X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיל הממוצע של המורים בחטיבות העליונות הוא 52 50% מהצעירים עוזבים את המקצוע אחרי 4 שנים אם יבינו מנהיגינו את משמעות הנתונים האלה יבינו שאנחנו נמצאים במצב חרום לאומי בחינוך
▪  ▪  ▪

יש דברים שאת שומעת, הם עוברים לידך ואת לא ממש מפנימה. אחד מהם הוא הנתון כי גילם הממוצע של מורי התיכון הוא 52. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, חוזר שוב ושוב על הנתון הזה, והאמת, בתחילה גם בי הוא לא ממש עורר תגובה.
אני בת 52! יופי, מצוין, אז אני בממוצע.
אני אפילו אמורה לשמוח. הרי כולם מנסים להרגיל אותי לכך שאני מתחת לממוצע – מתחת למשכורת הממוצעת במשק; מתחת לממוצע במעמד; אפילו אותו תלמיד שהערתי לו במסדרון על שקית הסנדביץ' שזרק, הזכיר לי שאני לא במצב מי יודע מה "כי למה, מי את?..".
גם יולי תמיר, ורוני בר-און, בטוחים שהאינטליגנציה שלי היא מתחת לממוצע. אחרת איך אפשר להסביר את ניסיונות השכנוע שלהם כי הסכם הרפורמה כל-כך מוצלח, כשהוא לא.
כמעט התרגלתי. אבל, כשאני מנסה לעשות לעצמי חשבון, אני לא כזו ממוצעת. למרות היותי מורה, מקצוע כאמור ממש לא נחשב, אני אדם מאוד הישגי (כנראה מעל הממוצע). בעבר ניתבתי את ההישגיות שלי לספורט וללימודים: הייתי אלופת הארץ בקליעה למטרה. במקביל למדתי וסיימתי תואר שני בביולוגיה. אחר-כך, בהוראה, למרות שאין תחרויות ואליפויות ישראל, התקדמתי מהר עד כמה שניתן, הפכתי למחנכת, רכזת מקצוע, רכזת שכבה, הכנתי לבגרות, יצאתי להשתלמויות מקצועיות רבות והתעדכנתי בכל הנעשה בעולם המדע.
גם מתלמידי אני מצפה למצוינות ומשקיעה בהם כדי שיגיעו לכך, חושפת אותם לקידמה, מביאה בפניהם מצגות, אנימציות, הקמתי עבורם אתר ביולוגיה ומנהלת איתם שיחות בפורום, אני מבלה איתם שעות רבות של הנחיית "ביוטופים" ביציאה לשטח ובמרפסת ביתי, ולמרות שכל שנה זה נעשה יותר קשה, ההישגים שלהם גם בקיץ האחרון היו ממש מצוינים (ממוצע 90 זה מעל הממוצע, לא?).
אתמול החלטתי לעשות תרגיל קטן. לקחתי את רשימת המורים בבית הספר, וסימנתי בצהוב את כל אלה שמהיכרות רבת שנים אני יודעת שהם מעל גיל 50.
ככל שהרשימה הלכה ונעשתה צהובה, כך התחוור לי המצב העגום! מעל 50% מהמורים בחדר המורים שלי הם מעל גיל 50, ועוד כ-17% מתקרבים לזה! השנה הגיעה מורה צעירה חדשה אחת בלבד, וגם היא באה במקום מורה צעירה אחרת שהחליטה לעזוב את המקצוע.
פתאום קלטתי שבעוד כמה שנים חדר המורים שלנו יתרוקן...
פתאום הבנתי, שאם אין מורים צעירים, אז לא יהיה מי שילמד את הנכדים (שעוד אין לי). פתאום הבנתי שמשמעות הקיצוץ של 8.5 שעות במערכת, הוא לא רק מרוץ מטורף להספיק את החומר, אלא הוא הסיבה לפיטורי מורים צעירים, ואי-קליטת מורים חדשים.
פתאום הבנתי שפרופ' צ'חנובר, חתן פרס נובל, הוא לא נביא זעם כשהוא אומר שהרבה יותר מפחיד אותו מצב החינוך בארץ, מאשר האיום האירני. פתאום הבנתי שגם אם בעוד כמה חודשים אהיה סוף סוף מעל הממוצע, אין לי סיבה כל כך טובה לחגוג.
אז איפה המנהיגים שלנו? למה הם "לא רואים ממטר", למה הם לא מבינים שנתון זה בלבד צריך להכניס אותנו למצב חרום לאומי בחינוך?! למה הם לא מבינים שהמורים הוותיקים הם נכס שצריך לשמור עליו, ומעמדם המכובד צריך להוות דוגמא וגורם משיכה למורים צעירים. למה הם לא מבינים שאם לא יהיה שינוי דרסטי במצב החינוך, עוד מעט נצטרך לייבא מורים או לרדת במתמטיקה למקום 52 ומטה.

הכותבת הינה מורה לביולוגיה בתיכון בנתניה
תאריך:  01/11/2007   |   עודכן:  02/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיל הממוצע של מורה - 52
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שושי- דברייך עדינים מדי
דליתה  |  3/11/07 06:55
2
ריסוק המערכת הקיימת: היא חובה
er325  |  3/11/07 08:18
3
עובדות
פקידי האוצר  |  3/11/07 18:58
4
ממוצע הגיל
מורה ותיקהההההה  |  4/11/07 19:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מאמר משותף של ד"ר רוברט לייקין וסטיבן ברוק קורא לממשל האמריקני לבסס דיאלוג מדיני עם ארגון האחים המוסלמים    אלא ששיתוף פעולה, תוך התעלמות מכוונותיהם הגלויות והסמויות, תסלול עבורם את הדרך להשתלטות על משטרים ערביים המתונים ופגיעה באינטרסים מערביים
נסים ישעיהו
רק כאשר אדם מתעלם לחלוטין ממצבו האישי ובו בזמן הוא פועל להעלות למדרגתו את אלה שנמצאים בדרגות נמוכות משלו, רק אז אפשר להיות בטוחים כי הוא כבר לא ישתנה
אפרי הלפרין
ביבי מגלה סימפטיה, ח"כ אריה אלדד אמפטי, ואף אחד לא שואל את השאלה הפשוטה: מהו אותו תא סרטני מיקרוסקופי, כמה אחוזים באוכלוסיה סובלים ממנו, האם הוא מסוכן לכשעצמו, ומהי מידת הסבירות וההגיון שבביצוע ניתוח בכזה מצב
יעקב ברוש
חברת הדיור הציבורי עמידר היא הגדולה מסוגה בין מדינות המערב, אבל ההיקף היחסי של הדיור הציבורי בישראל קטן ב-60 עד 80 אחוזים מהמקובל במדינות צפון ומערב אירופה. יש לנו הישגים אבל הדרך עוד ארוכה
דני רשף
שביתה איטלקית היא שביתה שבה כולם עובדים ממש לפי הספר, תג לתג. למדנו מהאיטלקים ששביתה איטלקית היא הצורה הכי נכונה לא לעשות דבר באופן הכי חוקי שישנו. ישראל כולה נמצאת בשביתה איטלקית ממש על-פי החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il