X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היכולת של האגודה להטיל מיסי קהילה בשמות שונים ובסכומים שונים, ככל העולה על דעתה וללא כל ההגבלות וההנחות הקבועות בחוק עבור ארנונה. היא שערוריה מסריחה שהגיעה העת שהמדינה תפסיק אותה
▪  ▪  ▪

מס הארנונה הוא המס העיקרי, ממנו מממנות הרשויות המקומיות בארץ את פעולתן. בעיקרו, הוא מס חצי פרוגרסיבי. עלותו על היחיד, הינה לפי גודל דירתו. כלומר, יחיד עשיר בדירה קטנה משלם מס נמוך. לגבי מס זה, נקבעו הנחות שונות לקבוצות אוכלוסיה שונות. וזאת, על-פי חוקי המדינה. למשל, נכי צה"ל, מקבלים הנחה של 67% במס לדירה של עד 70 מ"ר. ויש עוד הנחות. ככל הידוע לי, משרד הפנים קובע סכומי מקסימום ומינימום לרשויות המקומיות להטלת מס זה.
בקיבוצים המופרטים, יש בשנים האחרונות שימוש מופרז במס זה ובדומיו ותחליפיו, מיסי קהילה שונים. דבר העושה את החיים בקיבוץ המופרט, קשים באופן מיוחד עבור האוכלוסיות החלשות והנתמכות. וזאת, תוך עקיפה של חוקי המדינה וניצול פרצות בחוק, המאפשרות לאגודה להטיל מיסים ללא כל הגבלה על אוכלוסייתה.
בקיבוצי, היתה תקופה שמיסי הארנונה והקהילה שהוטלו על יחיד בחודש, היו למעלה מאלף ש"ח. זהו סכום גבוה מאד, עבור השכבות החלשות בקיבוץ. עו"ד אחד אמר לי, שאין כל הגבלה חוקית לאגודה להגדיל מיסים אלו אפילו ל-2,000 ש"ח לחודש. זה תלוי ברצונה הבלעדי.
מס הארנונה, שהוא מס חצי פרוגרסיבי ומיסי הקהילה השונים שהם רגרסיביים לחלוטין, כלומר מוטלים כמס גולגולת על כל יחיד בקיבוץ באופן שווה. הינם מיסים נוחים מאד למנהלי הקיבוצים המופרטים, הנהנים ממשכורות גבוהות המממונות ממיסים אלו. ושעבורם, סכום המס בהכנסה הכוללת אינו משמעותי. וקשים במיוחד עבור האוכלוסיות מעוטות ההכנסה. לכן, יש נטייה בקרב הקיבוצים המופרטים להרבות בהם.
כן צריך לזכור, שמיסי הקהילה השונים, שהם כאמור מס גולגולת לכל דבר. הינם תחליף נוח להתגברות על המגבלות החוקיות של מס הארנונה. שהן, הגבלות על גודלו המקסימלי והנחות לקבוצות אוכלוסיה שונות.
בקיבוצי, ואני מניח שכך הדבר גם בשאר הקיבוצים המופרטים, משלם כל יחיד מס ארנונה למועצה האיזורית וכן מס ועד מקומי לישוב. שני מיסי ארנונה שגובהם שווה, נגזרים מגודל דירתו ועליהם ניתנות ההנחות הקבועות בחוק לקבוצות שונות באוכלוסיה.
לעומת זאת, מיסי הקהילה השונים שהם למעשה מיסים מוניציפליים ונועדו לממן את משכורות עובדי הקהילה והוצאותיה ולהרחבת השרותים אותם נותנת הקהילה, ולמעשה, ייעודם כייעוד מיסי הארנונה, הם הרחבה חופשית וללא כל פיקוח חוקי מטעם המדינה של מיסי הארנונה וכן, אינם נותנים את ההנחות המתחייבות מהחוק לאוכלוסיות הזכאיות לכך.
היכולת של האגודה להטיל מיסי קהילה בשמות שונים ובסכומים שונים, ככל העולה על דעתה וללא כל ההגבלות וההנחות הקבועות בחוק עבור ארנונה. היא שערוריה מסריחה שהגיעה העת שהמדינה תפסיק אותה.
הסובלים העיקריים מתופעה זו הן האוכלוסיות החלשות בקיבוצים המופרטים וכן הזכאים מביניהם להנחות בארנונה.

תאריך:  22/05/2007   |   עודכן:  22/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיסים בקיבוצים המופרטים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
על המסים
ועל החוצפה  |  22/05/07 17:03
2
שערוריה גם בתקנונים
רשי  |  22/05/07 23:14
3
כוח ההתמדה
מתמיד  |  23/05/07 06:41
4
תגובה על תגובה
רשי  |  23/05/07 08:39
5
מיסים וקיבוצים
לרום   |  23/05/07 08:40
6
הקיבוץ
ג.ל.  |  23/05/07 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב חיים נבון
8 הערות על מתן תורה בעידן הפוסט-מודרני
רו"ח אלעד רוזנטל
החוקים השונים, לרבות תקנות וכדומה, אינם יכולים להתייחס לכל מקרה ולכל נסיבה לגופה. יש מאות אלפי פרטים, אפשרויות ונסיבות שונות, היכולים להתקיים בגין כל סעיף בחוק
אהרון רול
"יתושים יודברו ע"י יתושים עוקצניים יותר", תרתי משמע
ד"ר אברהם בן-עזרא
אין לאף הנהגה מדינית שום זכות מוסרית ושום סמכות שלטונית לאכוף אזרחים לחיות תחת הפגזות אקראיות, וכשם שרולטה הוא משחק בלתי חוקי הנהוג בקרב עבריינים, כך גם המשחק הפוליטי הזה של הפקרת אזרחים לרולטת הטילים הוא בלתי קביל, בלתי מוסרי, בלתי חוקי
יואב עציון
נשאלת השאלה כיצד חתמה הרט"ג על הסכם כה רע לטבע? האין הם אמורים להיות אלה ששומרים על ערכי הטבע? מדוע הם מועלים בתפקידם בצורה כה בוטה? לצערי הדבר נובע מקריסת כל מערכות הרגולציה במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il