X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם ייערך סקר בקרב עובדי המדינה עצמם על תועלת הנציבות יאמרו רובם כי אין בה צורך, שכן הנציבות איננה משרתת אף את עובדי המדינה. לתנאים הסוציאליים שלהם דואגים הוועדים, והדבר בא לידי ביטוי בהסכמי העבודה הקיבוציים הנערכים מדי שנה
▪  ▪  ▪
הולנדר. תפקיד מיותר

בעקבות העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון על-ידי התנועה לאיכות השלטון נגד המשך כהונת נציב שרות המדינה, שמואל הולנדר - זו הההזדמנות לבקש לבטל בכלל את המוסד האנכרוניסטי הזה, המזכיר את הנציב העליון הבריטי ואת הסדרה: "כן אדוני השר".
הנציבות, על-פי המודל הבריטי, אמורה להיות אחראית על נושא המנהל התקין בשרות הציבורי, הנתון לפיקוח המדינה. כלומר: רעיון הקמת הנציבות היה הצבת סטנדרטים אחידים בכל משרדי הממשלה, בכל הנוגע למכרזים, בכל הנוגע להקצאת תקנים, בניוד עובדים במידת הצורך, בשמירה על תנאי העסקתם וכוח האדם של העובדים, וכן קיום בי"ד למשמעת לעובדי המדינה.
כאשר בוחנים את רעיון הנציבות על פניו אין ספק שהכוונה היתה טובה, בהתאם למודל של וובר על סדר וארגון, וקבלת עובד על-פי כישוריו, יכולותיו, מיומנותו ולא על-פי קשריו, קירבה משפחתית, קירבה מפלגתית, או קירבה לוועד העובדים.
לצערנו הרב אנו עדים בשנים האחרונות ל"מכרזים תפורים". לסטנדרטים נמוכים בשרות המדינה, לעומת הסקטור העסקי. רמת השירות בחלק גדול ממשרדי הממשלה עדיין דומה לימי המנדט הבריטי ואף גרועה הימנה.
הנציבות אמורה היתה להקנות סטנדרטים גבוהים יותר של שירות, כלומר: מתן תשובות לאזרח על-ידי משרדי הממשלה-הן מבחינת זמן התשובה והתגובה לבקשה,הן מבחינת מענה טלפוני לפונים, דבר שכולנו יודעים כי אינו קיים, הן מבחינת קיצורי תורים במשרדי הממשלה - ראה פרשת משרד הרישוי בנתניה לאחרונה, כאשר אזרחים עומדים שעות בתור.
גם אם ייערך סקר בקרב עובדי המדינה עצמם על תועלת הנציבות יאמרו רובם כי אין בה צורך, שכן הנציבות איננה משרתת אף את עובדי המדינה. לתנאים הסוציאליים שלהם דואגים הוועדים, והדבר בא לידי ביטוי בהסכמי העבודה הקיבוציים הנערכים מדי שנה.
אם כן, מה בדיוק עושה הנציבות היום? היא משפרת את "האיכות והמצויינות" וזאת כיצד? באמצעות ימי השתלמות הנערכים לעובדים בכל מקומות העבודה. ברם, מישהו בדק באופן אופרטיבי האם אכן רמת השירות לאזרח הישראלי עלתה?
גם בתי הדין למשמעת האחראים על אכיפת סדר בשירות המדינה, בד"כ מקלים על אותם עובדי המדינה אשר חרגו מהנוהל התקין. כידוע ניתן להעמיד עובד מדינה בבי"ד למשמעת של עובדי המדינה, במקום להעמידו לדין פלילי רגיל, כאחד האדם, דבר היוצר אפליה וחוסר שוויון מלכתחילה.
יש לציין כי הנציב זוכה למשכורת כשל מנכ"ל משרד האוצר, בדומה למפקח על שוק ההון, האחראי על התקציבים, האחראי על הסכמי השכר, ראש רשות המיסים, מי צריך כל כך הרבה מנכ"לים?
הגיעה הזמן להפריט גם את הנציבות. לא חסרות חברות בישראל היכולות לפקח על משרדי הממשלה, ולהעביר דוח יעיל לשרים הממונים עליהם.
אין צורך ברגולטור אשר איננו מבצע רגולציה, ואיננו מפקח אלא עומד בראש גוף אנכרוניסטי, מין דינוזאור ישן אשר מסרב להיעלם מהעולם הדיגיטאלי.
כמו שהנציב הבריטי עזב את המדינה, הגיעה העת ש"נציב השרות" יעזוב במהרה.

תאריך:  09/02/2008   |   עודכן:  09/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבטל את נציבות שרות המדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נכון שבמדינה אין כתובת להתלונן
בוריס ד  |  9/02/08 12:46
2
במדינה אנדרלמוסיה ושרירות
בוריס ד  |  9/02/08 16:09
3
ד"ר שוורץ נוגע בלב בעיה כואבת
נירית א.  |  11/02/08 16:55
4
נכון ועצוב
ח.ש.   |  12/02/08 20:34
5
הנציבות - גוף אנכרונסטי ומיותר
עובד מדינה  |  10/05/08 04:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" מתעקש שלא להטיל אחריות על ההנהגה המדינית והצבאית של החמאס בגין "פשעי מלחמה"    למרות שמנהיגי החמאס מודים בעצמם על המשך ירי הקסאמים - בצלם בוחרים להתעלם    כשירות ללא תשלום, עשיתי עבורם את עבודת המחקר    אז מה יהיה התירוץ שלהם עכשיו?
ראובן לייב
מלחמת ההתשה בין קלינטון לאובאמה והמסורת האמריקנית, שלפיה לא יגיעו כושי, אשה, או יהודי, לנשיאות, מבטיחים את ניצחונו של המועמד הרפובליקני
גיא יקר
"תפיסה בעולם השיווק היא המציאות. אם אני חושב שיש לי מותג מעולה, זה עדיין לא אומר שבאמת יש לי כזה. חשוב איך הצרכנים תופסים את המותג. הפער בין מה שאני חושב לבין מה שהצרכנים חושבים הוא מרווח הטעות"
צילה שיר-אל
מה טומנים הכוכבים בחובם לילידי כל המזלות השונים בשבוע המתרגש ובא עלינו?
דר' אלי כרמון
על ארה"ב, האיחוד האירופי וישראל מוטלת חובה להגן על אזרחיהן ועל האינטרסים שלהן ושל בעלות-בריתן במזה"ת. הן חייבות לעמוד בתוקף מול "ציר ערעור היציבות" ומול התוכניות האפוקליפטיות של הקיצונים בטהרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il