X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשלונם של השב"כ וצה"ל לאתר חייל ישראלי בטווח של כמה קילומטרים מהגבול ולהטיל על היחידות המיוחדות את המשימה לשחררו במינימום נפגעים, מצביע על אוזלת יד ורמת ביצוע וניהול כושלים
▪  ▪  ▪

מצבו של גלעד שליט טוב יותר ממצבם של 119 החיילים ו-44 האזרחים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. מצבו גם טוב מזה של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, בין אם הם בחיים או חלילה לא. הוא מוחזק במעצר כ-5 ק"מ מכוחות צה"ל, מחלקה שלמה במשרד הביטחון פועלת לשחרורו והוריו נפגשים תדירות עם אולמרט. המשפחות השכולות ממלחמת לבנון עדיין לא זכו לכך. כל אחד מהם יסכים להתחלף עם נעם שליט.
הטיפול הרשלני והמבולבל של ממשלת אולמרט בחטיפת שליט הינו שערוריה שאת ממדיה אנחנו עדיין לא יכולים לשער, אבל בביטחון ניתן לומר שעוד נבכה עליה שנים רבות. "שינוי הקריטריונים של דם על הידים" שהוא ביטוי מכובס לשחרור רוצחים, כבר שלח מסר של עידוד לכל משלחי המתאבדים בחמאס. את התוצאות ראינו בפיגוע התאבדות כפול בדימונה ועוד כמה פיגועים שכבר יצאו מעזה והלוואי שיספיקו לעצור אותם בדרך.
כשלונם של השב"כ וצה"ל לאתר חייל ישראלי בטווח של כמה קילומטרים מהגבול ולהטיל על היחידות המיוחדות את המשימה לשחררו במינימום נפגעים, מצביע על אוזלת יד ורמת ביצוע וניהול כושלים. סוכנויות המודיעין והביטחון המרכזיות של מדינת ישראל אינן מספקות את הסחורה הנדרשת מהן. אותו מודיעין ש"לא מוצא" את גלעד שליט הוא אותו מודיעין ש"לא מצא" את הקטיושות בלבנון, ו"לא מוצא" את ראשי החמאס בעזה. מה שווים כל התחקירים, ועדות החקירה ומפיקי המסקנות הסדרתיים? הרי דבר לא השתפר.
הפתרון הגאוני שמצאו רבי אמני הספינים ממשרדו של אולמרט - מו"מ עם החמאס לשחרור מאות רוצחים, כשהם יודעים שכ-70% מהם יחזרו לרצוח, הינו לא רק פשיטת רגל מדינית, מוסרית וביטחונית, אלא גם עבירה חמורה על החוק וזאת אפרט להלן.
אם ישוחררו מאות מחבלים, אשר רובם יחזרו לרצוח, וכל אחד מהם יהרוג "רק" יהודי אחד, הרי מאות ישראלים ימצאו את מותם. מאות אזרחים שלווים שקמים בבוקר, אוכלים ארוחת בוקר, נוסעים לעבודה ויוצאים לבלות, אינם יודעים שדינם נגזר למוות אי שם ב"חלונות הגבוהים" של משרד הביטחון וראש הממשלה. על כן ניתן יהיה להאשים את אותם קברניטים אשר יחליטו על שחרור המחבלים, כשהם יודעים בסבירות גבוהה שאלה יחזרו לרצוח, בפלילים בעבירה של גרימת מוות ברשלנות כשהנורא מכל יקרה (ולפי הנסיון הוא אכן יקרה).
אמנם העבירה של "גרימת מוות ברשלנות" בחוק העונשין הינה עבירה קלה הנושאת בסך-הכל שלוש שנות מאסר (דבר המצביע על זילות בלתי נסבלת בערך חיי אדם בעיני חברי הכנסת והממשלה), והשימוש העיקרי שנעשה בה הוא מתן עונשים קלים לנהגים יחסנים ההורגים אנשים בתאונות דרכים, אך אין כל מניעה להעמיד לדין על עבירה זו גם את הקברניטים בגין אחריותם לשחרור הרוצחים כשאלה יחזרו לדרך הטרור וההרג.
יתר על כן - גרימת מוות ברשלנות הינה גם עוולה בנזיקין, וכל נפגע טרור יוכל לתבוע פיצויים מהאחראים לשחרור מרצחים בטרם זמנם. בארה"ב שולמו פיצויים גבוהים במקרים דומים. ואכן, ניתן להעמיד לדין את האחראים לא רק בישראל אלא בהרבה מדינות אחרות בעולם. ולא מדובר רק בקרבנות עתידיים - גם משפחות שכולות מפיגועי טרור אחרים יכולות לבוא חשבון עם אדריכלי עסקת טננבוים ומשחררי מחבלים שחזרו ורצחו.
גלעד שליט יושב בשבי למעלה משנה וחצי, אך הוא בחיים ומצבו טוב. הוא גם מהווה פוליסת ביטוח חיים לאיסמעיל הנייה ומחמוד א-זהאר, ראשי החמאס, ואלה (כהבעת תודה) ממשיכים להפגיז את שדרות בקסאמים. ההיגיון, המוסר והשכל הישר אומרים שלא ראוי ששחרורו יעלה בחיי אדם. באופן שבו ממשלת ישראל מתנהלת, יעלה שחרורו של גלעד שליט במחיר חייהם של מאות ישראלים - מחיר שערורייתי ובלתי נסבל בכל קנה מידה. זהו, למרבה הצער, המחיר שאנו נצטרך לשלם, בחיינו ובחיי קרובינו, על כשלי הממשלה, מערכת הביטחון וצה"ל בטיפול בחטיפתו של שליט.

תאריך:  24/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
נראה לי שהגיעה העת לייסד את מנהלת הרשות השופטת כגוף מוסדי ולכפוף אליו את הנהלת מערכת בתי המשפט, בתי הדין לעבודה ומערכת בתי המשפט המנהליים ואפילו, אם ניתן, מערכת בתי הדין הדתיים
עו"ד דוד ששון
יש הסבורים כי הבוררות היא שיטה לקויה להכרעת סכסוכים, כי היא סופית וחסומה מפני ערעור. אי אפשר לדחות נימוק זה במחי יד, אך לדעתי, לא הוא המרתיע והמרחיק מתדיינים מבוררות
אדיר בנימיני
שר התחבורה ניסה להפעיל "סעיף רדום" בחוק, אשר מעולם לא הופעל בעבר, וזאת תוך רמיסת זכויותיהם הבסיסיות של הנהגים    חכמת החיים ולא רק חכמת חוק ומשפט, לימדה אותנו כי הדרך לגיהינום רצופה לעיתים רבות בכוונות טובות
ראובן לייב
החברים הוותיקים, שלא השתלבו בחיי החברה בתנועה הקיבוצית, החליטו להתארגן וליצור מסגרת חברתית משל עצמם
עו"ד אלי דורון, עו"ד ורו"ח ירון טיקוצקי
"חרף האמברגו הכלכלי שהטילה רוסיה על גרוזיה בשנת 2006, נראה כי גרוזיה מצליחה להתמודד עם החרם הכלכלי בצורה טובה. צמיחתה הכלכלית האיתנה של גרוזיה העולה על 10% בשנת 2007, הצליחה להפתיע את הערכותיהם הפסימיות של רבים"
רשימות נוספות
חמאס הקפיא מו"מ לשחרור שליט  /  יהונתן דחוח-הלוי
חמאס: ישוחררו משלחי מתאבדים  /  יהונתן דחוח-הלוי
עסקת שליט: סולימאן יגיע לארץ  /  יהונתן דחוח-הלוי
רון ארד מס' 2  /  יוני בן מנחם
עסקת המוות החדשה  /  ד"ר אריה בכרך
פדיון שבויים - לא בכל מחיר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il