X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהדורת החדשות? או נבחרת החדשות (או יותר נכון, נבחרת הכישרונות. ובתרגום סימולטני: נבחרת הכוכבים) של ישראל. פורמט קצת שחוק, לא? פורמט שחוק אבל עובד. ועם זה קשה להתווכח
▪  ▪  ▪

אז זה לא באמת מהדורת חדשות. וזה גם לא כאילו כזה מהדורת חדשות. אבל בארץ שלנו החדשות זה מרכז העניינים, החדשות זה המיינסטרים. אז עושים בכאילו מהדורת חדשות. עושים עוד ה"עולם הערב", עושים עוד ה"מבזק של ז'ק". עושים עוד "כאן אורי כהן אהרונוב קרפין דן סממה מחזיר את השידור ל..." יעקב איילון מהחרצופים, שמחזיר את השידור לצב מהפרסומת של בנק לאומי שמחזיר את השידור לגדי סוקניק שכבר לא באולפן.
נבחרת החדשות (או יותר נכון, נבחרת הכישרונות. ובתרגום סימולטני: נבחרת הכוכבים) של ישראל. חוזרת! פורמט קצת שחוק, לא? פורמט קצת שחוק אבל עובד. ועם זה קשה להתווכח.
אז מה זה "ארץ"? "ארץ נהדרת"?
"ארץ נהדרת" זה כלום. "ארץ נהדרת" זה רסיס, שבריר סיסמא. משהו שהיה אמור להיות הדבר הנכון בזמן הנכון. תשובת אינסטנט של ביבי שזכתה למקום של כבוד בפנתיאון של פליטות הפה שהצליחו להתעלות על מי שפלט אותן.
"ארץ נהדרת" היתה תחליף, ניסיון. משהו שלא התכוונו אליו. היה צריך לשים משהו במשבצת שידור די נחשקת. אז לקחו כמה אנשים צעירים ומבטיחים, השתמשו בפורמט בטוח ויאללה. ו... וואלה זה עבד.
אז למה זה עבד\עובד?
אז קודם כל זה הכישרונות. כן, בלי קיציס, פרידמן, אלי ומריאנו, חלי ולימור (הידועות בשם אורנה בנאי), אסי ודב נבון קרפין דן סממה אודי בן דוד פדרבוש, נראה שזה לא היה קורה. הם פשוט היו שם בזמן הנכון וברגע הנכון.
אבל זה לא הכל. לפי דעתי, מה שנתן לכל הכישרונות הללו את הפוש זה דווקא העובדה שמי שנתן את האור הירוק לפרויקט הזה לא באמת ידע מה תהיה התוצאה הסופית. זו היתה ירייה באפלה. החופש היצירתי, הפורמט השחוק (הפורמט שלא ממש שמו עליו), עשו את העבודה.
הפרפר השובב, הפרפר הנחמד של ישראל
בלי קונספט ייחודי, בלי קונספט ברור. הם הצליחו לכבוש אותנו. הם הצליחו לכבוש אותנו אך ורק בזכות הכישרון, אך ורק בזכות ההברקות של הרגע.
וכמו במקרה של תוכנית הילדים המיתולוגית "פרפר נחמד". הקונספט הלא ברור, השם הלא קשור. התפאורה והאולפן הלא ברורים והאולי קצת (נראים) חובבניים ולא רציניים. הם אלה שנתנו לכישרונות את הבמה. הם אלה שלא חסמו את החופש היצירתי. הם אלה שנתנו לפרפר הנחמד או במקרה של "ארץ נהדרת" לפרפר השובב לפרוש את כנפיו.
ולרגעים...
בעיקר בעונה הראשונה, הפרפר השובב שלנו היה פרפר בועט. לרגעים "ארץ נהדרת" הצליחו לעשות סאטירה נוקבת. אבל קשה לבעוט כשהמיינסטרים פתאום מחבק אותך. קשה לבעוט כשאתה הופך מסיידקיק: חלומות בהקיציס, לימור מהתוכנית הזאת של החינוכית, זוכרים? סטאנדפיסט צעיר ומבטיח... לחיים יבין של הצחוק.
ואולי כדי שהפרפר שלנו לא יהיה יותר מדי נחמד. וכדי שיהיה קצת יותר "שמח במטבח, שמח במטבח שלנו". אז העונה הביאו לנו ב"ארץ נהדרת" תגבורת. בעיטה קטנה מ"ביפ" ושאכטה מ"זקני צפת". נאחל להם שאוזה, בץ, שבי וכמובן נולי יקבלו אותם יפה.

© 2007 כל הזכויות שמורות
תאריך:  02/01/2008   |   עודכן:  02/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלעד מן
דומה כי לאורך השנים, העדיף בג"צ להתרחק מעיסוק יתר בנושאי ביטחון רגישים והעדיף להפעיל את שרביט ביקורתו בתחומים אחרים. פסיקתו מן העת האחרונה בעניין חוקתיות חסימת הפיצוי בשל פעולות בלתי לוחמתיות, משדרת סוף סוף מסר אחר ומעודד בהקשר זה
ד"ר אברהם בן-עזרא
המומחה רשאי לפנות בשאילתה לבית המשפט, ורשאי לבקש מינוי תת-מומחים שיסייעו לו בהשלמת חוות דעתו, ורצוי כי יעשה כן כאשר אינו יכול לתת מענה לסוגיות שבמחלוקת
פנינה שלו
מה הן לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז? 11 כלים בסיסיים להתמודדות עם הבעיות
שושנה ויג
ראיון עם חיים אברהם
שמעון פרס
דברי הנשיא בטקס אזכרה לחללי ספינת "אגוז", הר הרצל 01.01.08, כ"ג בטבת תשס"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il