X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם כניסתו של אהוד ברק למשרד הביטחון, נראה כי לבני נותרה "מיותרת" בהתנהלותה הישירה של ישראל, אל מול מדינות ערב לבני אומנם תקפה את מצרים, אך מצרים תקפה אותה בקהיר מודים היום: "אנחנו לא 'סופרים' אותה"
▪  ▪  ▪

המתיחות האחרונה בין ישראל ומצרים, אפשרה לנו מבט חטוף באשר ליחסן האמיתי של מדינות ערב כלפי ה"הנהגה הנשית". זה אומנם לא חדש לאיש, הרי ברי לכל כי המדובר בחברה גברית בעיקרה, אלא שהפעם, הבדיחה הייתה על חשבונה של ציפי לבני.
בתחילת השבוע, הביעה שרת החוץ ביקורת תקיפה באשר לאוזלת ידם של כוחות הביטחון המצריים, ביחס להתמודדותם עם תופעת ההברחות מציר פילדלפי. ולבני הרי צודקת. במשך שנים ארוכות מצרים מעלימה עין, במקרים רבים אף משתפת פעולה במסווה, ומניעיה עמה. ישראל כבר שנים ארוכות שומרת בבטן הרכה את מה שלבני אמרה בקול, כאשר השיקול הוא ברור: עדיף לשמור על הסטטוס-קוו מול מובארק, גם אם התוצאות אינן לרוחנו. במילים אחרות: במקרה דנן, התועלת שבשתיקה, יכול והיא גדולה מהתועלת שבדיבור.
אלא שהביקורת הפומבית נגד מובארק, העלתה את זעמו; הפעם באופן משמעותי. בראיון מיוחד שהעניק לעיתון ידיעות אחרונות, אומר נשיא מצרים כי "ציפי לבני, שרצה לתקשורת להתלונן עלינו ולתת לנו ציונים, במקום להרים טלפון או לשלוח שליח, חצתה את הקווים האדומים שלי".
"המשבר", כך אומרים במשרד הביטחון, "כבר מאחורינו". אהוד ברק הצליח להתגבר על ירידת המתח מול מובארק, אך בצל הביקור של שר הביטחון, הנשיא המצרי הוכיח בדרך גם מה דעתו על מי שעומדת בראש שירות החוץ בירושלים.
בתגובה לשאלות כתבים, אמרו מקורביו של מובארק, כי "נשיא מצרים אינו מתייחס לדבריה של לבני... היא יכולה לומר מה שהיא רוצה". מאוחר יותר, הגדילו דובריו לומר, שלא לציטוט, כי "הנשיא מתייחס לדברים שמביע השר ברק, ולא ללבני עצמה".
בכללם של דברים, לאורך כל יום הביקור של שר הביטחון, ואף קודם לכן, זלזלו המצרים בעצם העובדה שליבני אמרה דבר. "את העניינים שלנו אנחנו סוגרים עם ברק ולא עם לבני", נכתב באחד האתרים המצריים באינטרנט, בשמם של בכירים בקהיר.
ציפי לבני הפסידה הרבה נקודות זכות. אולי שלא באשמתה. בזמן כהונתו של עמיר פרץ כשר הביטחון, אולי עוד היתה לה משמעות 'מיניסטריאלית' אל מול העולם הערבי-הגברי, מתוך הידיעה הברורה כי פרץ אינו איש ודבר בתחומו. ציפי, מילאה אפוא פער ייצוגי-שלטוני, הגם שהיא אינה מתחום הביטחון גם היא.
עם כניסתו של אהוד ברק למשרד הביטחון, נראה כי לבני נותרה כ"מיותרת" בהתנהלותה הישירה של ישראל, אל מול מדינות ערב. העולם הערבי אינו רוצה נשים מנהיגות, הוא אינו מכיר בהן, הוא מזלזל בהן, ואם ננבור ונחפש בודדות, הרי שכולן אך לצורכי 'קישוט' חסר כל סמכות. ציפי לבני, כשרת חוץ, אינה נתפסת ברצינות. בלשון העם, אולי מעט בוטה, "לא סופרים אותה".
יחד עם זאת, לבני היתה צריכה לדעת כי מול מצרים - לא מדברים בתקשורת. וכאן, היא אכן נכשלה בתפיסתה את התרבות. הנוסחה הנכונה, כך הוכיחה ההיסטוריה הקצרה, היא מגעים ישירים על פני התבטאויות פומביות; ביקורת פנימית, על פני הצהרות תקשורתיות. אלא שה"מיני משברון", שהספיק אולי להשתקם במהירות, אולי הביא לכך שבמצרים אמרו את דעתם האמיתית על לבני, דבר שלא העזו לומר קודם. לפחות לא בציבור.
אין לשכוח כי ציפי לבני עודנה אחראית על המגעים מול הרשות הפלשתינית, ומכאן שהיא עודנה ממלאת תפקיד חשוב, לכאורה, אל מול העולם הערבי. ללבני נותר אפוא לקוות כי המשבר האחרון לא יפגע בסמכותיותה גם מול אלה.
לסיום, מעניין לראות כיצד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שלא גיבה את שרת החוץ, למעשה הותיר אותה 'לדמם' תקשורתית אל מול המתקפה המצרית. אז הנה לכם, "מאבק הירושה" - כבר החל.

תאריך:  27/12/2007   |   עודכן:  27/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מובארק לא 'סופר' את לבני
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מי סופר את היצורית המחליאה  ל"ת
משה סופר  |  27/12/07 19:53
2
אף אחד לא סופר אותה
שרגא השמן  |  27/12/07 22:17
3
האמת? בזה המצרים צודקים ל"ת
בראבו מובראק  |  27/12/07 23:09
4
מיהו מובארק, שיקבע את טעמנו?
הניה  |  27/12/07 23:21
 
- הניה, מתי תתחילי לדבר לענין?
הניה לשלטון !!!  |  28/12/07 15:17
5
הכל סופרים אותה אבל מתחת לאפס!
מב"י  |  28/12/07 02:02
6
מובארק לא סופר את ישראל!
שאול א.  |  28/12/07 09:41
7
את מי כן סופרים
יענקלה החיפאי  |  28/12/07 12:48
8
יעני, מי כן סופר אותה? ל"ת
לא אני  |  28/12/07 12:54
9
גם אני לא סופר את ציפי לבני
אזרח ישראלי  |  28/12/07 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
לא ברור לי באיזו זכות ותעוזה מבקשת מדינת ישראל מאזרחים מאוכזבים שעזבו את המדינה לחזור הביתה, לאיזה בית בדיוק לחזור? מה יש לכם להציע חוץ מאכזבות? היכן בדיוק תשכנו את החוזרים, אולי בישובי עוטף עזה, או בשדרות המופגזת מעשה שבשגרה, שם גם מחירי הדירות בשפל, איזו תעסוקה אתם מסוגלים להציע?
דרור אֵידָר
לכאורה ניתן היה לחשוב שטובת הפלשתינים או השאיפה לשלום מונחת ביסוד האובססיה הפתולוגית למעקב היומיומי אחר תנועת כל לבנה או דלי חצץ במאחזים, אולם מבט נוסף על המערכת הכללית עשוי להצביע על מוטיבציה אחרת למאבקו של השמאל במפעל המאחזים ובאמצעותו במפעל ההתנחלות כולו
מערכת PCאון
איך להתגבר על המתחרים שמוכרים בדיוק את מה שאתה מוכר ברשת? מומחית המסחר האלקטרוני, נטע וולף מחברת מרקדו, מספקת מספר טיפים חמים לשיווק באינטרנט
טל רבינוביץ'
אינני מתכוונת להסתיר את דעותי - רק משום שלמישהו הן אינן מתאימות. אינני מתכוונת להתחנף לשום מוסד ספרותי - רק משום שבכוונתי להוציא לאור ספרים נוספים
אביתר בן-צדף
אולמרט לא התכוון להתפטר עקב מלחמת לבנון 2    כפי שצפיתי כבר כשמונתה ועדת וינוגרד - הוא ימזמז את הדוח, ולא משנה כמה חמור יהיה, עד שימצה את מלוא ימי כהונתו    הקואליציה (שס, עבודה, הגמלאים וליברמן) תעזור לו לצלוח את הגלים הסוערים - למרות רצון העם ונגד טובתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il