X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בשעה טובה החלטת לעשות עסקים ברומניה. לפני שתכנס למהלך כזה, חשוב שתקרא את המאמר הבא, אשר יסקור בקצרה מספר נקודות עליהם יש לתת דגש בטרם חתימה על עסקת נדל"ן.
הקשר הנרקם במערכת העסקית שבין ישראל לרומניה בשנים האחרונות, בהחלט הביא לתועלת נכבדת הן למשקיע הישראלי והן לכלכלת רומניה. מחד-גיסא, ישראלים מזרימים לרומניה כספים המצטרפים לכספים הרבים הזורמים למדינה זו ממשקיעים במדינות שונות בעולם ומשפרים באופן משמעותי את מצב כלכלתה. לא אחת, תורמים משקיעים ישראלים גם מנסיונם הרב שנצבר במשך שנים בתחומים שונים, אשר מחייבים את רומניה על-מנת שזו תעמוד בסטנדרטים של האיחוד האירופי. מאידך-גיסא, רומנים רבים מצאו בישראל מקומות עבודה בתקופה שלפני ה"בום" הכלכלי העובר על רומניה מאז הצטרפותה לאחוד האירופי.
אולם למרות האמור, בעיות רבות עלולות להתעורר בעיקר בתחום הנדל"ן, ולא מן הנמנע לפרט מעט מהסיכונים הקנייניים בעסקות נדל"ן ברומניה:
1) בעלות ורישום קרקעות - שיטת הרישום והעברת הקרקע דורשת מחקר מעמיק לעניין בעלי הזכויות, זאת חרף העובדה שבעבר סבלה רומניה מהפקעות רכוש ומהפקעת קרקעות תחת שלטון קומוניסטי. כיום רבים האנשים הנתקלים בבעיות בתחום הבעלות ורישום קרקעות. בימינו כבר לא ניתן להגיש תביעה להשבת הרכוש. נציין כי עד לסוף 2005 נותרו, מאות אלפי תביעות שטרם נתבררו ולא ברור מיהם בעלי הזכויות של הקרקע.
2) שחיתות וחוסר שקיפות - אין זה סוד, כי רמת השחיתות ברומניה מן הגבוהות בעולם. רומניה אכן מנסה לשפר את רמת השקיפות בתחום הנדל"ן, אך עדיין מיקומה הוא בתחתית המדינות בעולם. הווה אומר, רמת הסיכון בהשקעה ברומניה אינה מן הנמוכות.
3) שימוש במנגנונים מקומיים - כמובן שמעל הכול ובטרם חתימה על עסקת נדל"ן ועל-מנת שזו תצליח, יש צורך בחיפוש אחר אנשי מקצוע מתאימים ומהימנים כמו עו"ד היודעים את השפה והחוק, יזמים שיוכלו להצביע על מקומות בעלי פוטנציאל. הקפדה על כלל זה יכול להוביל למהלך אשר יביא את הנכס לתשואה מקסימאלית.
4) סיכון רמת התשואה - עליות המחירים בכל מגזרי הנדל"ן ללא כל ספק הקטינו את התשואות. כיום החלה מגמה שבה נכנסים יזמים ישראלים לפריפריות, שם המחירים נמוכים בהרבה ומשכך צפויה תשואה גבוהה יותר. ברם, בל נשכח כי הפוטנציאל הגלום מבחינת האוכלוסיה המתגוררת בפריפריות מוגבל, קשה לקבוע ולצפות בוודאות את עתיד ההשקעה בפרברי רומניה. יתרה מזו, ידוע כי בפריפריות אין את אותן התשתיות אשר מצויות במרכז רומניה כדוגמת בוקרשט, רומניה כיום נחשבת מדינה מתפתחת ולכן יש להביא זאת במניין השיקולים, עת רוצים לערוך עסקה כזו או אחרת עם רומניה. עיתוי הכניסה לשוק ואיתור המקומות אשר יניבו תשואה בטוחה הם המפתח להצלחה בהשקעה מסוג זה.
5) השפעת השוק העולמי של הנדל"ן על רומניה - הנדל"ן ברומניה מושפע מהלך הרוחות הנושבות בשוקי הנדל"ן של ארה"ב ואירופה. אין ספק, כי אם תהיה מגמה שלילית או חיובית על השווקים בעולם, הנדל"ן של רומניה יושפע מכך באופן ישיר. אם בעבר, הודחק מרכיב הסיכון שטמון בהשקעת נדל"ן, כיום המשקיעים יצטרכו להביא במניין שיקוליהם גם את המרכיב הזה. הדבר יגרום, ללא כל צל של ספק לכך ששוקי הנדל"ן ייחשבו כמסוכנים יותר מבעבר וזה יפגע במשיכת המשקיעים לשוק הנדל"ן. חשוב לזכור, כי רומניה אינה מדינה מפותחת ומסודרת מבחינה בירוקראטית. משכך, טמון סיכון בהשקעה בשוק הנדל"ן שלה. עליית מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות הביאה למצב בו התשואות ירדו בשיעור ניכר ולכן יש להביא במניין השיקולים את היחס שבין הסיכון לתשואה.
6) שינוי מטבע זר - במניין השיקולים להשקעה ברומניה, יש צורך להביא בחשבון את העובדה שכיום המטבע הרומני טרם הוחלף ליורו (המטבע של האיחוד האירופי). אין כל צל של ספק כי המעבר ליורו ישפיע בצורה כזו או אחרת על מחירי הנכסים.
ראוי לציין, כי הרשימה שהובאה לעיל אינה ממצה, ולפיכך לשם הרחבת היריעה בנושא הנ"ל יש צורך בהיוועצות עם עו"ד המתמחה בתחום.

הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  17/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
יש לחפש ולמצוא את הנהגים המסוכנים, הפרועים, מפירי החוק וכללי הבטיחות בנסיעה - לפני שהם מבצעים את התאונה ולא אחריה. הצעתי, פניתי לכל הרשויות, לרבות שר התחבורה, אך אין שומע. אפשר לפגוע בזכויות הפרט - כדי להגן על זכויות החיים
ד"ר קובי שדה
כל בעל חיים עם נוצות או פרווה יכול לגרום לאלרגיה ולאסתמה בילדים ומבוגרים    הדרך הטובה ביותר לזיהוי האלרגיה לחיות המחמד שברשותך היא באמצעות תבחינים המבוצעים במרפאות האלרגיה
עו"ד יוסי דר
שר המשפטים אומנם הצהיר שביניש היא ראש מערכת המשפט, אבל הוא סייג זאת מיד בהמשך באמירה שמדובר רק "במובן טקסי, במובן של הכבוד"
ארז תדמור
אסטרטגיה ציונית כוללת צריכה להביא לידי ביטוי את האינטרסים הביטחוניים ההכרחיים, את הבעיה הדמוגרפית, את חשיבותם הלאומית וההיסטורית של אזורים מסוימים, את צביונה הדמוקרטי של ישראל, את משמעות הויתור על חלקי מולדת ועוד
אבי גולדרייך
לא מדיניות עניינית מדריכה את ביבי, אלא יראת התקשורת, חיל ורעדה מתגובת השמאל, פיק ברכיים, מה יגידו זהבה גלאון, שלי יחימוביץ, אבשלום ווילן והפנסיונרית שולמית אלוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il