X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי יורי גיא-רון, ראש לשכת עורכי הדין, בטקס חנוכת היכל המשפט בפתח תקוה ולכבוד כינונו של בית המשפט המחוזי מרכז, 10.12.07, א' בטבת תשס"ח
▪  ▪  ▪

מכובדי,
במדינת ישראל פעילים כיום קרוב ל-40,000 עורכי דין. בתוך כ-4 שנים כבר נגיע ללשכה שתאגד כ-50,000 חברים. עורך דין אחד על כל 200 איש באוכלוסיית המדינה. לו היתה אולימפיאדה כמותית בתחומי האירגונים המקצועיים, לשכת עורכי הדין היתה עונדת בגאון לצווארה את מדלית הזהב הנכספת. אפילו קליפורניה תיוותר בקרוב מאחור.
במדינת ישראל נפתחים מדי שנה כ-1,200,00 תיקים. למעלה מ-2,000 תיקים חדשים לכל שופט מדי 12 חודשים. תיק חדש אחד לכל 6 אזרחים מדי שנה. אכן, לו היתה מתקיימת אולימפיאדה כאמור, זו כבר היתה מדליית זהב שנייה. אולי כסף. אפילו קליפורניה לא עומדת בקצב.
במדינת ישראל יש רק כ-600 שופטים. מלאכת השיפוט בעידן הכמותי, בו אנו מצויים, הפכה לבלתי נסבלת. מספר התיקים המונחים על שולחנו של כל שופט הוא בלתי אפשרי. תחושת היעדר מיצוי יומו בבית המשפט של כל מתדיין שליטה בשיטתנו ואינה מתפוגגת. המסר של עיון עמוק במהות כהכרח לחריצת הדין עמום ביותר. העידן הסטטיסטי הכמותי חוגג. אומנם ישנם מתי מעט, העומדים בנטל המצויינות המשפטית בשילוב היעילות המינהלית, ואני יודע שזה המוטו בבית המשפט המחוזי החדש, אולם לא הוגן לדרוש התנהלות כזו בתנאים הנוכחיים מכל שופטינו.
העומס על השופטים עצום. הישגו של שר המשפטים בהשגת עוד 85 תקני שיפוט על פני חמש שנים הוא יפה, אך אינו בבחינת פיתרון אמיתי לבעייה. דומה המצב לסקר ההשוואתי, שנתפרסם לאחרונה בתחום התעבורה, על פיו ישנם בישראל פחות רכבים מבכל מדינה מודרנית אחרת, אך יש בה יותר רכבים על כל קילומטר כביש מכל מדינה כזו. אשר על כן, אדוני שר המשפטים, מאבק לשינוי סדרי עדיפויות בהקצאת המשאבים במדינה, לא רק לחינוך אלא גם למשפט, הוא מסוג המאבק שכל משפטן בר-דעת בישראל, לרבות גופים בהנהלת בתי המשפט, שופטי ישראל, בית המשפט העליון, לשכת עורכי הדין, הפרקליטות, הסניגוריה הציבורית - כולם יתייצבו בו מאחוריך לשיפור יעדי המשפט השוטפים בישראל, שלטעמי במובנים רבים נמצאים כבר מזה מספר שנים בקריסה מתמשכת.
אשר על כן, חגיגה מיוחדת היא לנו לחנוך עוד היכל משפט מפואר, הפעם בפתח תקוה, ומיוחדת לא פחות המסיבה לכינונו של בית המשפט המחוזי במחוז המרכז. יש משהו נכון באוויר, באווירה, בתחושת עשיית המשפט, כאשר הוא נעשה במשכן ראוי, המכבד את הבאים לבין קירותיו והמעצים את העשייה השיפוטית, הנעשית בין כתליו. הפאזל, המשלב שופט יעיל, אך קשוב, זמין וסבלני, עם עורכי דין מקצועיים משני צדי כס המשפט, העוסקים בגאווה במלאכתם, עם טיפול במספר תיקים סביר ואפשרי, כשהכל תחת תיקרותיו של משכן משפט מכובד ומרשים, המכבד גם את ציבור המתדיינים הבא בשעריו, הינו פאזל הכרחי ליצירת המשפט בחברה דמוקרטית.
ברכות לנשיאת בית המשפט המחוזי, שהקמתו כה רצויה וחשובה למערכת המשפט בישראל, הנשיאה הילה גרסטל, ברכות לנשיא בתי משפט השלום במחוז המרכז, הנשיא יהודה פרגו, ברכות למנהל בתי המשפט, השופט משה גל ולציוותו, על ההישג המערכתי, ברכות לעיר פתח-תקוה ולראש העיר, מר יצחק אוחיון, על חנוכת היכל המשפט בעיר, ברכות לעורכי הדין באיזור, ובמיוחד לעו"ד מנחם בכר, שיש לו מניות בבניין מן העבר, ולעו"ד יורם טהרנשא שיש ויהיו לו מניות בבניין מן ההווה והעתיד.
הבה ונתבוננה איך מתגשמות תוכניות, כאשר נשיאת בית המשפט העליון שותפה לכינונו של פרויקט, הנתמך ומקבל תנופה אדירה ורוח גבית איתנה משר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן. לשכת עורכי הדין מברכת אתכם לנוכח חנוכתו של היכל נאה ומרשים זה ולרגל כינונו של בית המשפט המחוזי מרכז. תודה ציבורית לכם על ההישג המכובד והמרשים.

תאריך:  10/12/2007   |   עודכן:  10/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלאכת השיפוט הפכה בלתי נסבלת
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יש מספיק שופטים
ע.ג1  |  10/12/07 17:43
 
- כשהשיטחיות שאתה מציע תגיע אליך ל"ת
תחשוב אחרת  |  10/12/07 21:23
2
הוועדה למינוי קרובים ומקורבים
ע. סובול  |  10/12/07 20:32
 
- מקצוע השיפוט הוא
פנסיונר ותיק  |  11/12/07 02:47
 
- איפה אפשר למצוא שופט
המדור לחיפוש קרוב  |  11/12/07 08:46
3
תהליך הזניית המקצועות בישראל
edtr43 5   |  10/12/07 22:34
 
- אני עובדת בצורה מאוזנת ושקולה ל"ת
יצאנית צמרת גאה  |  11/12/07 02:09
4
מלוא כל הארץ משפט (בשאיפה)
שבתאי עזריאל  |  11/12/07 11:00
5
המון מילים והאמת בחופשה
מחמאות חלקלקות   |  11/12/07 11:14
6
לקקן
אדוארד  |  11/12/07 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
אילו נהיה יותר מאוחדים סביב המטרה הציונית הגדולה, חדורי רוח לאומית, נכונים יותר לתרום לעם ולמדינה, סובלנים יותר איש כלפי זולתו, מתנדבים ולא משתמטים - כי אז הרבה מן הקשיים יתמעטו וייחלשו
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
על-פי מודל הסמכות הטבועה של ה"הגנה מן הצדק", העמדה לדין הנגועה בהפליה פסולה מהווה שימוש לרעה בהליכי משפט שבית המשפט הדן בתיק פלילי מוסמך לשים אותו לאל
דוד כהן-צמח
החובה המוסרית לשבות היא שיעור חשוב באזרחות לתלמידנו. אנו חייבים להעניק להם שיעור זה. על התלמיד לדעת שאל לאזרח לכופף ראשו למול כל גחמה צינית ומרושעת של השלטון. במקום שאין מנהיג - היה אתה, המורה, מנהיג!
יוסף דוריאל
בסי.איי.איי אין חדש: הם עוד לא למדו איך בונים פרדיגמה להתנהלות צפויה של אויב. ואולי גרוע מכך: מי מושך שם בחוטים
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
אתמול [09.12.2007] נחשפה המשטרה הקשישה שלנו במלוא ערוותה: 685 תיקי אלימות נגד קשישים גנזה משטרת ישראל בעילת "חוסר עניין לציבור"!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il