X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מטרתה של המקהלה המגנה את פרופסור הלל ויס על דבריו כלפי מח"ט חברון אחת היא להכשיר את השימוש בחיילי צה"ל למשימות הגירוש, ההריסה והדיכוי בכוח שמתכננת הממשלה למתנחלים
▪  ▪  ▪

המקהלה הצה"לית המתוזמרת שעושה דמוניזציה מוחלטת לפרופ' הלל ויס, בגיבוי עורכי החדשות אשר הציבו כל גיהוק בעניינו בראשי מהדורות החדשות, אינה מקרית ואינה תמימה. מטרתה הנסתרת היא להכשיר את השימוש בחיילי צה"ל, מתי המעט שהסכימו להתגייס על-מנת להגן על המדינה והלכו ליחידות קרביות, למשימות הגירוש, ההריסה והדיכוי בכוח שמתכננת הממשלה לציבור המתנחלים.
צמרת צה"ל ומשרד הביטחון, שכישלונותיהם ומחדליהם בשנים האחרונות הביאו את מדינת ישראל לעברי פי פחת עד כדי סיכון עצם קיומה, מצאו סוף סוף את האויב האמיתי. ה"ספין" המאורגן הזה מיועד להשכיח מתודעת הציבור את "חמאסטן" שהוקמה בעזה בחסות צה"ל ואשר מפגיזה את שדרות ואשקלון בטילים מידי יום; את מחדלי מלחמת לבנון שרק אפס קציהם נחשפו עד עתה; את ההזנחה הפושעת של העורף במלחמה, לפניה ולאחריה; את שחרור המחבלים והרוצחים ללא תמורה, ואספקת הנשק אשר מקימה לחיים את ארגוני הטרור ביהודה ושומרון; את השבויים שאיש לא עושה דבר לחלצם; את סוריה המתכוננת למלחמה נגדנו בקרוב ואת הפצצה האירנית שאיש לא עושה דבר לנטרלה. "לתלות את הלל ויס ולהציל את המדינה" זועקות הכותרות.
איני מכיר הרבה אבות אשר היו רואים חיילים של צה"ל גוררים, מכים ומתעללים בבתם ובנכדיהם, כמו שראה פרופ' ויס במו עיניו באותו בוקר בחברון, וכל מה שהיה להם להגיד למפקד שהורה להם על כך משהו בסגנון נבואי - מליצי שמשמעותו הפשוטה היא "הלוואי שתמות". רוב האנשים, כולל בעלי תארים אקדמיים מתקדמים, היו משתמשים בהתבטאויות חריפות בהרבה, אם לא גרוע מכך.
מבחינה משפטית אין בהתבטאות "נבואית" זו, מרגיזה ככל שתהיה, כל עבירה פלילית. אין בכך איום, אין העלבה, אין הסתה לרצח ולבטח לא המרדה. כמו שכל ה"פולסא דנורא" שבוצעו, שהן התבטאויות גרועות בהרבה, לא הפכו לכתבי אישום (כי אין במה להאשים), כך גם להתבטאות זו אין מימד פלילי. וזאת עוד לפני ששקלנו את שיקולי חופש הביטוי, שכפי שנראה להלן, הוא מגן במדינת ישראל רק על פעילי שמאל.
התבטאותו של פרופ' ויס, ובמיוחד בנסיבות המרתיחות שנאמרה (מה עוד שהוא התנצל עליה לאחר מכן), אמורה לחסות תחת חופש הביטוי. אותו חופש ביטוי שבו מתהדרים הפרופסורים מכל האוניברסיטאות בארץ שקוראים להחרים את מדינת ישראל (המשלמת להם את משכורתם), ואף אוניברסיטה לא הקימה עדיין "ועדת קלון" בעניינם, כמו שהזדרז פרופ' משה קווה מאוניברסיטת בר-אילן, להקים בעניינו של פרופ' ויס.

ירון לונדון כמשל

אותו חופש ביטוי שבמסגרתו מיידים פעילי שמאל אבנים בשוטרי מג"ב מידי שבוע בבילעין, ולעיתים הורגים, פוצעים והופכים אותם לנכים, ואיש לא עוצר אותם או מגיש נגדם כתב אישום. אותו חופש ביטוי שבגינו מזוז והפרקליטות מסרבים בעקביות להגיש כתבי אישום נגד כל אלה שקוראים לרצוח מתנחלים.
לדוגמא ירון לונדון, שקרא באותו יום באולפן ערוץ 10 בגבעתיים, לפני עשרות אלפי צופים: "כל מתנחל מרשה לעצמו להתיישב על גבעות שדודות של קרקע ערבית שדודה, וצריך להביא 3000 איש כדי לפנות 2 משפחות. מה דעתכם על פלוגה אחת שנותנים לה רשות לירות." זוהי קריאה מפורשת לרצח אזרחים ע"י חיילים. הסתה לרצח ופשע מלחמה לכל הדעות.
וכדי להוסיף חטא על פשע, בראיון שנתן למחרת לערוץ 7 המשיך לונדון להסית לאלימות ולרצח מתנחלים: "במקרה של חברון יש לטפל בקבוצת המסיתים, שחלקם קוראים לשוטרים 'נאצי, הלוואי ותמות', מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון. באלה שמסרבים לקבל מרות מותר לרסק להם את העצמות. ואם יש מקרה של סיכון חיים יכולים השוטרים להשתמש בנשקם". האם לונדון הושעה? האם שר הביטחון קרא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגדו? האם רשות השידור פתחה בזה מהדורות חדשות? לא ולא! כי מדובר במתנחלים בזויים. בפעילי ימין נחותים. באזרחים סוג ד', ואילו לונדון, שאפילו לא התנצל, שייך לצד הנאור שעליו מגן חופש הביטוי.
לונדון לא לבד. האם עמי איילון "בחייה של כל אומה יש יותר מאלטלנה אחת" הועמד לדין? האם מישהו חקר את ח"כ אבשלום וילן שאמר "צריך להבהיר כבר עכשיו שאנחנו נילחם בכל האמצעים באלימות של מתנחלים קיצונים. כולל הגנה עצמית בכל המובנים. ואם לא תהיה ברירה, אם חס וחלילה יכריחו אותנו, ניאלץ לפתוח באש... בסופו של דבר עלול להיווצר מצב שבו צריך יהיה לסחוט את ההדק, לאט, באחריות, בקור רוח ובשכל."? או את מתן וילנאי שאמר: "צריכים להוריד למסיתים הקיצונים את הראש"?
לפני כחצי שנה איים השופט (בדימ.) מישאל חשין על שר המשפטים דניאל פרידמן בתוכנית הצהריים של רשת ב' באופן הבוטה ביותר האפשרי. "אני רוצה לפנות פניה אישית אל דני פרידמן... אמרת, כך קראתי בעיתון, שכוחו של שר המשפטים מוגבל. זה לא כל כך מדויק, להזיק הוא יכול. ואני, כוחי דל, אני יודע זאת. ואולם זאת אומר לך: כה יעשה לי אלוהים וכה יוסיף אם לא אגן על בית המשפט בכל כוחי הדל, ולא אתן לאיש לעמוד כשטן על דרכו של בית המשפט. אלחם כלודר בזירה בכל מי שינסה להרים יד על בית המשפט העליון ואתה יודע היטב למה אני מתכוון, אתה יודע היטב, גם, כיצד הסתיימו מלחמות הלודרים. איכפת לי כי אני מבוסס בתוך בית המשפט העליון, אני חלק ממנו. אבא שלי היה שופט בית המשפט העליון הראשון. אני הייתי, לאחר מכן הוא הגיע להיות מ"מ קבוע לנשיא בית המשפט, אני הייתי משנה לנשיא בית המשפט, זה ביתי, זה ביתי, מי שירים יד על ביתי אני אגדע את ידו".
למרות שבמקרה זה מדובר בעבירה פלילית של איומים על שר מכהן, היועץ המשפטי עבר על כך לסדר היום. ללא גינוי, ללא חקירה, ללא כתב אישום.
וכמובן ניסו שחם ש"איחל" למפגיני כפר מימון "חרא עליהם, שיישרפו, אל תעשה חשבון; תיתן להם מכות בפלג גוף תחתון; אני ... את האמ-אמא שלהם". על כל אלה הוא זכה לחסינות מצד היועץ המשפטי לממשלה מהעמדה לדין, להגנה משפטית צמודה של הפרקליטות בבג"צ ולקידום לתפקיד בכיר במשטרה.
את כתבי האישום הנוגעים לאיומים, העלבת עובדי ציבור, תמיכה בארגוני טרור והפרת הסדר הציבורי שומרים בפרקליטות רק נגד פעילי ימין. חופש הביטוי במדינת ישראל צבוע בצבע אחד - אדום. לאזרחים סוג ד' אין פריבילגיה כזו.

תאריך:  12/08/2007   |   עודכן:  12/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופש הביטוי הצבוע
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
סניגורו של השטן
ברלה  |  12/08/07 12:35
2
שלא לדבר על הסתה ע"י סגן ר"המ
בן צבי  |  12/08/07 13:08
3
מאמר מעולה שחושף את צביעות
נה  |  12/08/07 13:40
4
ירון לונדון הוא לא דוגמא טובה
אביחי  |  12/08/07 13:40
5
לסמול האוטואנטישמי מותר הכל
פנחס  |  12/08/07 13:43
6
במקום התנצלות
עורי  |  12/08/07 13:57
7
הלל וויס דיבר הבל מאוס
גדי לרמן  |  12/08/07 14:29
8
חופש ביטוי ימני חולני-עד מתי? ל"ת
איתמר עמית  |  12/08/07 14:34
9
הלל ויס לכלא כמסית וממריד!
יש גבול להסתה  |  12/08/07 14:57
10
הימין הצבוע והמסית-לא בישראל! ל"ת
לוי אוחנה  |  13/08/07 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הציבור מיואש מן המצב    ייאוש הוא מתכון לאפתיה ומאידך סכנה לעצם הקיום    על משבר הפוסט טראומה שפוקד את החברה הישראלית מאז מלחמת לבנון השניה
ראובן לייב
צעירה תל אביבית, בוגרת החוג לעיצוב אופנה, מדריכה הורים, חינם אין כסף, כיצד לייצר בעצמם את צעצועי ילדיהם מחומרים ידידותיים לסביבה
יהונתן דחוח-הלוי
קצין חדש בחיל הים. אלישי אסייג, יליד מונטריאול, רואה בשירות הצבאי ובעלייה לישראל חלק מהגשמת הייעוד היהודי שלו    בישראל הוא רואה מולדת וקורא ליהודים נוספים לעשות עלייה ולחוות את החוויה הישראלית גם דרך השרות בצה"ל    תשובה ציונית למשתמטים
איילת פישביין
משרד הפנים אינו מבצע צו שופט למסירת נתונים על העסקה בלתי חוקית במועצה האזורית גליל תחתון
טל רבינוביץ'
זהו סיפור קורע לב על נחיתותו של החלש, על ניצחונו של החזק... שיעור מאלף בהישרדות - בו למושגים כמו מוסר וצדק - אין זכות קיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il