים שהרגיש משוחרר מבחינה פוליטית. היום הוא מחזר אחרי מצביעים, ולכן לשונו מאופקת וטקטית. הפופולריות הרבה שלו -למרות חוסר ניסיונו המיניסטריאלי - בקרב מתפקדי העבודה, מקורה בחוסר אונים של השמאל. אין להם מי.
אחרי שהמיטו עלינו את אוסלו, והניסו את צה"ל מדרום לבנון, והעלו לשלטון את החמאס, ותמכו בעקירת אלפי יהודים מביתם, השמאל נותר ללא מנהיגים ראויים. עמיר פרץ הוא טעות היסטורית, אהוד השתקן ברק - הוא כישלון מוכח, דני יתום מתקשה להשתחרר מהדימוי של "נושא כלים", אופיר פינס נתפס כעגבנייה ירוקה, ושמעון פרס, שבקלות יכול לזחול לכור מחצבתו - כבר לא קונה עגבניות ירוקות.
מסקנתי ברורה: אזרחי ישראל יזכו למנהיגות ראויה רק אם התקשורת תספק לאזרחים מידע מהימן נטול מניפולציה. אם לא - שוב ושוב ניכשל בבחירת אתרוגים, שבהגיע רגע המבחן, יתברר לכולנו שהם אינם אלא תפוחים רקובים.

תאריך:  06/05/2007   |   עודכן:  06/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כי אוויל עמי (איילון)
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מילים כדרבנות - אין מה להוסיף! ל"ת
כל הכבוד  |  6/05/07 12:17
2
נרי -עיתונאי מספר 1 בישראל
יואל ראש העין  |  6/05/07 12:55
3
אותי אילון שכנע ש.....
פטריוט ישראלי  |  6/05/07 12:56
4
עבודה עיתומאית מצוינת ומסודרת
@מ.ל.@  |  6/05/07 17:36
5
לנרי אבנרי
משה מכנס, עו"ד  |  6/05/07 17:41
6
תווי הפנים של איילון מסגירות
קסקסון  |  6/05/07 18:22
7
נרי, האמונה באלוהים מצמצמת לך
Yovav Hashovav  |  6/05/07 20:55
8
מענין^3
WISDOM  |  6/05/07 21:01
9
ולחשוב שזה היה ראש השב"כ??פחד!
ריטה  |  6/05/07 22:35
10
אם תזכה למסוגלות לבחון את עצמך
חילוני למישעי  |  7/05/07 06:02
11
עמי אילון רשע ונבזה ידע ושתק
חברוני  |  7/05/07 07:20
12
השטן הקטן
שייט  |  7/05/07 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד קדומים
אז מה? משחק אחד לא הצלחנו להבקיע גול? משחק אחד מול החיזבאללה נגמר בתיקו? בגלל זה צריך לשרוף את המועדון? בגלל זה צריך לזרוק אבנים על השחקנים ועל המאמן? (ועוד בשבת???) אז נוצחנו. אז מה? אתם רציתם את המשחק הזה. כולכם!
מערכת PCאון
הדס מלניק, מנכ"לית משותפת לחברת האינטרנט למותגים "סדנא", חושבת שנגמר עידן "הכל דומה" באתרי האינטרנט
עו"ד חיים קליר
ראו כמה מהמורות צריך מבוטח בישראל לעבור, בדרך החתחתים שהתווה עבורו בית המשפט העליון, בדרכו למימוש זכויות, אותן רכש במיטב כספו
שבתאי עזריאל
מנהל שמסרב לשמוע על ליקויים בתחום אחריותו, כמו ציפי לבני למשל, נתפס בעיני כטיפש מוחלט. ועדת וינוגרד קבעה שכך בדיוק פעל אולמרט. עכשיו לבני קוראת לאולמרט להתפטר ומבקשת לתפוס את מקומו. להחליף קישקוש בשירבוטה. קרב אטדים
עו"ד יוסי דר
במערכת הבחירות הבאה אנחנו כמובן נראה את עוזי דיין והחולצה הכחולה. הוא יבקש להזכיר לנו את האירוע ההוא שהרים בכיכר. הוא יבטיח לנו - כמו שהבטיח במערכת הבחירות הקודמת - שהוא עובר את אחוז החסימה, ולכן פתק עבורו אינו מבוזבז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il