X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזכאות לדמי המזונות מהמוסד לביטוח לאומי מותנית במבחן ההכנסות של האישה. היינו, המוסד לביטוח לאומי משלם לאישה מדי סוף כל חודש את הסכום שנקבע בפסק הדין למזונות או את הסכום שנקבע בתקנות הביטוח הלאומי, בהתאם למשכורתה החודשית, על-פי הנמוך מבין השניים
▪  ▪  ▪

חוק המזונות (הבטחת תשלום), הינו אחד מתחלופות תשלום המזונות לזוכה כאשר היא אינה מקבלת תשלום זה מן החייב עצמו על-פי פס"ד (חלופה נוספת יכולה להיות גביית תשלום המזונות באמצעות לשכת ההוצאה לפועל).
הליך זה נועד להבטיח כי במצב בו הזוכה במזונות לא מקבלת את תשלום המזונות, תשלום זה ישולם מכיסו של המוסד לביטוח לאומי, אשר זה יגבה התשלום מן החייב המקורי.
לחוק מספר תנאים שעל הזוכה למזונות לעמוד בהם, ביניהם, על אישה הזכאית לדמי מזונות מהמוסד לביטוח לאומי, להיות אישה נשואה או הורה לילד, תושבי ישראל, המחזיקה בידה פסק דין למזונות ואשר היא או ילדיה אינם מקבלים את התשלום מהחייב במזונות.
בנוסף, הזכאות לדמי המזונות מהמוסד לביטוח לאומי מותנית במבחן ההכנסות של האישה. היינו, המוסד לביטוח לאומי משלם לאישה מדי סוף כל חודש את הסכום שנקבע בפסק הדין למזונות או את הסכום שנקבע בתקנות הביטוח הלאומי, בהתאם למשכורתה החודשית, על-פי הנמוך מבין השניים. ניתן לומר כי זהו מבחן סף וכי אישה אשר לא תעמוד במבחן זה לא תהיה זכאית לקבלת מזונות מן המוסד לביטוח לאומי.
במצב דברים רגיל, ברגע שהחייב במזונות לא מקיים חובתו ולא משלם את תשלום המזונות, יכולה האישה לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולפתוח בהליך של גביית החוב מן החייב.
אולם, אם פונה הזוכה לשימוש בחלופה זו בה מקבלת הזכאית למזונות את תשלום המזונות מן המוסד לביטוח לאומי, היא לא תוכל לפתוח בהליך גביית חוב המזונות באמצעות לשכת ההוצאה לפועל. חשוב לציין כי החוק מונה מקרים שונים בהתקיימם יופסק תשלום דמי המזונות, ביניהם, כל שינוי בהכנסות האישה ו/או יציאתה לחו"ל מעל הזמן המוגבל בתקנות ו/או מעבר הזכאית למזונות למגורים משותפים עם החייב במזונות ו/או קבלת כספים ישירות מהחייב ו/ או יציאת הילדים מחזקת הזכאית למזונות, עלולים כולם לפגוע או לבטל את הזכאות למזונות מהמוסד לביטוח לאומי.
עוד חשוב לציין כי התשלום בעבור כל ילד הנכלל בפסק דין יהיה עד מלאת לו 18 שנה. במידה ואכן עמדה הזכאית למזונות בתנאי המוסד לביטוח לאומי, על-פי החוק על החייב במזונות לשפות את המוסד לביטוח לאומי ולשלם לו במקביל את מלוא הסכומים בהם חויב בפסק הדין. החייב יחל להעביר את הכספים אותם הוא חייב למוסד לביטוח לאומי מיד עם הודעתו לחייב על תחילת הליך תשלום המזונות לזכאית. חייב שלא ישלם את הסכומים שחיוב בהם בפסק הדין באופן סדיר, יפעל נגדו המוסד לביטוח לאומי בכל האמצעים העומדים לרשותו, כולל הליכי הוצאה לפועל.
ניתן לומר כי הליך זה של תשלום המזונות לאישה ולקטינים באמצעות הביטוח הלאומי הינה הגשמת אחת מיני רבות, ממטרותיה של מדינת ישראל להבטחת קיומו הכלכלי המינימאלי של כל אזרח.

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק בדיני משפחה וירושה.
תאריך:  26/12/2007   |   עודכן:  26/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלת דמי מזונות מהביטוח הלאומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
400 גברים בשנה מתאבדים עקב
פס"ד מזונות רצחני  |  26/12/07 17:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאן קליימן
תחילתה של שנה אזרחית חדשה היא הזדמנות מצוינת לבעלי עסקים לבדיקת תפקוד הבנק שלהם בשנה החולפת. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב בעלי העסקים מופתעים לגלות, כי טעויות חישוב פשוטות של הבנקים מסתכמות להסתכם בעשרות אלפי שקלים שיכולים להיות המוחזרים לבעלי עסקים
איריס פרחי
במשביר לצרכן בדיזינגוף סנטר החליטו להתעלל בקונים. המקום הפך בימים אלה, לשוק מצחין!!! ממש כך. באוויר יש ריח נוראי של ביוב. תוסיפו ל"חגיגה" צפיפות נוראית ודיילות עצבניות. מי שעומד לקנות במשביר שיחשוב פעמיים. עדיף ללכת לשוק הכרמל שם אפשר להתמקח על המחיר
איתן גנור
בעבור מה מקבל פרופסור באוניברסיטה שכר? אם בעבור הוראה בלבד (6-8 שעות שבועיות) הרי זה שכר מטורף, ואם בעבור המחקר, מדוע אין זה מושבת? ומדוע לתוכניות לימוד יוקרתיות היתה לגיטימציה לא להיות מושבתות?
גורי גרוסמן
לעתים נדמה שממשלת ישראל היא ממשלה זרה על-פי התנהלותה מול אויבינו: כמו למשל השתיקה הנואלת לנוכח הפרות הסכם השלום של המצרים
עו"ד משה מכנס
על פחדנותם של מנהיגי הביטחון, ועל הנס שיביא באחת להפסקת ירי הטילים והפצמ"רים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il