X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון החמאס מנסה להוביל את הפלשתינים באמצעות "ועידת עזה" אל המשך דרך הטרור והאלימות שמטרתה כפי שגורס הד"ר מחמוד א-זהאר, חיסולה של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
מחמוד א-זהאר

ארגון החמאס מתכונן במרץ לחבל ב"ועידת אנאפוליס" שמכנסת ארצות הברית ובמקביל ל"ועידת דמשק" שהוא מארגן בחסות אירן וסוריה מתוכננת גם פעילות אינטנסיבית של הארגון ברצועת עזה הנתונה לשליטתו המלאה. אחת הפעולות המתוכננות היא כינוס "ועידת עזה", זמן קצר לפני כינוסה של "ועידת אנאפוליס".
לפני כמה ימים קיבלנו שוב תזכורת לגבי מהותו של ארגון החמאס לאחר שכמה דמויות ישראליות בולטות הביעו נכונות לשאת ולתת עמו. הד"ר מחמוד א-זהאר, ממנהיגי הארגון בעזה התראיין לסוכנות הידיעות הגרמנית ואמר: "ישראל היא בת חלוף... הבעיה היא רק בעיה של זמן ורצון ואללה יביא לנו את הסיבות".
מול עינינו צומח ועולה אחמדינג'אד פלשתיני אשר מדבר בגלוי על השמדת ישראל. זוהי פעם נוספת שא-זהאר חושף את מטרות ארגונו בגלוי בעוד מנהיגים אחרים של החמאס מעדיפים להבליט את הנוסחה של "נכונות להגיע עם ישראל ל"הודנה" (הפסקת אש) ארוכת טווח כדי לקבל בתמורה את שטחי יו"ש ועזה כולל ירושלים ורק אחר כך, דבר שהם לא אומרים בגלוי אך הוא מובן לכול, להשמיד את ישראל.
נחזור ל"ועידת עזה". אימן טה, אחד פעילי החמאס ברצועה אומר כי ארגונו מנסה להביא לועידה זו מספר רב יותר של ארגונים פלשתינים. עד כה הסכימו להשתתף בוועידה ארגוני הג'האד האיסלאמי, החזית העממית-המפקדה הכללית ואל-צאעקה. משלחות של החמאס מנסות לשכנע ארגונים נוספים להשתתף בוועידה. פלגים שונים באש"ף חוששים להשתתף בוועידה מכיוון שאינם רוצים לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו של מחמוד עבאס לנהל, בשם אש"ף, את המשא-ומתן עם ישראל כפי שהוסמך לכך בעבר בהסכמת ארגון החמאס במסגרת "הסכם מכה".
"ועידת עזה" חותרת לשתי מטרות עיקריות: מתן לגיטימציה להשתלטות הצבאית של ארגון החמאס על רצועת עזה לפני ארבעה חודשים ותמיכה בהמשך שלטונו וכמו כן ניסיון לפגוע במעמד אש"ף כארגון היחיד המייצג את בני העם הפלשתיני.
בעבר היו ניסיונות כאלה להקים גופים חלופיים לאש"ף בראשותו של יאסר ערפאת כמו "חזית הסרוב", "חזית ההצלה" ו"עשרת הפלגים" אך כולם נכשלו. ארגון החזית הדמוקרטית בראשותו של נאיף חוואתמה מסרב להשתתף ב"ועידת דמשק" ו"ועידת עזה" ושואף לשמור על מעמדו של אש"ף. חוואתמה העביר לארגון החמאס מסמך שבו הצעה לשורה של עקרונות לחידוש הדיאלוג בין הפת"ח לחמאס.
תושבים רבים בשטחים מסתייגים מ"ועידת דמשק" ו"ועידת עזה". רבים נושאים עיניהם דווקא אל "ועידת אנאפוליס". הדעה הרווחת היא שהוועידה הזו, שמכנסת ארה"ב, תיכשל אך בכל זאת קיימת תקווה שאולי בכל זאת משהו ייצא ממנה שיקדם את הפלשתינים בעוד צעד לקראת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית.
ברור לכול ש"ועידת עזה" תעמיק את הפירוד הפנימי ותרחיב את הנתק בין הגדה לרצועת עזה. ארגון החמאס מנסה להוביל את הפלשתינים באמצעות "ועידת עזה" אל המשך דרך הטרור והאלימות שמטרתה כפי שגורס הד"ר מחמוד א-זהאר, חיסולה של מדינת ישראל. זהו המתכון האמיתי של החמאס לפתרון הסכסוך, לא פתרון הוגן המבוסס על עיקרון של שתי מדינות לשני עמים אלא הקמתה של פלשתין מוסלמית גדולה מ"הים עד הנהר" שתוקם על חורבותיה של מדינת ישראל. אל לנו לשכוח זאת.

תאריך:  05/11/2007   |   עודכן:  05/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
הנצרות הקתולית חווה החייאה של ממש לאחר מאות שנים של שקיעה
שמואל קופר
לפני המונים משולהבים, ביום ההילולה לאדמו"ר מן הכיכר, הסית בנו את ההמונים נגד מערכת המשפט
גורי גרוסמן
אשר יגורנו בא לנו: רוצח ראש הממשלה חי ומתרבה. הוא השכיל לגייס את התקשורת ששיתפה את כולנו ברומן המבחיל שלו עם בחירת לבו
דן ציון
השנה עלתה בלבי התובנה המזעזעת, שזו כנראה מורשתו של רבין. כלומר, השנאה לימין, ההתעלמות מרצון העם ובעיקר, דריסת הדמוקרטיה לצורך השגת יעדים פוליטיים זו כנראה מורשתו של רבין וזו בדיוק דרכם של ממשיכי דרכו
נאוה עינבר
לצורך עריכת המחקר שולבו יועצים רפואיים בכתיבת פרקים בעלילה של טלנובלה יומית, דוברת ספרדית, בשם Ladron de Corazones. הפרקים עסקו בהתמודדות עם סרטן השד של אחת הדמויות
רשימות נוספות
החמאס: עזה תהיה בית הקברות של הפולשים  /  הילה רפופורט
אולמרט: לא נוותר ולא נתחמק  /  הילה רפופורט, איציק וולף
אבו מאזן: חוזרים למפות של 48'  /  יהונתן דחוח-הלוי
על החשכת עזה  /  רועי בראונר
מבחנה של ממשלת סלאם פיאד  /  יוני בן מנחם
שמעון פרס וההיגיון של חמאס  /  עו"ד משה מכנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il