X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלי התקשורת הכריזו כי אם תאושר הצעת החוק המאפשרת לבית המשפט להורות על בדיקת אבהות - הדבר יהווה מהפכה בדיני המשפחה למעשה, ההצעה רק תקבע מדיניות משפטית שמרנית כפי שהתנהלה עד היום
▪  ▪  ▪
הבדיקה לא תבוצע במקרה של חשש לממזרות

לאחרונה פורסם בתקשורת כי הצעת החוק שהגישו הח"כים איתן כבל ואביגדור יצחקי, ושעניינה מתן סמכות לבתי המשפט להורות על בדיקת אבהות, אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. על-פי הצעת החוק, במקרה של סירוב גבר לבצע בדיקה גנטית, יוכל בית המשפט לראות בעצם הסירוב הוכחה להורות. בתי המשפט יאשרו בדיקת אבהות רק במקרה שבו אין חשש לממזרות. כלי התקשורת הכריזו כי כאשר תאושר הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, היא תהווה מהפכה בדיני משפחה.
ראוי להדגיש: אין המדובר במהפכה. הצעת החוק המוצעת היא בעצם סיכום, פחות או יותר, של פסיקת בתי המשפט הקיימת כיום. פסק הדין של בית המשפט העליון שניתן בעניין שרון נגד לוי עוד בשנת 1980, היינו לפני למעלה מדור, קבע שאמנם אי אפשר להכריח אדם להיבדק בבדיקת רקמות אולם אם אדם מסרב לבדיקה זו, הרי שזה יהווה ראיה נגדו.
כך פסק לאחרונה גם השופט גרשון גרמן מבית המשפט לענייני משפחה במחוז תל אביב, כאשר הופיעה בפניו אישה אתיופית כבת 60 שנה, אשר טענה שהיא בתו של יהודי אתיופי (שנפטר בינתיים), אך סירבה לבדיקת רקמות. השופט דחה את התביעה שלה להכריזה כבתו של המנוח וקבע שסירובה לבדיקת הרקמות מהווה ראיה לכך שאיננה בתו של היהודי המנוח. יצוין, שהרקע להגשת התביעה, להצהיר שהיא בתו של היהודי המנוח, היה כדי שהאישה תוכר כיהודיה ולא תגורש מהארץ.
בתי המשפט בישראל נוהגים מזה שנים רבות להימנע מלהורות על בדיקת רקמות במקום שיש חשש, שבדיקה כזו תהפוך את הילד לממזר, כך שגם בעניין זה הצעת החוק איננה מהפכה.
"המהפכה" היא דווקא בכיוון ההפוך
כיום כבר ישנם שופטים המחליטים על בדיקת רקמות, גם במקום שהדבר עלול לגרום לכך שהילד ייצא ממזר. אך זו דעת המיעוט, הגורסת שחשוב יותר לילד לדעת מי אביו.
הצעת החוק באה לקבוע, שבתי המשפט יחזרו למגמה השמרנית, ושלא יערכו את הבדיקה במקום שיש אפשרות שהילד יוכרז כממזר. מגמה זו מושפעת מעמדתם של חברי הכנסת החרדים, היודעים, שבתי הדין הרבניים לא יוכלו להתעלם מקביעה מדעית שתיקבע עפ"י בדיקת רקמות.
בהלכה היהודית יש אפשרויות נרחבות שלא לגרום לילד להיות ממזר; הקביעה ההלכתית היא להשתדל שיהיו ממזרים פחות ככל האפשר ואף "לעצום עיניים" בעניין זה מחמת התוצאות הקשות של ממזרות - חוסר אפשרות להינשא נישואין יהודים. כך, למשל, נקבע בהלכה ש"רוב בעילות אחר הבעל"; כלומר, שגם אם אישה שילדה ילד קיימה יחסי מין עם גבר זר כ-9 חודשים לפני לידתו של הילד, יראו את הנולד בעיני ההלכה כבנו של הבעל החוקי וזאת משום החזקה ש"רוב בעילות אחר הבעל".
אבל כאשר יש קביעה מדעית גנטית, בעקבות בדיקת רקמות, בית הדין הרבני לא יוכל להתעלם מהתוצאה וזאת עפ"י ההלכה. ההלכה מכבדת את הממצאים המדעיים. לכן מתנגדים חברי הכנסת החרדים לבצע בדיקת רקמות, במקום שיש בו סכנה שהילד ייצא ממזר.

המחבר מומחה לדיני משפחה
תאריך:  26/02/2008   |   עודכן:  26/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' צ'לו רוזנברג
הצבא חייב לעסוק בהכנה למלחמה ולא בתפקידי שיטור מייגעים בשטחים    המשטרה חייבת לחזור ולהיות גורם מרכזי במניעת פשעים, בחשיפת פשעים והבאתם של העבריינים לדין    זהו המצב כיום, והוא גרוע מאוד
יאן קליימן
תביעות ייצוגיות נגד הבנקים הן הנצחון הגדול של האזרח הקטן, שעשוי לשלשל לכיסו כמה אלפי שקלים במקרה של זכייה. מה צריך לדעת לפני שרצים לתבוע את הבנק ומהם בדיוק סיכויי הזכייה שלכם?
דוד זונדלוביץ'
אנשים רבים חולמים לפסל, אך רובם אינם מנסים ללמוד כלל בשל תחושה של העדר כשרון    לכולנו יש כשרון טבעי, אך כדי שנוכל להביא אותו למימוש מלא - צריך לגלות סקרנות רבה ומוכנות להשקיע
ירון מירלמן
"איזו אידיאולוגיה מתירה לבני אדם להפקיר את שלמות אברי גופם של ילדים? האם יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, נרדם בשמירה"
שמואל קופר
"מי שראה "כבוד" בכהונה כנשיא מדינת הכפירה הציונית ונחלץ בשן ועין מעיוות דין שרצתה לחולל לו, נלחם עתה שבית המשפט לא יקבע שהיה קלון במעשיו. זה גם עניין של כסף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il