X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחירה של כולנו, בין דרך ציונית, ליברלית, חברתית לבין "מדרון חלקלק"
▪  ▪  ▪
ישי. חלק מהשיטה

שלשום בבוקר פורסם כי השר יצחק הרצוג, מוביל מהלך שיאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים בישראל. השר הרצוג, לא הפתיע. מי שמכיר את האיש ופועלו, יודע כי מדובר באיש מעשה, ליברל וכזה שזכויות אדם ושוויון חברתי הם בראש סדר היום שלו (כמה שרים אתם מכירים שויתרו על תיק התיירות או דומה לטובת משרד הרווחה?). אפשר לקרוא את הכתבה של יובל יועז בהארץ.
אתמול, פרסם יובל יועז בהארץ ידיעה לפיה, יו"ר שס אלי ישי אמר כי תוכנית שר הרווחה יצחק הרצוג ליישם מהפכת אימוץ במשפחות חד-מיניות היא "רעיון מטורף שתכליתו לטשטש את חוט השדרה של העם היהודי.
זכויותיהם של זוגות חד מיניים, הם דבר שמובן היום לרובנו, כחברה בישראל. לזוגות חד מיניים, מגיעות זכויות אזרח כפי שמגיע לכל זוג הטרוסקסואלי.
על זכויותיהם של אלה, כתבתי בעבר ואני פועל לקידום הנושא. אבל, לא רק זכויות הזוגות החד מיניים מונחת על הכף. גם לא שאלות דת ומדינה. השאלה היא, באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות? איזה שלטון אנו מבקשים לעצמנו?
אין לי טענה לשר אלי ישי. הוא מבחינתו, עובד כחלק מהשיטה הנהוגה בשס. הוא ומורו ורבו, הרב עובדיה מאמינים, כי אל לנו להעניק זכויות להומו-לסביות. לתפיסתם, מדובר באנשים הראויים להיות מוקצים, או לפחות לקבלת טיפול ב"בעייתם".
מרביתה של החברה הישראלית, אינה הולכת בדרכם של שס ושל הרב עובדיה. גם אלה מביננו, שהינם דתיים ומסורתיים, אינם נמנים עם חסידיו של הרב עובדיה.
בעצם, אנו דנים בשני תהליכים שמתרחשים בשלטון הישראלי, בפוליטיקה הישראלית. התהליך הראשון, עיסוק בזכויות אזרח, במרכז המפה הפוליטית. בעבר, מפלגות כמו רץ ואחריה, מרצ נשאו את דגל המאבק למען הקהילה ההומו-לסבית. כיום, עבר הדגל למפלגה מרכזית, מפלגת העבודה.
התהליך השני, עקבי יש לומר, הוא השמרנות הרדיקלית של מפלגה כמו שס. זו שמציירת עצמה כמפלגה חברתית אבל, בתנאי שהדרך תואמת את הוראות הרב עובדיה. היום, כמו בעבר, נלחמת שס במתן זכויות שוות להומו-לסביות. מחר מה? כל אחד מאיתנו, שאינו הולך בדרכו של הרב עובדיה, עלול להיפגע. הגם שהנושא חשוב בפני עצמו, לא מדובר רק בזכויות לזוגות חד מיניים. מדובר בסכנה ל"מדרון חלקלק" מסוכן ביותר.
זה לא שאנשי שס אינם אנשים טובים, זה לא שדרכם קלוקלת תמיד. הם פשוט הולכים בדרך, שמסכנת את אופיה של החברה הישראלית, את זכויות האזרח. איננו חיים (למגינת ליבם של אנשי שס) במדינת הלכה. רובה המכריע של החברה הישראלית, מכבדים את הדת ואת מאמיניה. יש יותר מדרך אחת לגישור בין דתיים לחילונים. לא בדת מדובר כאמור, אלא בבחירה בין שתי ברירות, בין שתי דרכים. זו של שס ודומיה וזו שמובילה מפלגה כמו מפלגת העבודה, דרך של תפיסה של פעולה למען החברה בכללותה, לא רק למען בוחריה. דרך של ליברליזם ועשייה דמוקרטית נקייה. זה לא שמפלגת העבודה, מפלגתי, אינה חפה מטעויות בדרך. אבל, הדרך בכללותה, היא, פעולה למען החברה. למען החברה בכללותה.
כאמור, לא רק ההומו-לסביות, הזוגות החד מיניים בסכנה חברתית, מצד שס ומי שיצביע איתה בכנסת. כולנו כחברה בסכנה כזו, זהו "מדרון חלקלק" שראוי לעצור ויפה שעה אחת קודם.
לכשנבוא לקלפי, כאנשים חופשיים, כבוחרים, נוכל לבחור בין הדרכים. בין דרכה של מפלגה ציונית, ליברלית וחברתית כמו העבודה, לבין דרכה השמרנית, רדיקלית של שס. אל לנו לשכוח. מי שלא בוחר מאדיר את כוחן של מפלגות כמו שס.

תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
מאמר לעשרה בטבת יום הקדיש הכללי לחללי השואה, על הספר "אולקניקי ראדין וילנא" מאת הרב קלמן פרבר
איתמר לוין
יש להפוך את הביטוח הלאומי מביטוח פנסיוני לביטוח סוציאלי. את הקצבאות יקבלו רק נזקקים, והן יוכלו להיות גדולות עד כדי פי שלושה מהקצבאות העלובות הניתנות כיום
יהונתן דחוח-הלוי
תקיפות חיל האוויר שבהן חוסלו בכירים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי היו הצלחה מבצעית וכישלון מוחלט בהסברה    האתרים הממשלתיים הרשמיים התעלמו מהתקיפות ולא נעשה כל ניסיון לספק מידע שיסביר את המניע לסיכולים הממוקדים
רחל גרנות
גופנו צורך אנרגיה, הדרושה לו לעצם קיומו הפיסי והנפשי    זהו הדלק המניע את מערכות הגוף ומספק להן את כוח החיות    הגיע הזמן להתחיל לחשב את הקלוריות המוכנסות לגופינו
איתן בן דוד
החקלאות המודרנית לא תוכל להתקיים ללא עובדים זרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il