|
תאריך:
|
26/06/2007
|
|
|
עודכן:
|
26/06/2007
|
רוממות הדמוקרטיה בגרונם, האמנם? |
|
1 |
|
|
ולא יעזרו לך כל ההתפתלויות ותעלולי המילים. כל המצעד הזה היתה בו אך ורק כוונה של התרסה והיזוי של ערכי הדת, ולא שום דבר נוסף. מדובר בכנופיית בירויונים שקיבלה אישור מבגץ לבזות ערכים יהודיים.
המאמר הזה הוא שום כלום, הבל בלים, חוץ מתמיכה בביריונים פרובוקטורים. גם ההומואים שהיו שם רובם לא יודעים מה הם עשו שם. אתה תומך בביריונים ולכן גם אתה ביריון.
לא מדובר היה במאבק על זכויות, ולכן שכרם של ההומואים יצא בהפסדם, דהיינו כל מה שהם השיגו עד היום יתחיל להלקח מהם, ואני החילוני בן גבעתיים, הראשון שיתמוך בכך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דורון ט |
|
|
2 |
|
|
מגוחך לקרוא את גנור המטיף בצביעות ומצטט":
"אני מתנגד לדעתך, אך אני אאבק עד המוות על זכותך לומר זאת"..., וחבל שכה מעט מפנימים מסר זה".
כאשר בפיסקה שלפני כן הוא כותב ביהירותו הידועה:
"ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח כ-"פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון", - אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת..."
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא ותיק |
|
|
|
|
|
התנגדותי הייתה לניסוח, לא לתוכן.
שאבין, אתה מצדיק התבטאות כזו כנגד מתנגד בוויכוח: "פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון"???
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
3 |
|
|
תורת חופש הביטוי על פי גנור:
ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח....אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת.
ואיפה חופש הביטוי, ואפיה זכות השיוויון, האם איתן בעד סתימת פיות?
או שגם הדמוקרטיה של איתן היא עניין של גיאוגרפיה, דמוקטיה שסותמת את הפה של אהרון היא תקינה, בעוד שהדמוקרטיה הסותמת פיות אחרים אינה תקינה.
ואיך זה מסתדר עם: "אני מתנגד לדעתך, אך אני אאבק עד המוות על זכותך לומר זאת"?
מעבר לכל אלה, בואו נניח שקבוצת דתיים יבקשו להפגין ברחובות ירושלים למען שחיטה כשרה (מטרה מאד מאד חשובה עבור הציבור הדתי).
במהלך ההפגנה הם יבקשו לשחוט בעלי חיים כדת וכדין, לעיני הציבור הרחב, על פי כל כללי הדת וההגיינה, בפיקוח וטרינארי ולשימוש עצמי.
צער בעלי חיים יעתור (בצדק - לדעתי) ויבקש את מניעת ההפגנה.
מותר לשחוט בעלי חיים למטרות אוכל, מותר להפגין, אופן ההפגנה המוצע פוגע מאד ברגשות של חלק מהציבור, אז איזה אינטרס יגבר, איתן??
מה היה מחליט בג"צ במקרה כזה, לדעתך?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה. |
|
|
|
|
|
כתבתי: "ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח כ-"פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון", אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת"
ובציטוט הורדת את החלק הבעייתי: "ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח....אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת."
הבעתי דעה על צורת ההתנסחות, לא על התוכן.
כתבת: "ואיפה חופש הביטוי, ואפיה זכות השיוויון, האם איתן בעד סתימת פיות?"
חופש ביטוי אינו החופש לפגוע ולהעליב.
הבאת דוגמה/שאלה:
"מעבר לכל אלה, בואו נניח שקבוצת דתיים יבקשו להפגין ברחובות ירושלים למען שחיטה כשרה (מטרה מאד מאד חשובה עבור הציבור הדתי).
במהלך ההפגנה הם יבקשו לשחוט בעלי חיים כדת וכדין, לעיני הציבור הרחב, על פי כל כללי הדת וההגיינה, בפיקוח וטרינארי ולשימוש עצמי.
צער בעלי חיים יעתור (בצדק - לדעתי) ויבקש את מניעת ההפגנה.
מותר לשחוט בעלי חיים למטרות אוכל, מותר להפגין, אופן ההפגנה המוצע פוגע מאד ברגשות של חלק מהציבור, אז איזה אינטרס יגבר, איתן??"
הנה מדוע אני שונא להתווכח על דוגמאות במקום ישירות על הנושא, שהרי דוגמה אינה זהה למקרה, ועכשיו יסטה הויכוח לפסים שוליים.
במצעד הגאוה לא נעשה כל מעשה של פגיעה, סתם צעדו. מצידי שדוגלי שחיטה כשרה יצעדו הלוך ושוב כל יום. ביצוע שחיטה בפומבי זה סיפור אחר, והנו מעשה מיותר בטעם רע, אך ללא כל בעיה אידאולוגית.
לצער בעלי חיים יש בעיה עם עצם צורת השחיטה הכשרה שיש הטוענים כי גורמת סבל מיותר לבהמה, אך לא נראה לי שיש להם בעיה עם מקום ביצועה, בצינעה או בכיכר העיר.
מה היה מחליט בג"צ במקרה כזה, לדעתך?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
איתן, כל דבר ביקורת יכול להיחשב כמעליב, מה דעתך למשל על דברי רבך איש הציבור מנהיגה לשעבר שלמפלגה בישראל, על "התופעה הביזארית של רבני הגטאות" ועל "קבורת חמור" ו"פאשיסט" והדיבורי על האמא של ההוא מהטלויזיה. מעליב? לא מעליב? ואם הדבר מעליב האם יש למנוע לחלוטין את התטאות רבך בתקשורת? ואם יש למנוע, כיצד אתה לא כותב על כך ודורש את סתימת פיו!!!
ולעניין הפגיעה
"במצעד הגאוה לא נעשה כל מעשה של פגיעה...."
והרי גם בשחיטה (לדעת השוחטים) לא נעשה כל מעשה של פגיעה
הפגיעה הרי לא נמדדת על ידי הפוגע, אלא על ידי הנפגע.
כפי שאתה נפגע משחיטה לגיטימית וכשרה, כן ציבור אחר נפגע מנושאים אחרים.
איתן, אתה שם עצמך במרכז העולם, מה שמפריע לך הוא רע, מה שטוב לך הוא טוב, בלי לנסות להבין שיש אחרים החושבים אחרת, ודעתם היא לגיטימית בדיוק כמו דעתך.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה. |
|
|
|
|
|
שאבין, אתה מצדיק ניסוח כזה: "פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון"???
כלום אין בזה תופעת מקרתיזם, שבמקום להתוכח עם דעות מנסה לפסול את האדם?
הרי הניסוח על גבול הגיזענות...
"איתן, כל דבר ביקורת יכול להיחשב כמעליב, מה דעתך למשל על דברי רבך איש הציבור מנהיגה לשעבר שלמפלגה בישראל, על "התופעה הביזארית של רבני הגטאות" ועל "קבורת חמור" ו"פאשיסט" והדיבורי על האמא של ההוא מהטלויזיה. מעליב? לא מעליב? ואם הדבר מעליב האם יש למנוע לחלוטין את התטאות רבך בתקשורת? ואם יש למנוע, כיצד אתה לא כותב על כך ודורש את סתימת פיו!!!"
-- תענה ישירות על הניסוח הזה. הדיון אינו על כל דבר ביקורת. הניסור לא הביע כל ביקורת אלא סתם ליכלך.
""במצעד הגאוה לא נעשה כל מעשה של פגיעה...."
והרי גם בשחיטה (לדעת השוחטים) לא נעשה כל מעשה של פגיעה
הפגיעה הרי לא נמדדת על ידי הפוגע, אלא על ידי הנפגע.
כפי שאתה נפגע משחיטה לגיטימית וכשרה, כן ציבור אחר נפגע מנושאים אחרים."
-- חדל מלהסתובב סביב דוגמאות לא רלוונטיות. מה הפגיעה במצעד של אנשים עם שלטים ודגלים, ושום מעשה מעבר לכך? הרי זו דרכה של כל הפגנה, לרבות הפגנת החרדים מול בית המשפט העליון.
"איתן, אתה שם עצמך במרכז העולם, מה שמפריע לך הוא רע, מה שטוב לך הוא טוב, בלי לנסות להבין שיש אחרים החושבים אחרת, ודעתם היא לגיטימית בדיוק כמו דעתך."
-- כלום כותב המאמר שם עצמו במרכז העולם לדעתך?
הבעתי את דעתי כשם שהוא הביע את דעתו.
מדוע כשדעה אינה תואמת לדעתך, אתה יוצא מגידרך לפסול את האדם שמביעה???
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
אני לא מצדיק את דבריו
הייתי מעדיף שיתבטא אחרת
אך אין מקום לסתום את פיו
עם זאת אין שמץ גזענות בדבריו.
אשמח לשמוע את דעתך המקבילה על התבטאויותיו של בכירי שינוי ובראשם לפיד.
מצעד הגאווה אינו מצעד של אנשים עם שלטים ודגלים, הרבה הרבה מעשים נעשים במצעדי גאווה.
ואם באמת בירושליים תוכנן מצעד שונה, תהלוכה עם שךטים, המותאם יותר לייחודה של העיר, הרי שיוזמי המצעד לא התאמצו די או לו הצליחו במאמציהם להציג בפני כל את העובדה שהם מודעים לפגיעה ברגשות חלק מתושבי העיר וכי הם מתאמצים מאד למזער את הפגיעה הנ"ל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה. |
|
|
|
|
|
"ני לא מצדיק את דבריו, הייתי מעדיף שיתבטא אחרת, אך אין מקום לסתום את פיו, עם זאת אין שמץ גזענות בדבריו"
-- "נמוך מצח אינטלקטואלית", "מזוייף", ועוד פניני לשון. אך זה לא העיקר.
"אשמח לשמוע את דעתך המקבילה על התבטאויותיו של בכירי שינוי ובראשם לפיד."
-- ומה זה שייך? התבטאות קלוקלת של אחד לא מצדיקה התבטאות קלוקלת של אחר. ולא בהכרח שאהבתי את כל שנאמר.
"מצעד הגאווה אינו מצעד של אנשים עם שלטים ודגלים, הרבה הרבה מעשים נעשים במצעדי גאווה."
-- זה שבירושלים תוכנן ללא "מעשים".
"ואם באמת בירושליים תוכנן מצעד שונה, תהלוכה עם שךטים, המותאם יותר לייחודה של העיר, הרי שיוזמי המצעד לא התאמצו די או לו הצליחו במאמציהם להציג בפני כל את העובדה שהם מודעים לפגיעה ברגשות חלק מתושבי העיר וכי הם מתאמצים מאד למזער את הפגיעה הנ"ל."
-- הם התאמצו. היו מי שהתאמצו לא להקשיב. והיו אחרים שהתאמצו מאד לפזר דיס-אינפורמציה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
4 |
|
|
ראשית, אין לעניין זה כל קשר לדמוקרטיה, אלא לזכויות האזרח ולחופש הביטוי.
שנית, דבריו של גנור מוכיחים, כי אינו מבין מהו חופש הביטוי. חברי ה"קהילה", שגנור מכנה בראשי תיבות קה"ל, אינם צועדים בפשטות כשבידיהם שלטים המוחים על דבר-מה. מצעדיהם הקודמים מלאו מיצגים של התערטלות פומבית, תנועות דמויות יחסי מין, מעין-התעלסויות וחשיפת אברים שנעשתה במין מוחצנות מתריסה.
על פי שיטתו של גנור, יש לאפשר לכל אדם, בכל מקום ובכל עת, להזדווג עם בן או בת זוגו, בפומבי וללא כל מסתור. ורק להזדווג? מדוע תיאסר עשיית הצרכים באמצע הרחוב?. את פלוני זה מגעיל, ואת אלמוני זה מהנה (ויש גם כאלה). מי יאסור על יענק'ל לעשות זאת, בטענו כי זוהי דרך המחאה שלו, למשל, נגד הגבלת פרסומי פורנו באינטרנט?.
התשובה היא, שזכות הבעת הדיעה שמורה לכל אדם, בתנאי שהדברים אינם גולשים לעבר "מעשי תועבה". החוק אינו מגדיר ביטוי זה, שכן התוכן משתנה עם חלוף הזמן ושינוי מושגיו של הציבור. כל תלמיד משפטים למד, ואולי לומדים זאת גם כיום, כי חופש הביטוי אינו החופש לצעוק "שריפה!" באולם קולנוע מלא אדם, שכן בכך עלול להיגרם אסון. באותה מידה, יש להבחין בין מצעד ברחוב אבן גבירול בתל-אביב לבין מצעד בשכונת מאה שערים האולטרה חרדית בירושלים. הדוגמה שהביא גנור, של הליכתו שלוב-זרוע ברחוב עם בנו, מעידה עד כמה האיש איבד כל חוש של מידה.
לפני כ-25 שנה אסרה המשטרה, בברכת בג"ץ, עריכת מצעד ע"י הרב מאיר כהנא הי"ד ואנשיו, בעיר אום אל פחם. אנשי כהנא רצו להביע שם את דעתם על זכויות הערבים בישראל ועל יישומן ע"י השלטון, ללא מיצגים גסים וכמובן ללא ערטול ותנועות מיניות. רק שלטים ורמקולים, להבעת דעתם של הצועדים. המצעד ההוא נאסר ונבלם באיבו ע"י המשטרה וע"י בג"ץ, אך איש מחבריו-לדיעה של איתן גנור לא זעק חמס נגד איסור זה. אני מוכן להסתכן בתביעת דיבה מאת איתן גנור, ולטעון כי גם הוא לא נקט שום צעד, אף לא הקל שבקלים, למען מתן חופש הביטוי לכהנא באום אל פחם - אף לא אלפית ממאמץ השכנוע שהוא משקיע כיום למען זכויותיו של הקה"ל הלא-קדוש להביע את "גאוות התועבה" בירושלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
"ראשית, אין לעניין זה כל קשר לדמוקרטיה, אלא לזכויות האזרח ולחופש הביטוי."
-- וזכויות אזרח אינן חלק מדמוקרטיה???
"שנית, דבריו של גנור מוכיחים, כי אינו מבין מהו חופש הביטוי. חברי ה"קהילה", שגנור מכנה בראשי תיבות קה"ל, אינם צועדים בפשטות כשבידיהם שלטים המוחים על דבר-מה. מצעדיהם הקודמים מלאו מיצגים של התערטלות פומבית, תנועות דמויות יחסי מין, מעין-התעלסויות וחשיפת אברים שנעשתה במין מוחצנות מתריסה."
-- כבוד העו"ד, תלמד קודם את העובדות. המצעד בירושלים תוכנן ובוצע כמצעד שקט ללא אותם דברים שתארת.
הואל וקרא:
http:
"על פי שיטתו של גנור, יש לאפשר לכל אדם, בכל מקום ובכל עת, להזדווג עם בן או בת זוגו, בפומבי וללא כל מסתור. ורק להזדווג? מדוע תיאסר עשיית הצרכים באמצע הרחוב?. את פלוני זה מגעיל, ואת אלמוני זה מהנה (ויש גם כאלה). מי יאסור על יענק'ל לעשות זאת, בטענו כי זוהי דרך המחאה שלו, למשל, נגד הגבלת פרסומי פורנו באינטרנט?"
-- לא היה ולא נברא. מפליא שעו"ד נגרר לשקרים והשמצות כה בקלות.
"התשובה היא, שזכות הבעת הדיעה שמורה לכל אדם, בתנאי שהדברים אינם גולשים לעבר "מעשי תועבה"."
-- וכיון שלא היו כל מעשי תועבה במצעד, כל דבריו של "כבוד" העו"ד אינם אלא השמצה, וגובלים בהוצאת לשון הרע.
"לפני כ-25 שנה אסרה המשטרה, בברכת בג"ץ, עריכת מצעד ע"י הרב מאיר כהנא הי"ד ואנשיו, בעיר אום אל פחם. אנשי כהנא רצו להביע שם את דעתם על זכויות הערבים בישראל ועל יישומן ע"י השלטון, ללא מיצגים גסים וכמובן ללא ערטול ותנועות מיניות. רק שלטים ורמקולים, להבעת דעתם של הצועדים. המצעד ההוא נאסר ונבלם באיבו ע"י המשטרה וע"י בג"ץ, אך איש מחבריו-לדיעה של איתן גנור לא זעק חמס נגד איסור זה. אני מוכן להסתכן בתביעת דיבה מאת איתן גנור, ולטעון כי גם הוא לא נקט שום צעד, אף לא הקל שבקלים, למען מתן חופש הביטוי לכהנא באום אל פחם - אף לא אלפית ממאמץ השכנוע שהוא משקיע כיום למען זכויותיו של הקה"ל הלא-קדוש להביע את "גאוות התועבה" בירושלים."
-- מצעד הגאוה לא התקיים בשכונה דתית אלא במרכזה של עיר הבירה של המדינה החילונית. הדוגמה כלל לא שייכת לעניין.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
ראשית, אינך יודע להבחין בין "שקרים והשמצות" - שהם מסירת תיאור עובדתי כוזב במזיד - ובין הבאת תיאור לא-מציאותי כמשל, שבמקרה הגרוע ביותר אינו מוצלח אך בשום פנים ואופן אינו יכול להיות "שקר והשמצה". הצגת דברי כשקר וכהשמצה אינה מעידה על הבנה רבה.
שנית, חביביך מהקה"ל הראו במצעדים קודמים את יכולתם הלא-חביבה במיצגי תועבה, שאותם ראיתי פעם אחת במו-עיני ובניגוד לרצוני, בשעה שהלכתי ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. המתנגדים למצעדיהם לא היו חייבים להמתין באורך-רוח לסיום המצעד, והיו רשאים לראות בכל מצעד שכזה פוטנציאל לתועבה, מה גם שמדובר בירושלים. נתקלתי בתגובות רבות של חברי אותו קה"ל, שהתריסו לפני המצעד: "איש לא יאמר לי כיצד להפגין ומה לעשות במצעד". תחושתי היא, כי הפחד מפני אלימות מתנגדיהם הוא שאילץ את הצועדים לנהוג איפוק, ולמרות שאינני תומך באלימות - האיפוק שבו נהגו הפעם אינו מהווה עדות לתרבותיותם של הצועדים הללו. במילים אחרות, סוף המעשה במקרה זה אינו מעיד על הכוונה תחילה, שהיתה לנהוג כפי שנהגו בתל-אביב. עובדה היא, שרק ב"אשמת" מכבי האש נמנע ה"הפנינג" שהתכוונו לקיים, ובו לא תוכננה הקראת שירי ביאליק בלבד. אתה יודע היטב מה תוכנן.
אבל מדבריך עולה, כי גם אתה מתנגד להפגנת יחסים הומוסקסואליים בפומבי. מה קרה, איתן, הגם אתה מפגר וריאקציונר לא-ליברלי כמוני?.
ושלישית - וזה העיקר - לא השבת לעניין הרב כהנא ואום אל פחם. מה קרה, איתן, אין לך מענה?. הרי הרב כהנא ואנשיו רצו אך ורק להפגין ולממש את חופש הביטוי שלהם, במקום שהמשטרה סברה כי הפגנתם תנקר את עיני התושבים שם. אומנם נכון, הם רצו להביע דעתם על הערבים ועל זכותם להתגורר בישראל, אך זוהי הבעת דעתם ובאותם ימים טרם הוצאה תנועת "כך" אל מחוץ לחוק - דבר שמדינתנו החכמה לא עשתה לארגונים רבים השונאים בגלוי את המדינה ומסיתים נגדה בגלוי. מדוע על עיני הערבים באותה עיר חייבים לשמור, אך את עיניהם של כל מוקירי ירושלים - יהודים, נוצרים, מוסלמים ואפילו לא-דתיים בהמוניהם - חובה להפקיר לחסדיהם של חברי הקה"ל, מחציני נכותם וסטייתם?.
אגב, לפי שיטתך חייבת המשטרה להתיר גם את צעדתם של זואופילים למיניהם, כלומר אוהבי חיות, אם הללו ידרשו זאת (ועל פי הקצב שבו מתפתח ההדוניזם אצלנו, לא ירחק היום). יש בחברה האנושית גם בעלי סטיות כאלו, האוהבים להזדווג עם כלבה או עם כבשה, והיתה פעם גם שחקנית הפורנו צ'יצ'ולינה, שבאה לישראל ושיחקה בפומבי עם נחש גדול. אל תניד בראשך בגועל. לידיעתך, החוק אינו אוסר מעשים כאלה, אלא כשהם נעשים בפומבי (ולשיטתך, מדוע לא יתאפשר להם לממש גם את חופש הביטוי שלהם בכך?).
אותך מגעילה דוגמה זו, ומישהו אחר נגעל למראה שני גברים התוחבים לשונותיהם זה לפיו של חברו, בפרהסיה ובעומדם כמעט עירומים על גבי משאית פתוחה הנוסעת בלב העיר. מדוע סף הגועל שלך עדיף על של מישהו אחר?. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
"ראשית, אינך יודע להבחין בין "שקרים והשמצות" - שהם מסירת תיאור עובדתי כוזב במזיד - ובין הבאת תיאור לא-מציאותי כמשל, שבמקרה הגרוע ביותר אינו מוצלח אך בשום פנים ואופן אינו יכול להיות "שקר והשמצה". הצגת דברי כשקר וכהשמצה אינה מעידה על הבנה רבה."
-- ידיד המלומד, כתבת: ""על פי שיטתו של גנור, יש לאפשר לכל אדם, בכל מקום ובכל עת, להזדווג עם בן או בת זוגו, בפומבי וללא כל מסתור. ורק להזדווג?..."
ייחסת לי כאן דברים שלא היו ולא נבראו, והנם שקר מוחלט.
"שנית, חביביך מהקה"ל הראו במצעדים קודמים את יכולתם הלא-חביבה במיצגי תועבה, שאותם ראיתי פעם אחת במו-עיני ובניגוד לרצוני, בשעה שהלכתי ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. המתנגדים למצעדיהם לא היו חייבים להמתין באורך-רוח לסיום המצעד, והיו רשאים לראות בכל מצעד שכזה פוטנציאל לתועבה, מה גם שמדובר בירושלים. נתקלתי בתגובות רבות של חברי אותו קה"ל, שהתריסו לפני המצעד: "איש לא יאמר לי כיצד להפגין ומה לעשות במצעד". תחושתי היא, כי הפחד מפני אלימות מתנגדיהם הוא שאילץ את הצועדים לנהוג איפוק, ולמרות שאינני תומך באלימות - האיפוק שבו נהגו הפעם אינו מהווה עדות לתרבותיותם של הצועדים הללו. במילים אחרות, סוף המעשה במקרה זה אינו מעיד על הכוונה תחילה, שהיתה לנהוג כפי שנהגו בתל-אביב. עובדה היא, שרק ב"אשמת" מכבי האש נמנע ה"הפנינג" שהתכוונו לקיים, ובו לא תוכננה הקראת שירי ביאליק בלבד. אתה יודע היטב מה תוכנן."
-- כך כותב עו"ד???: "סוף המעשה במקרה זה אינו מעיד על הכוונה תחילה, שהיתה לנהוג כפי שנהגו בתל-אביב"
כלום קורא מחשבות אתה? אם היית טורח לבדוק את העובדות, היית נוכח כי מלכתחילה תוכנן בירושלים מצעד שקט.
כלום מקצוע עריכת דין לא מלמד להיצמד לעובדות. ולא להפריח השערות חסרות כל בסיס?
"אבל מדבריך עולה, כי גם אתה מתנגד להפגנת יחסים הומוסקסואליים בפומבי. מה קרה, איתן, הגם אתה מפגר וריאקציונר לא-ליברלי כמוני?."
-- הנסיון להיות ציני יצא נואל, ובטעם רע.
"ושלישית - וזה העיקר - לא השבת לעניין הרב כהנא ואום אל פחם. מה קרה, איתן, אין לך מענה?. הרי הרב כהנא ואנשיו רצו אך ורק להפגין ולממש את חופש הביטוי שלהם, במקום שהמשטרה סברה כי הפגנתם תנקר את עיני התושבים שם. אומנם נכון, הם רצו להביע דעתם על הערבים ועל זכותם להתגורר בישראל, אך זוהי הבעת דעתם ובאותם ימים טרם הוצאה תנועת "כך" אל מחוץ לחוק - דבר שמדינתנו החכמה לא עשתה לארגונים רבים השונאים בגלוי את המדינה ומסיתים נגדה בגלוי. מדוע על עיני הערבים באותה עיר חייבים לשמור, אך את עיניהם של כל מוקירי ירושלים - יהודים, נוצרים, מוסלמים ואפילו לא-דתיים בהמוניהם - חובה להפקיר לחסדיהם של חברי הקה"ל, מחציני נכותם וסטייתם?."
-- הבנת הנקרא שלך לקוייה. כתבתי במפורש שהפגנת כהנא כוונה ללב עיר ערבית נטו. הפגנת הגאוה לא הייתה בעיר/שכונה דתית, אלא במרכזה של בירת המדינה החילונית.
אם היו מבקשים לצעוד בבני ברק או במאה שערים היה דימיון בין המקרים, אך לא על זה מדובר.
"אגב, לפי שיטתך חייבת המשטרה להתיר גם את צעדתם של זואופילים למיניהם, כלומר אוהבי חיות, אם הללו ידרשו זאת (ועל פי הקצב שבו מתפתח ההדוניזם אצלנו, לא ירחק היום). יש בחברה האנושית גם בעלי סטיות כאלו, האוהבים להזדווג עם כלבה או עם כבשה, והיתה פעם גם שחקנית הפורנו צ'יצ'ולינה, שבאה לישראל ושיחקה בפומבי עם נחש גדול. אל תניד בראשך בגועל. לידיעתך, החוק אינו אוסר מעשים כאלה, אלא כשהם נעשים בפומבי (ולשיטתך, מדוע לא יתאפשר להם לממש גם את חופש הביטוי שלה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
5 |
|
|
|
|
נרי אבנרי
שורות אלה נכתבות בגין המאמץ המתהווה לנגד עינינו לעשות את הטעות ההיסטורית הבאה: השקעה בחיזוק אבו-מאזן, הכוללת הקלות במחסומים, מסירת נשק ורכב משוריין, העברת מאות מיליוני דולרים, ו... שחרור רוצחים
|
|
|
|
|
|
עופר א. לידסקי
אנו נמצאים ב"עידן השחזור". אם עד לא מזמן כולנו דאגנו ש"יהיה גיבוי" לנתונים שלנו, היום אנו צריכים לדאוג לכך ש"יהיה שחזור" לנתונים שלנו
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אריק באך
הבעיה אצל כל מיני שופטים היא, שהם נאלצים להתמודד עם נושאים שהם מבינים בהם כמו שחמור מבין במרק ירקות, ואז נוח לפרקליטות לנצל את בורותם ובערותם של שופטים, ולהפיק מהם פסיקות שהטימטום שלהן זועק למרחקים...
|
|
|
|
|
|
מיכאל אדירעם
מאבקם של פוליטיקאים שנתפסו בקלקלתם על רחמי בית המשפט ובית הנשיא והתגיסות התקשורת למענם מעוררים סלידה ופוגעים בשלטון החוק, לא פחות מהעבירות עצמן
|
|
|