X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אליעזר ברקמן, ממציא לכל עת, הוא אותו אלמוני העומד מאחורי ייצורו של פקק הפלסטיק, האוטם את בקבוקי המשקאות התוססים הוא גם האיש שהצליח לשים קץ להתזת התה בעטייה של שקית הפלסטיק המושקעת בכוס השתייה והמציא כסא ושולחן אישי לכל תלמיד בית-ספר
▪  ▪  ▪

מה דעתכם על שקיות-תה, עם מצוף מניילון, או כסא ושולחן בכיתת בית-ספר, המותאמים לכל תלמיד אישית? רק מעטים יודעים כי מאחורי אמצאות הפטנטים הייחודיים הללו עומד אליעזר ברקמן, איש צנוע ונחבא אל הכלים.
ברקמן, תושב תל אביב ויליד כפר חיטין שבגליל, בעל השכלה תורנית, פדגוגית וטכנית, ידוע יותר כמחברם של ספרי מדע דמיוני, שהנודע שבהם הוא "קשר לאחד". אל המצאותיו הגיע ברקמן דרך הכתיבה. היא זו שנתנה לו את הדחף להמציא. וכשם שבספריו יש נוסחה קבועה, שלפיה פועלות הדמויות המתוארות בו - כך גם בהמצאותיו יש דיוק מתמטי - כל צעד מחושב מראשיתו ועד סופו.
המצאתו הפופולרית והמפורסמת ביותר היא פקק הפלסטיק, האוטם את בקבוקי המשקאות התוססים. קודם להמצאתו, נהגו המפעלים המייצרים להשתמש בפקק הפח הפשוט. אלא שזה מעולם לא אטם לחלוטין את הבקבוק, ולאחר פתיחתו לא תסס עוד המשקה באותה עוצמה כבתחילה. הלך, איפוא, ברקמן והמציא פקק-פלסטיק פשוט, האוטם את הבקבוק הרמטית. מאז המצאתו, שוב אין הגז דולף, והמשקה נותר תוסס לאורך כל הדרך. יצורו של הפקק הזה היה גם המצאתו המהירה והזולה ביותר עד כה. משך יצורו נמשך דקה אחת בלבד והוצאות הייצור הסתכמו בשקלים ספורים.
מצוף בכוס תה
לא פחות מן הפקק, הרגיזה את הממציא שלנו שקית התה, זו שבראשה חוט, או שצמוד אליה סרט-אלומיניום. בשל אורך החוט גורמות שתי השקיות האלה, לא אחת, להתזת התה מסביב לכוס, ושוקעות לעיתים קרובות במעמקיה, כך שהלוגם ממנה נאלץ למשותן בכפית. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? הפיתרון שמצא ברקמן הוא פשוט: מצוף מפלסטיק, דמוי קונוס, בעל שיווי-משקל, המחובר לראש השקית. התוצאה: המצוף צף על פני התה וכך ניתן ללגום ממנו בהשקט ובבטחה. הפטנט הזה, שכבר נרשם, עומד לצאת לשוק בעתיד הקרוב.
המצאה אחרת של ברקמן: כסא ושולחן בכיתת בית הספר, המותאמים אישית לכל תלמיד. את הכסא והשולחן ניתן להתאים באמצעות ברגים מיוחדים לגובה הדרוש, וקבועים בהם אמצעים לכיוון זווית ההטייה הדרושה. בכסאות ובשולחנות המקובלים בולט חוסר ההתאמה של גובה המושב ושל גובה לוח השולחן אל מידות-גופם של התלמידים. הדבר גורם נזק להתפתחותם התקינה, להתעייפותם המהירה ולכאבים בפרקים ובעומד השידרה שלהם. המצאתו של ברקמן אמורה לשים קץ לבעיות הכאובות האלה כבר בעתיד הקרוב.
אין אלו המצאותיו היחידות של אליעזר ברקמן. יקצר המצע מלהכיל את כולן, וכפי שהוא מעיד על עצמו, מעיין ההמצאות שלו עדיין לא נידלה. "כשאני ממציא משהו", הוא מעיד על עצמו, "יש לי סיפוק ליום אחד בלבד. למחרת, אני כבר חושב על משהו חדש"!

תאריך:  25/01/2008   |   עודכן:  25/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיש עם הפטנטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לייבל'ה, אתה גדול ! ל"ת
קורא  |  25/01/08 16:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
זחיחותו המחליאה של זה העומד בראש הממשלה אשר כה בולטת, בניגוד למצב הרוח הלאומי השפוף, מעלה תהיות בהקשר למצבו התודעתי
יוני בן מנחם
"אנו צריכים לקחת נשימה עמוקה ולא להתרגש מהאיומים התקשורתיים של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס. כמו הפוליטיקאים הישראלים, גם עכוזו דבוק היטב לכיסאו"
עו"ד יוסי דר
אולמרט בחר למנות את עמיר פרץ לשר הביטחון, כדי שיוכל להפקיד את האוצר בידי אברהם הירשזון    מינוי רמון לשר, איש פזיז וקל דעת, מעיד גם הוא על שיקול זר
דרור מרום
גל הקור האכזרי שתקף את ישראל החורף - הביא ישראלים רבים לרכוש סאונות    לדברי טל תגר, מנכ"ל חברת איסמור, המחזיקה בכשליש מהשוק, בשנה החולפת הסתכם היקף המכירות של הסאונות בכ-20 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל בשנת 2006 - גידול של 40%    גורם משמעותי לתופעה הוא העלייה מרוסיה    השימוש בסאונה בקרב האוכלוסיה הזאת הוא נרחב, עקב ההיכרות עם המוצר ממדינות המקור - שהן גם מדינות קור ברמה שאינה מוכרת כאן
טובה ספרא
תמונת הכוכבים מיום 25.01.2008 עד ל-31.01.2008
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il