X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרצח בראס בורקה, לפני 22 שנה בדיוק, ותגובתו של נשיא מצרים לו, ממחישים את יחסה של מצרים לישראל
▪  ▪  ▪

לפני 22 שנה, בחג הסוכות, אירע הרצח בראס בורקה שבמזרח סיני. חייל מצרי "משוגע" ירה על קבוצת מטיילים ישראלים, אך חבריו הלא-משוגעים שעמדו לידו לא הפריעו לו עד שנגמרה תחמושתו.
נרצחו, בין השאר, השופט חמן שלח ובתו בת ה-12 הי"ד, שמתו רק בשל איבוד דם מפצעים קלים-יחסית, והיו נחבשים ונותרים בחיים אלמלא מנעו המצרים בכוח הגשת עזרה, או אף הגשת מים לשתיה. הם שכבו על חול הדיונה, בשמש היוקדת, וגססו באיטיות. חמן שלח היה חברי-לפלוגה במילואים, איש-אשכולות בעל אישיות מיוחדת, בנו של המשורר אוריאל שלח (יונתן רטוש). כשהתמנה לכהונת שופט שלום הועבר על-פי הנוהל לשרת במילואים כשופט צבאי, אך הרמטכ"ל רפול נעתר לבקשתו להמשיך ולשרת ביחידת הסיור שאהב, אשר בה "כיהן" כמפקד ג'יפ-סיור וכסמל מחלקה. לבסוף נאלץ לוותר בצער, בהבינו כי שירות המילואים שלו יגרום עינוי-דין למתדיינים רבים, שמשפטיהם ידחו בשל יציאתו לשירות. יחד עימו ועם בתו נרצחו אחרים, כולם חברי קבוצת ידידים מישראל שנסעה לטיול נופש בסיני, בעקבות חתימת ההסכם להפסקת-אש המכונה, באופן כוזב, "הסכם השלום".
במשך כל אותו יום, לאחר הירי של ה"משוגע", לא עשו השלטונות המצריים מאומה ולא אפשרו לעשות מאומה, והתירוץ היה שממתינים לאישורים "מלמעלה". תופעה זו חזרה ונשנתה גם במקרים אחרים, כמו התאונה של אוטובוס התיירים הערבים מישראל. איש במצרים אינו מזיז שערה בגבותיו, ללא אישור מכל הדרגים, עד מושל האזור ולפעמים אפילו הנשיא. במיוחד אם מדובר בהגשת עזרה, או אף פעולת הצלה, לתיירים מישראל - גם כשהם ערבים-ישראלים (ויש חשד כי במיוחד כשהם כאלה). אם השתנה משהו במצרים בתחום זה, ב-22 השנה שחלפו, השינוי פעוט ואיטי. למה למושל או לבכיר אחר להסתכן בהאשמה כי הוא ":אוהב יהודים וישראלים"?
במוצאי אותו יום קשה ראיתי את הנשיא חוסני מובארק מתראיין בטלוויזיה, ונשאל על אירוע הרצח ובכלל זה על מניעת העזרה. הוא גיחך ולגלג על האירוע, וביטל את כל העניין בתנועת-יד. אילו היינו בעלי גאווה לאומית, ואילו היתה הטלוויזיה הציבורית שלנו ראויה לשמה ולא רק לגביית כספינו, היה אותו ראיון חוזר ומוצג ביום השנה לרצח, לפחות כפי שהסרט "גבעת חלפון" מוצג אצלנו בחגים. אותו ראיון קצר ממחיש כראוי את יחסו של מובארק לישראל ולחיי ישראלים, והצגתו היתה מאלצת את ממשלתנו למסור לציבור בישראל הסברים ליחס המיוחד של מנהיגינו החכמים אל הצדיק מקאהיר.
מובארק הוא האיש ששרים וחברי הכנסת אוהבים לנסוע למצרים ולהשתטח שם למרגלותיו, ללחך את עפר רגליו ולהתפעל מחוכמתו הנשגבה, למרות שכל הארגונים הציבוריים במצרים, ועימם העם המצרי - כך גם בירדן "ידידתנו" - שונאים שנאה בוערת את ישראל ואת העם היהודי, ושגרירנו שם מנודה חברתית בקביעות ומוחרם בכל אירוע, שאינו ממלכתי ולפיכך אין מנוס מהזמנתו אליו.
מובארק הוא האיש שמאז מינויו לנשיאות, ב-1981, נמנע במוצהר ובאופן קבוע מכל ביקור בישראל. הוא "קפץ" לכאן לשעות אחדות רק להלוויית רבין, וגם את זה עשה רק בעקבות תחנוניו של ביל קלינטון, כששניהם ידעו כי "ויתור" כזה לא יעבור ללא קבלת תמורה מדינית. והעיקר: מובארק הוא נשיא המדינה, שבגלל חוכמתנו הגדולה מקבלת מארה"ב, בהסכמתנו ובחתימתנו, פריט-נשק זהה לכל פריט שישראל מקבלת. כמובן, לא לצורך הכנת מלחמה בישראל אלא לחקר הפינגווינים בקוטב הדרומי. הרי "יש שלום עם מצרים". רק יצחק שמיר ידע לומר, לאחר שמובארק דחה פעמים אחדות את הזמנותיו לבקר כאן: "לא רוצה - לא צריך. אני לא אסע אליו". כל השאר, גם בימין, רואים בנסיעה לפגישה עם מובארק שיא מענג בקריירה שלהם.
מובארק הוא האיש אשר, אילו רצה, לא היה אף בורג קטן אחד מוברח ממצרים לרצועת עזה. צבאו הממושמע ושירותי הביטחון הקשוחים והאכזריים שלו, שכאמירתו של יצחק רבין אינם מוטרדים ע"י בג"צ ו"בצלם", היו כולאים ותולים כל חייל וקצין המשתפים פעולה - תמורת שוחד או ממניע אידיאולוגי - עם הברחת הנשק הזו, ואת כישוריהם הפגינו רבות במבצעיהם נגד "האחים המוסלמים". מובארק מעודד באופן מבוקר את הפעלת הטרור נגדנו ע"י חמאס, וידו על הברז של חיזוק המחבלים: הזרם מוגבר כדי שיציקו לישראל ככל האפשר, ומוחלש לפעמים כדי למנוע זליגת כוחם לידי שונאיו במצרים.
אאחל למובארק איחולים שאינם דמיוניים כלל: שאדמת מצרים תבער תחתיו, כמו שאדמת הדיונה הגדולה והלוהטת של ראס בורקה בערה מתחת לגופיהם של נרצחיו - חמן שלח, בתו הצעירה וחבריהם. על מימוש האיחולים הללו שוקדת האופוזיציה במצרים, בעיקר "האחים המוסלמים", המדוכאים ביד ברזל. רק שאלה של זמן היא מתי יצליחו הללו להפיל את מובארק ואת חבורתו, ואזי יפעילו את הצבא האדיר והמשוכלל, שהוא מכין בהסכמתה של ממשלת ישראל.

תאריך:  06/10/2007   |   עודכן:  06/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מובארק והרצח בראס בורקה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שווה זהב. חוץ מאיזכורים
שאול אבידור  |  6/10/07 13:57
2
אמת ויציב, תאור עובדתי מדויק
בועז מושקוביץ  |  6/10/07 14:54
 
- תשובה לבועז
משה מכנס, עו"ד  |  6/10/07 16:14
3
לאבידור-בעל הפנטזיות
ג.חלפון  |  6/10/07 15:08
 
- רק מי שמביע את דעתו במסגרת
שאול אבידור  |  6/10/07 18:01
4
מובארק ראוי לאיחוליך,
הניה  |  6/10/07 16:24
5
הערות של אי הסכמה
גולדבלט משה  |  6/10/07 17:46
 
- תשובה למשה גולדבלט
משה מכנס, עו"ד  |  6/10/07 18:22
 
- עו"ד גולדבלט - לא כל כך מדוייק
דורון ט  |  6/10/07 20:37
6
הנשק האמריקאי
ברוך ג.  |  6/10/07 18:58
7
כל מילה בסלע ל"ת
אריה בכור  |  6/10/07 19:36
 
- כמה מילים יש כבר בסלע? נמאס ל"ת
מהביטוי הזה!!!  |  6/10/07 21:17
 
- יש עוד המון! ל"ת
סלע  |  6/10/07 22:47
8
"הדמוקרטייה" בישראל כמו המצרית
דורון ט  |  6/10/07 21:05
9
משה, כל יום אתה מפסיד נקודות
אפרי הלפרין  |  7/10/07 00:11
 
- שקד, לא חרוב ל"ת
א.ה.  |  7/10/07 01:02
 
- יש לך בעיית הבנה
מ"מ  |  7/10/07 01:50
 
- הבנת הנקרע!!!!
אפרי הלפרין  |  7/10/07 06:39
10
במבט לאחור
ג.חלפון  |  7/10/07 07:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד שדמון
הם פשוט לא נכנסים לראש שלהן, הן פשוט לא מבינות את ההעדפות שלהם. זה באמת פשוט - השורש הרוחני של שני המינים שונה. לבנות את הדרך יחד זהו הסוד
שמואל שטח
גם אדם שאינו מקפיד על הלכות כשרות, חייב בשנת השמיטה הנוכחית, לשים לב ל"כשרות החברתית" של ירקות ופירות. מדריך מקוצר ל"עושה הקניות" המשפחתי
אריק באך
חברה אמריקנית החליטה לממן סכום הנאמד בכמה מאות אלפי דולרים לטובת הפקת סדרת תחקירים אודות כמה מפעולות המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנים האחרונות. הנושא בהחלט מעניין ומבוסס על הגיון כלכלי ועיתונאי בריא
בלפור חקק
אנא בכוח- הפיוט שחיבר את הישראלים ליהדותם
יוני בן מנחם
החמאס והפת"ח מנהלים למעשה מאבק כוחות על גבה של האוכלוסיה הפלשתינית ברצועה. שני הארגונים מנסים לחזק את אחיזתם בשטח תוך החלשת הצד השני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il