X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל חייבת לרסק את התשתית הצבאית ברצועה מהר ככל האפשר לפני שתגדל מול עינינו מפלצת טרור שיהיה קשה מאוד להתמודד עמה
▪  ▪  ▪

הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס וראש ממשלתו סלאם פיאד מקפידים לקיים קשר רצוף עם מרוואן ברגותי מזכיר הפת"ח העצור בישראל ולעדכן אותו בהתפתחויות השוטפות. על-פי מקורות בפת"ח הם מנסים לשמור איתו על תיאום ומתייעצים עמו בעיקר במהלכים הקשורים לזירה הפנים פלשתינית. לכן חשוב להתייחס ברצינות לאזהרה שהעביר אמש ברגותי מבית הכלא כי ארגון החמאס ינסה להשתלט גם על הגדה המערבית. ברגותי הטיל ספק בכך שהרשות הפלשתינית בראשותו של מחמוד עבאס הפיקה את הלקחים הדרושים מההתמוטטות המהירה של מנגנוני הביטחון בפני החמאס בעזה לפני שלושה חודשים.
אזהרה נוספת הקשורה לארגון החמאס הגיעה ממצרים. שירותי הביטחון המצריים הודיעו, השבוע, כי תנועת "האחים המוסלמים", שאליה משתייך החמאס, תכננה לשלוח לרצועת עזה לוחמי ג'האד כדי לתגבר את ה"כוח המבצעי" של החמאס.
גופי הביטחון השונים של ישראל העוקבים אחר התעצמות ארגון החמאס בעזה מאשרים כי החמאס מתחזק ובונה את כוחו על-פי המודל של החיזבאללה וכי הוא משפר, מידי יום, את כוחו ההתקפי ויכולתו הרקטית ובקרוב יוכל לאיים על ערים נוספות בישראל. כל האזהרות האלה מועברות באופן שוטף לדרג המדיני.
מה עושה ישראל בנדון? הפעילות הישראלית מוגבלת ביותר. לצה"ל יש "תוכניות מגירה" לטיפול נרחב יותר בתשתית הצבאית של ארגוני הטרור ברצועה אך הפעילות השוטפת מתמקדת במלחמה בחוליות המשגרות רקטות קסאם ויורות פגזי מרגמה לעבר ישראל. פעילות נוספת של הצבא היא הפעילות השוטפת לאורך גדר המערכת ברצועה לנטרול חדירות. הנחת מטעני חבלה ובניית מנהרות.
הקבינט המדיני ביטחוני אמור לדון בישיבתו הקרובה בהצעתו של חיים רמון המשנה לראש הממשלה להפסיק אספקת דלק, מים וחשמל לתושבי הרצועה בעקבות כל ירי של טיל קסאם. ספק אם הצעה זו מעשית. הקהילה הבינלאומית לא תקבל אותה לאורך זמן והלחצים המדיניים על ישראל רק ייגברו.
ישראל חייבת לקבל החלטה על מבצע צבאי נרחב ברצועה כדי להרוס את התשתית הצבאית של ארגוני הטרור. אי אפשר להמשיך ולטמון את הראש בחול ולהנהיג מדיניות הדומה ל"מדיניות הצימרים" שהנהיגו ממשלות ישראל בצפון הארץ עד לפרוץ מלחמת לבנון השניה. ברצועה התפרסה כבר דיביזיה צבאית חמאסית איסלאמית הכפופה להוראות מטהרן ובשטח יש עבודות מתקדמות להקמת מערך ביצורים דומה למערך הביצורים של החיזבאללה בדרום לבנון.
צריך לקבל את ההחלטה כבר עכשיו ולחכות לעיתוי הנוח ביותר לישראל לביצוע המבצע. אפשר לעשותו גם בשלבים כשהעדיפות היא לצפון הרצועה כדי למנוע את ירי הטילים ופצצות המרגמה לעבר ישראל. בסוף המבצע צריכה ישראל להקים "אזור חיץ" בצפון הרצועה כדי למנוע את חידוש הירי לעבר העיר שדרות וישובי עוטף עזה. צריך לשאוף לכך שמשך המבצע הצבאי יהיה קצר ככל האפשר ושכוחות הצבא ייצאו במהירות מהרצועה מלבד מ"אזור החיץ". גם אזור זה יפונה ברגע שתימצא הכתובת הפלשתינית שתבטיח את אי חידוש הירי לעבר ישראל.
ישראל חייבת לרסק את התשתית הצבאית ברצועה מהר ככל האפשר לפני שתגדל מול עינינו מפלצת טרור שיהיה קשה מאוד להתמודד עמה ושתפיל הרבה קורבנות ישראלים. יש לגשת למלאכה במהירות ובזהירות ובעיתוי המתאים.

תאריך:  05/09/2007   |   עודכן:  05/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעזה תיפתח הרעה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מי שגירש שילך להילחם על עזה
אלי קופטר  |  5/09/07 10:31
2
מה אתה אומר?בדיקה פשוטה תראה
עודד יערי  |  5/09/07 12:28
3
להלחם על עזה? הצחקתם אותי
מתלהם  |  5/09/07 12:44
4
לרגע אתה חושב שכתב לעניין...
עודד יערי  |  5/09/07 12:46
5
לא מעזה ולא מאירן ולא מצפון
נה  |  5/09/07 12:57
6
שקרנים בני שקרנים.
הרשלה  |  5/09/07 17:34
7
ישראל "צריכה" אסון
sked..,  |  5/09/07 20:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז תדמור
החל מקביעת תוואי הגדר וביטול צעדים ביטחוניים, דרך קביעת יחסי הדת והמדינה וסוגיות אתיקה רפואית, ועד ליצירת חוקה יש מאין והפיכת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינת כל אזרחיה, הפך בית המשפט העליון לגוף העליון המכריע במתרחש בישראל
עו"ד רז מסורי
האם שלילתו של שי לחג עשויה להיתפס כהרעת תנאי עבודה, ולשמש עילה להתפטרות מוצדקת של עובד? סוגיה נדירה שהתשובה לה איננה חד-משמעית. עו"ד רז מסורי המתמחה בדיני עבודה מבהיר את יחסו של החוק הישראלי אל נוהג מתן שי לחגים
עו"ד דב אבן-אור
אם אנו (העם) לא נרים ראש - ומיד, אזי סופנו קרוב ולא משנה עד כמה הבורסה לני"ע תגאה ועד כמה יעלו מחירי הדירות בת"א!
עו"ד אבי סטוקהולם-כהן
חברת חפציבה, שבשליטת בועז יונה, הנתונה בהקפאת הליכים, עלולה להיות הקורבן הראשון האמיתי של הליך ההקפאה בגרסתו העדכנית, "הפוסט-מודרנית", לאחר שבית המשפט העליון, במספר החלטות תקדימיות, העדיף את החלתם של דינים אחרים על פני דיני הקפאת ההליכים וכתוצאה מכך, הליך ההקפאה מצוי בהפשרה נורמטיבית מתמדת
עו"ד אלי דורון, יפעת גוטמן
אם הייתם פונים ליזם או קבלן, לפני מספר שנים ומעניינים אותו בהשקעה בבולגריה, הייתם ודאי נתקלים בהרמת גבה. עד לפני מספר שנים, בולגריה לא היוותה מוקד משיכה אטרקטיבי עבור משקיעים זרים ובפרט בקרב היזמים הישראלים. אולם בשנים האחרונות, חלה מגמה הפוכה המאיצה את הצמיחה ואת ההשקעות בקרב משקיעים ויזמים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il