X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המוני אנשים שרו ורקדו בהתלהבות ובשמחה, באווירה נפלאה של אחדות. כולנו היינו יחד, נשמה אחת, כמו אותם חלוצים שרקדו הורה על שממות ארץ ישראל, אותה הם נשבעו להפריח. ואז ידעתי: יש תקווה
▪  ▪  ▪

כשביקשו ממני להיות צירה בקונגרס הציוני, התפעמתי. נסערתי מגודל החזון של הרצל, מעקשנותו ודבקותו במטרה. כמה כינויי גנאי הוא ספג, כמה קיתונות של בוז ולעג שפכו עליו, והוא בשלו. בזכות ה"שיגעון" שלו אנו נמצאים כאן עכשיו, חיים את חיינו, הולכים לבית הספר, לעבודה, למכולת, רואים בערב טלוויזיה, אוכלים, שותים, כותבים, קוראים,ישנים, ושוב חוזר חלילה.
ייתכן שהרצל היה נפעם למראה ה"נורמלי" שלנו, הרי אנו ככל הלאומים, חיים את חיינו הפשוטים, הרגילים, והרי לכך הוא התכוון. האומנם? האם משהו לא חסר?
איפה ההתלהבות הסוחפת, איפה האמונה בדרך, איפה הדבקות במטרה, איפה תחושת הביחד שאפיינה את ימיה הראשונים של המדינה ה"ציונית"?
הרצל היה היוזם והמקים של הקונגרס הציוני הראשון, או, כפי שכולנו זוכרים: "בבזל ייסדתי את מדינת היהודים".
אני מנסה לדמיין לעצמי את האופוריה, את ההתלהבות של כל הצירים שנכחו אז בקונגרס ההיסטורי הראשון. כל מי שהיה שם האמין ודאי כמו הרצל שהחזון הזה יקום לתחיה ויקרום עור וגידים.
עוצמת ההתלהבות הסוחפת שלהם היא שנתנה את התנופה האדירה למפעל הציוני, וללא האנרגיה העצומה הזו, של אמונה, תקווה, התלהבות ושמחה קרוב לודאי שחזון הקונגרס הזה היה גווע אט אט.
כולנו זוכרים את הרצל, אבל מי זוכר את הצירים של הוועידה, אלה אשר בזכות האנרגיה העצומה שהשקיעו ביחד איפשרו לחזון הזה לעלות על במת ההיסטוריה?
מי זוכר את נושאי הדגל ה"קטנים", אשר בזכות הדבקות שלהם במשימה והנכונות שלהם להמשיך עוד ועוד יצא החזון הזה אל הפועל?
מחשבות כאלה ואחרות ריחפו במוחי, עת שוטטתי במסדרונות בית האומה, בכניסה לירושלים. היו הרבה נאומים יפים, הרבה נואמים נכבדים, ובכל זאת משהו היה חסר. אותו ה"משהו" שהדליק רבבות ואלפי יהודים וגרם להם לעלות לארץ ישראל.
כמעט והתייאשתי, כמעט וחזרתי לביתי. ואז בבת אחת השתנתה האווירה. נכנסתי לאולם וראיתי זמרת עומדת על הבמה ושרה, והמוני אנשים שרים בהתלהבות, רוקדים ושמחים, באווירה נפלאה של אחדות. גברות קשישות רקדו בהתלהבות ובשמחה עם נערים צעירים, נערות חוללו עם גברים מבוגרים, וגם אני נסחפתי עם גל ההתרגשות שאפף את האולם. כולנו היינו יחד, נשמה אחת, כמו אותם חלוצים שרקדו הורה על שממות ארץ ישראל, אותה הם נשבעו להפריח.
ואזי ידעתי: יש תקווה. ולא בזכות כל הנואמים הנכבדים, שכבודם במקומם מונח, ולא בזכות כל הנאומים היפים, שאפשר ורצוי לשמור ולהדפיס ולהקליט אותם. אלא בזכות כל אותם אנשים יפים, שאולי אין להם תוארים מפוצצים ואולי אין להם השכלה גבוהה ואולי אין להם משכורת שמנה, אבל יש להם אוצר בלום, האוצר היחיד שימשיך את קיומה של המדינה הזו: יש להם אמונה בלב, רצון להמשיך את הדרך, יש להם התלהבות ושמחה, והם מוכנים להיות באחדות וכן, לרקוד ביחד עד שכרון החושים. רקדנו ורקדנו, עד שהגיע מישהו בשם הקונגרס והפסיק את הריקודים, כי היו צריכים לחזור לסדר היום ה"משמים". הרבה אנשים הלכו, מכיוון שנראה כאילו הנשמה נעלמה.
למארגנים של הקונגרס הבא, יש לי הצעה: אנא שמרו את השירה בציבור ואת הריקודים לסוף, כדי שנוכל כולנו לרקוד עד קצה הלילה, להרקיד ולסחוף את נשמתה של האומה הזו, לעורר ישנים ולהקיץ נרדמים, להזכיר לכולם שאמנם בלי לחם אין תורה, אבל בלי רוח אין גם חומר.
התעוררות הרוח הנפלאה שהייתי עדה לה אתמול החזירה לי את התקווה שכמעט אבדה: אכן יש לנו תקומה, לא הכל אבוד, אכן יש כאן אנשים טובים, אנשים יפים, אנשים שרוצים לשנות את מהלך ההיסטוריה, שרוצים לממש את אשר כתוב בתורה, את מה שחרוט בלבנו, אבל עדיין לא יצא אל הפועל: "כי מציון תצא תורה, ודבר ה' מירושלים".

תאריך:  16/05/2007   |   עודכן:  16/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשמים מן הקונגרס הציוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה טוב שלא פסה הרוח האמיתית
זוג קוראים  |  16/05/07 10:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוהד קדם
טאי צ'י צ'ואן הינה אמנות עתיקה שמקורה בסין. למתבונן מן הצד, המודע רק לתנועה החיצונית, קשה לעתים לקשר בין תנועות הטאי צ'י הנדמות כריקוד המבוצע באיטיות ומתוך ריכוז פנימי, ובין התכונות המיוחסות לטאי צ'י. בין התכונות הללו: ריפוי ומניעת מחלות, השגת מצב נפשי של שלווה עמוקה, הגנה עצמית וכדרך להתפתחות רוחנית. במאמר זה אנסה לתאר בקצרה את אמנות הטאי צ'י, התפתחותה, התיאוריה המסבירה את השפעתה המיטיבה, ואת דרך הלימוד
אהרון רול
זו לא הפעם הראשונה שתופעת ה"אולמרטיזם" נחשפה בכל כיעורה בפני הציבור הרחב. תופעה זו נתפסה כבעלת תרומה מכרעת להגדרות הקלוקלות של מטרות המלחמה ולתוצאות המלחמה הסופיות ואכן אובייקטיבית דירדרה את מטרות המלחמה ותוצאותיה לרמתן הסופית
ראובן לייב
המדענים חלוקים בדיעותיהם: יש הטוענים שחוש ההתמצאות הוא הגורם לכך; יש הסבורים כי זוהי התנהגות אינסטינקטיבית; ויש המשוכנעים שההתקשרות למקום-המגורים היא שמסייעת לכך
ראובן לייב
ספר התנ"ך הוא מורה הדרך הטוב ביותר לחיים בריאים. תשאלו את עזרא שמע, שכבר שכב על ערש-דווי ונרפא. למרות 88 שנותיו, הוא חש עצמו צעיר הרבה יותר
אפרי הלפרין
על-פי ההבהרות של רשויות החוק, הכותרת של ידיעות אחרונות היום "המשטרה: לחקור את המבקר" (חצי עמוד ראשון + חצי עמוד שני) היא לכאורה עבירה פלילית על-פי חוק איסור לשון הרע - וחייב היועץ המשפטי לפעול על-מנת להעמיד את העבריינים לדין, ולאלתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il