X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני שותף לאידיאולוגיה שהוא מייצג, אבל בנושא היושרה, אסור שתהיה מחלוקת: כל אזרחי המדינה ללא הבדל או שיוך פוליטי, צריכים לרצות שהנבחרים יהיו ישרים, ומול פיתויי שררה יעמדו בכבוד. ואופיר פינס עשה זאת! כמו גדול!
▪  ▪  ▪

אבא של מישאל היה שופט בביהמ"ש העליון, ואבא של בוז'י היה נשיא המדינה. אם אבא של מישאל הוריש לו את העליון, הרי שאבא של בוז'י, הוריש לו את כל המדינה. מהסיבה הזו, הלגיטימיות של בוז'י לגדוע את ידו של מי שייקח ממנו את תיק הרווחה, יותר חזקה מהלגיטימיות של חשין שאיים לגדוע את ידו של מי שירים אותה על העליון.
אמנם נכון, אומר בוז'י, ועדת וינוגרד הטילה אחריות אישית על כל הממשלה ובמיוחד על ה'עובד' בראשה, אבל מה אתם רוצים מחיי? למה אני צריך לוותר על הוולבו והנהג? אחרי שהצטלמתי עם כוכב הכדורגל העולמי יוהאן קרויף, והדוגמנית המשתמטת משירות צבאי בר רפאלי, אתם רוצים שאצטלם נוהג בעצמי במאזדה. לממימת?
ויש להם את החוצפה לספר לנו סיפורים על "תחושת שליחות", ועל הנזק שייגרם אם "יפסיקו באמצע". איזה שליחות ואיזה נעליים. בוז'י הרצוג, כמו כל שרי העבודה וקדימה - התמכרו לשררה. אני לא מאמין במוסריותם של שליחי ציבור אובססיביים.
אבל לא כולם בוז'י. בדיוק באותו יום שמלאו חמש עשרה שנה למותו של עמוד האש המוסרי מנחם בגין, מתבשרים אזרחי ישראל על מועמד צעיר להנהגת העבודה: אופיר פינס. לעומת בוז'י השרלטן, ח"כ פינס הוא הפנים היפות של הפוליטיקה הישראלית. התפטרותו מהממשלה מחזקת במקצת את אמון הציבור בשליחיו, ואוהל המחאה שהקים מול ביתו של ראש הממשלה, כמוהו כחיזוק הכלים הדמוקרטים.
אינני שותף לאידיאולוגיה שהוא מייצג, אבל בנושא היושרה, אסור שתהיה מחלוקת: כל אזרחי המדינה ללא הבדל או שיוך פוליטי, צריכים לרצות שהנבחרים יהיו ישרים, ומול פיתויי שררה יעמדו בכבוד. ואופיר פינס עשה זאת! כמו גדול!
הגבר הצעיר הזה ויתר על שררה, כדי לא לעשות שקר בנפשו. פינס הוא תקוותם של מיליונים, שחשים חוסר אונים מול נבחריהם האובססיביים, שמוכנים לשקר, לרמות, לבכות, לבגוד, לגנוב, ולרמוס כל עיקרון דמוקרטי ו/או מוסרי- רק כדי להגיע לאותו מקום, שהוא ויתר עליו.
אם פינס על הספסל, ושרי העבודה וקדימה על המגרש - משהו רקוב כאן. אנשים טובים נפלטים, ואנשי הקומבינה שורדים או משדרגים את עצמם. פינס זרק את החולצה, וירד מהזירה בגלל שלא רצה לשחק מלוכלך. ר'אלב מג'אדלה חשב שפינס מפונק ותמים, מפני שאינו מוכן לקחת חלק במשחק "חטוף כפי יכולתך".
ולמרות שפינס התפטר בגלל מה שנתפס בעיניו פגיעה בציבור הערבי (כניסת ליברמן לממשלה), מג'אדלה - במקום להצטרף אליו - ירש אותו. "כניסתי לממשלה", הסביר השר הערבי, "תנטרל את השפעתו של ליברמן". על בדיחות כאלה נהוג לומר: אם זאת לא המדינה שלי, גם אני הייתי צוחק.
אופיר פינס הוא הגיבור שלי. תקשורת שעושה מלאכתה באמונה, היתה נושכת ומגרשת פוליטיקאים מכורים לשררה, ומעלה על נס משרתי ציבור כמו אופיר פינס (ואיתן כבל). יותר מאשר זה מגיע לו - זה מגיע לנו. אני מתפלל ליום שנבחרי הציבור יפנימו: הרצון להגיע לעמדת השפעה, חייב להיות עם רגל על הברקס, ומגובה מוסרית ואידיאולוגית. מאסנו בשרלטנים.
נבחרים שמול שררה שוכחים את אימא שלהם (צחי הנגבי) - הם הגרועים שבמשרתי הציבור. ואין כמו שרי העבודה וקדימה כדי להוכיח זאת. את החיבור בין שתי המפלגות האלה, רבין היה מכנה: "גועליציה". למען פוליטיקה נקייה: הצביעו פינס!

תאריך:  09/05/2007   |   עודכן:  09/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אופיר פינס, הגיבור שלי
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
יושר כושר... האדם צבוע
מיכאל מהצפון  |  9/05/07 12:25
2
נרי, כרגע אין זמן לטובים
מ.פ.  |  9/05/07 13:04
3
יש לי העתק מכתב של אופיר פינס
לרשת ספרים סטמצקי  |  9/05/07 13:34
4
אופיר פינס התנגד לגיוס המלואים ל"ת
אחד מהעם  |  9/05/07 14:48
5
נרי, הפעם טעית. ל"ת
אביבי  |  9/05/07 15:24
6
הוא הגבור שלי ל"ת
איתן כבל  |  9/05/07 15:25
 
- האבא והאמא של איתן גיבורים שלי ל"ת
יואל ראש העין  |  10/05/07 02:31
7
קצת נסחפת. פוליטיקאי קטן ל"ת
אלי קופטר  |  9/05/07 15:29
8
היית מאמין אחי???
כחול,,,,כתום.  |  9/05/07 16:11
9
מעללי אופיר פינס
סלקומד ברח   |  9/05/07 17:43
10
מידע- פינס והצביעות בהתממשותה.
אורגד וותיקים. 1.  |  9/05/07 20:50
11
נרי ליכלכת - כנס יא עמי...
ygv  |  9/05/07 20:53
12
אוי לאבחנה של נרי אבנרי
משה, עורך-דין  |  9/05/07 21:49
 
- אוי לאבחנה שלך, משה
נרי אבנרי  |  9/05/07 23:43
 
- אתה באמת אינך מבחין
משה, עורך-דין  |  10/05/07 06:50
13
נרי ינרי-הפעם החלקת בגדול
יואל ראש העין  |  9/05/07 22:29
14
פינס והצביעות בהתממשותה.ב
אורגד. ותיקים 2.  |  9/05/07 22:32
15
תמים או סתום?
יוסף ק.  |  10/05/07 01:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
אם לתמצת את השקפת עולמה של הנשיאה הרי שבעיקרו של דבר הביקורת הבוטה כלפי מערכת המשפט נישאת על גבם של חשודים, עבריינים ופוליטיקאים
בנצי גיספאן
כי ללא פחד הכיבוש לא היינו היום משלבים ידינו באדישות נוכח העתקת נוסחת דרום לבנון לרצועת עזה, ובניית תשתית איום טילים חדשה הולכת ומתעצמת ברצועת עזה
יגאל קרט
עזבו אתכם מכנסים, ממועדוני בריאות, מטרקליני כיבוד חופשי ומאולמות קולנוע פרטיים. אין זמן "להפוגה, למחשבה ולעיון". תנו לנו ראש לשכה רועד וכועס, עכשיו ומיד שיתחיל לצעוק, להשתולל ולבעוט
גל סער
הרבה חברי כנסת זכו במקומם לא בזכות פעילות ציבורית מבורכת או הישגים ורעיונות מצוינים או יוצאי דופן, אלא עקב כך שנצמדו לאדם הנכון בזמן הנכון או ניצלו דילים ועסקות, לעיתים אפלות, שבינן לבין כישורים ויכולות אמיתיות אין ולא כלום. אז מה הפלא שהבינוניות חוגגת ופעמים אנחנו מתוודעים לראשונה לשמו של חבר כנסת כאשר הוא גונב ציוד ממחסן הכנסת, או משתכר בפאב או מציג(ה) תעודות אקדמיות מצוצות מהאצבע?
ד"ר יוחאי סלע
ההתמכרות הישראלית לרכילות פוליטית, צבאית וכלכלית מזמינה דיונים עקרים, שטחיים ובלתי-מספקים, ואף גורמת לרדיפה אובססיבית אחרי כותרות המחזיקות מעמד זמן קצר בלבד. אנחנו עסוקים (ועוסקים) בדימויים, ופחות בתוכן אמיתי. גישה זו עברה מהשפה התקשורתית לשפה הפוליטית, וממנה לשפה הצבאית, כפי שראינו בעוצמה לא קטנה במהלך המלחמה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il