X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אנחנו חיים במדינה שב-20 שנה האחרונות הפכה למעצמת רייטינג שמנהלת דיונים קיומיים באמצעות כותרות, הפגנות ומחאות שנונות ומרוחות בספינים. אנחנו נמשכים ונתפסים למחאות השנונות שמקימות הדים"
▪  ▪  ▪
הפגנת המילואים [צילום: AP]

להזכירכם, אחרי הלחץ הציבורי בסיום מלחמת לבנון השנייה, הקימה ממשלת ישראל את ועדת וינוגרד. משחק הכסאות של פוליטיקאים ישראלים צובר תאוצה. בעתיד אולי מצב הביטחון והכלכלה ישתפרו, ואולי לא. אולי נתניהו יותר מוכשר מאולמרט ואולי לא.אבל כל השינויים הללו ממש לא עוזרים לנו, אנחנו צריכים להבין כי אנחנו נמצאים כל יום מול בעיה קיומית, ואין לנו פנאי להפגנות ומחאות מכול סוג שהוא.
איני באה לשפוט את קריאתם של משפחות השכול, אבל אני כן באה לקרוא מכאן לאותם מילואמניקים בעבר וכיום, שחלקם לא השתתפו כלל במלחמת לבנון השנייה ועכשיו יוצאים חוצץ נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט. זה לא נכון להשתמש במחאה על-ידי המדים, אך כמובן שיש יכולת להביע מחאה בתור אזרחים.
לצערי, אנחנו חיים במדינה שב-20 שנה האחרונות הפכה למעצמת רייטינג שמנהלת דיונים קיומיים באמצעות כותרות, הפגנות ומחאות שנונות ומרוחות בספינים. אנחנו נמשכים ונתפסים למחאות השנונות שמקימות הדים. מלחמת לבנון השנייה היא בבחינת שעון שצלצל באיחור והיום תובע מאיתנו להתחיל במלאכת העבודה הסיזיפית הארוכה והחשובה של ההתבוננות לעומק במצבנו כחברה,
על-מנת לדעת האם זאת המערכת הפוליטית הכלכלית או החברתית שאליה אנחנו מייחלים.
ולכן, אם במחאות עסקינן, ברור לכולנו, שבמחאת חיילי המילואים התופסת תאוצה דווקא עכשיו לפני פרסום הדוח, אין צדק, וכי מטרותיה יומרניות מידי, כמו כל מטרות המלחמות שעברנו. אם המטרה היא בדיקת המחדלים, זאת אכן המטרה הראויה, שעליה אני כאזרחית, חותמת בשתי ידיי. אבל לא אם מדובר במטרה ממוקדת לפטר את ראש הממשלה ושריו, שכל חטאם היה בשיקול דעת מוטעה, (רק תגידו לי מי לא חטא בכך?) כאשר האשמים הם כל ראשי הממשלה, שרי הביטחון האוצר והרמטכלי"ם ב10 שנים האחרונות.
מי יבוא במקומם? מי האנשים במערכת אשר נקיים ויכולים לתקן במקומם את הטעון תיקון?
לסיכום, בואו ניקח את המטרה הכללית במדינה ונתקן את אשר צריך לתקן מבחינה צבאית הסברתית, העורף , והחברה ולא נדרוש לפטר הרבה אנשים, בעצם. כולנו חכמים, כולנו נבונים ולכולנו המלחמה האחרונה גרמה זעזוע. המחאה היוצאת מהלב להתפטרות אולמרט, אולי היא אמיתית, אבל לא פיקחית ובוודאי לא חכמה. והיה ואולמרט יתפטר כדרישת המוחים, אז יבוא הכול על מקומו בשלום? ונוכל לשבת בבטחה איש תחת גפנו?
לצערי, בעייתנו המרכזית עמוקה יותר ולא טמונה בראש הממשלה בלבד. בדבריי הנאמרים, אין משום הורדת האחריות מהדרג המדיני או הביטחוני, והדיון אינו האם ראש הממשלה צריך להתפטר? הרעיון שאני מבקשת להביא, הוא שעלינו לפתור סוגיה אחת עיקרית - האם המשימה הושלמה? ואם לא כיצד ממשיכים?
זהו תהליך ארוך ומכאיב, אולם אין לברוח ממנו. אין פתרונות קסם ולכן בינתיים עד שנתחיל להתבונן בעצמנו ברצינות ובכבוד, כדאי שנמשיך לעבוד. הגיע הזמן שנסיים לטפל בכל הכשלים האחרים של הצבא, אחרי מלחמת לבנון השנייה. אף על פי, שזאת המלחמה שגבתה מספר הכי נמוך של הרוגים (70 במספר) בהשוואה לכל המלחמות האחרות.
בראיה מרחבית, נראה כי הציבור בארץ מתחלק לארבעה:
אנשי תקשורת ופרשנים, פוליטיקאים (לא רק, אבל בעיקר מהשמאל), התנועה לאיכות השלטון והמילואימניקים .אם אני מנקה את האינטרסים, קשה לי לזהות מסת מחאה מוצקה והוגנת במיוחד. בנוגע לכישלון המלחמה, צריך לשבת עם ההנהלה והמאמן ולבדוק היכן טעינו? כי אפילו ועדת וינוגרד ומחאת המילואימניקים לא תהפוך את התיקו במלחמה לניצחון מוחץ.

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק פורסטר
"אירגון השלום הנוצרי" - עמותה אמריקנית קווייקרית העוסקת בתיעוד מקרי שינאה אתנית ודתית מתעד בצילומים את עבודות ה"אמנות" שהמתנחלים השאירו על בתי פלשתינים בחברון
איתי ברק
ועדת החינוך של הכנסת אשר התכנסה השבוע לדיון חירום, מראה כיצד הצליחו להתגבר שורה של ח"כים אסרטיביים על חולשה חוקתית בתקנון הועדות. כתוצאה מפעילות חברי הוועדה, הודעת המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לפיה הבחינה הפסיכומטרית הקרובה, תבוטל. שונתה במהרה וחברי ועדת החינוך רשמו לזכותם הישג ראוי לציון
יואב יצחק
על ועדת וינוגרד להעביר ממצאיה הפליליים לכאורה אל היועמ"ש, כדי שיורה על פתיחת חקירה נגד אולמרט בחשד לעבירה של "גרימת מוות ברשלנות"
ONE
הטניסאית מספר אחת של ישראל מסכמת את אליפות אוסטרליה בטור אישי ל-ONE: "היה לי טורניר מוצלח". על המפגש בפדרציה: "יש פרפרים בבטן"
ראובן לייב
פרשיה אפלה: כך פרח שוק הבשר היהודי בין מזרח-אירופה לדרום-אמריקה    שלושה ספרים אותנטיים מגוללים את סיפורן העגום של רבבות נשים יהודיות שמצאו את עצמן עוסקות בזנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il