X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה מאלץ את אזרחי ישראל להסתפק במינימום ולא לשאוף למצויינות. גם במלחמה וגם בחינוך
▪  ▪  ▪
לא קורא את המפה

בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא מוכנות העורף בזמן מלחמה התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט ביום ב' 3 לדצמבר לצרכי המיגון של האוכלוסיה בעורף ואמר, "אם מישהו רוצה להציע שאנחנו עכשיו נשקיע עשרות מיליוני שקלים במקלטים כדי שנשב בנוחות בזמן שאנחנו מותקפים, התשובה שלי בסדר עדיפויות היא לא. נעשה את המינימום שמבטיח חיים".
חברה נורמלית בונה את חסנה הלאומי לא רק באמצעות מיגון פיזי מפני אוייבים, אלא גם באמצעות יצירת תשתיות לאומיות בתחומי החינוך, הבריאות והרפואה, כלכלה ותחומים נוספים. אלא שמי שהוביל בקיץ 2006 את מדינת ישראל למלחמה שבה נחשפו חולשותיה של מדינת ישראל גם בחזית וגם בעורף ממשיך להוביל את החברה הישראלית לכשלונות גם בחזיתות נוספות.
מי שחושב שלא צריך צריך להשקיע מליונים כדי למגן את עצמו פיזית, ודאי גם סבור שלא צריך להשקיע מיליונים כדי למגן את עצמנו מפני בורות ונחשלות, והרי את הכישלון בחזית הזאת כבר ראינו בשבוע שעבר ניבט אלינו דרך הציונים הנמוכים של תלמידי ישראל בהשוואה למדינות אחרות במספר תחומים. ציונים אלה הן התוצאה של האמירה "נעשה את המינימום..." הרי מספיק שתלמידים במדינת ישראל ילכו לבית ספר, גודל הכיתות שבו הם לומדים, הישגיהם, והמוטיבציה של מוריהם להשקיע בהם כל אלה אינם חשובים. המינימום מספיק!
והחזית הבאה, גם היא בדרך, גנרל חורף וחייליו הנגיפים הנושאים את זני השפעת השונים המתקיפים אותנו כל חורף, פשוט עוד לא הגיעו, אבל הם כנראה בדרך, וגם השנה יצליחו בוודאי במתקפתם על בתי החולים והמחלקות הפנימיות ויגרמו לקריסה של מחלקות אלה ולזעקות כאב של אלה שלא נמצא די מקום עבורם, כי אין צורך במיגון, גם בחזית זאת מספיק המינימום!
והחזית הבאה היא כבר כאן, מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה להצלת ההשכלה הגבוהה. ההשכלה כולה וזאת המתקיימת באוניברסיטאות ובמכוני המחקר סובלת זה שנים רבות ממתקפות של קיצוצים ופגיעות קשות אחרות שלממשלה הנוכחית כמו גם לקודמותיה נוח להתעלם מהם. בהיותי בחמש השנים האחרונות דיקן של פקולטה גדולה באוניברסיטת חיפה, נאלצתי בכל אחת מאותן שנים להתייצב בפתיחת כל שנה אקדמית ולקצץ עוד ועוד, תקנים תקציבים, משרות הוראה ומחקר.
איש סגל אשר הצלחתי לגייס עבור תחום מדעי המחשב, ששב עם משפחתו מארה"ב, הגיע אלי בבושת פנים שלושה שבועות לאחר תחילתה של השנה האקדמית והתנצל על כי הוא נאלץ לעזוב ולעבור למקום פרטי בתחום ההיי-טק, פשוט כי לא יוכל לעמוד בתנאי השכר שהאוניברסיטה מציעה לו. הוא אינו היחיד, סטודנטית מצטיינת אשר גייסתי בתחילת הסמסטר לעבודה כעוזרת מחקר בשניים מן הפרויקטים עליהם אני שוקד בימים אלה, הגיעה אלי לאחר שקיבלה את תלוש המשכורת הראשון שלה ואמרה בבושת פנים, אני נאלצת להפסיק את עבודתי משום שעם שכר כזה אפילו את גן הילדים של בני הקטן אינני יכולה לשלם. סטודנטית זאת ואיש הסגל שפרש הם רק שניים מתוך קבוצה גדולה של סגל בכיר וזוטר, חוקרים ומרצים בדרגות השונות המוצגים בשבועות האחרונים כחבורה של נהנתנים הדורשים לעצמם תוספות שכר מפליגות.
ולא היא. כל שהסגל האקדמי מבקש הוא לתקן עיוות חריף בדמותה של שחיקה בשכר הנמשכת כבר מספר שנים, ובכך להוסיף שכבת מיגון מפני הפגיעות גם בחזית זאת. מיגון שאולי (אם השעה לא מאוחרת מדי) יסייע לשמר ולהגן על מה שנותר ממערכת ההשכלה הגבוהה בישראל ואף יהווה תמריץ לגיוס חוקרים, מרצים ומדענים מצטיינים, ואולי בכך תמנע קריסה בעוד חזית אחת.
ראש הממשלה, אשר כנראה לא קרא נכון את מפת האויב במלחמת לבנון השנייה, אינו יודע גם לקרוא את המפה המציגה את הסכנות החברתיות והאחרות הנשקפות למדינת ישראל. ואולי עדשות המשקפת דרכן מתבונן ראש הממשלה ואיתו יחד כל שרי הממשלה בנעשה בחברה הישראלית, מכוסות בכלל.

הכותב הוא פרופסור לסוציולוגיה וקרימינולוגיה באוניברסיטת חיפה ודיקן לשעבר של הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת חיפה
תאריך:  10/12/2007   |   עודכן:  10/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפשר להסתפק במינימום
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט לגחמותיו מסתפק במקסימום
דורון ט  |  10/12/07 17:24
2
לא רק אולמרט
ע.ג1  |  10/12/07 17:39
 
- לילד השקרן וזב החוטם
רני ש.  |  11/12/07 12:19
3
הוצאת לי המילים מהפה
אפרי הלפרין  |  10/12/07 18:45
 
- החכמים ירדו לחו"ל פה נשארו רק
אולמרטים ודומיהם  |  11/12/07 02:27
 
- נכון
ע.ג1  |  11/12/07 07:01
 
- היות שנשארת בארץ גם אתה מתומכי
בנימין נתניהו?  |  11/12/07 10:48
 
- וחוץ מזה הטרור התחיל רק ב-67
ע.ג1  |  11/12/07 13:00
4
מקור ההרס הוא בסוציאליזם
עפרר  |  10/12/07 19:24
 
- תגובה
מישהי  |  11/12/07 09:49
 
- המסקנה שלך שגויה
אומץ לב אזרחי??  |  11/12/07 10:54
5
סוציאולוגיה וקרימינולוגיה פששש
ert3we  |  10/12/07 20:44
6
חזיר קפיטליסטי מטיף לסוציאליזם
עודד ב  |  11/12/07 13:30
7
אל תשאלו
ע. סובול  |  12/12/07 00:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן מנחם
כול ההתפתחויות ב"יום שאחרי" ועידת אנאפוליס הן, בינתיים, חיוביות וכל המשתתפים עדיין באופוריה ראשונית. כל המדינות החברות ב"רביעיה הבינלאומית" יניחו לארצות הברית להוביל את תהליך אנאפוליס כל עוד קיימת תחושת התקדמות
יורי גיא-רון
דברי יורי גיא-רון, ראש לשכת עורכי הדין, בטקס חנוכת היכל המשפט בפתח תקוה ולכבוד כינונו של בית המשפט המחוזי מרכז, 10.12.07, א' בטבת תשס"ח
יוסי אחימאיר
אילו נהיה יותר מאוחדים סביב המטרה הציונית הגדולה, חדורי רוח לאומית, נכונים יותר לתרום לעם ולמדינה, סובלנים יותר איש כלפי זולתו, מתנדבים ולא משתמטים - כי אז הרבה מן הקשיים יתמעטו וייחלשו
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
על-פי מודל הסמכות הטבועה של ה"הגנה מן הצדק", העמדה לדין הנגועה בהפליה פסולה מהווה שימוש לרעה בהליכי משפט שבית המשפט הדן בתיק פלילי מוסמך לשים אותו לאל
דוד כהן-צמח
החובה המוסרית לשבות היא שיעור חשוב באזרחות לתלמידנו. אנו חייבים להעניק להם שיעור זה. על התלמיד לדעת שאל לאזרח לכופף ראשו למול כל גחמה צינית ומרושעת של השלטון. במקום שאין מנהיג - היה אתה, המורה, מנהיג!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il