X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מול האיומים הקיימים, הן מאירן, הן מעזה והן מצד מדינות אחרות, על מנהיגי ישראל לקבוע סדר עדיפויות לטיפול במצב שנוצר. הזמן הוא מרכיב חשוב ביותר בהקשר זה
▪  ▪  ▪

לא ייאמן עד כמה מדינות העולם החופשי מסוגלות לבלוע את גלולות ההרגעה המרות מאוד של מוחמד אל-בראדעי, מנכ"ל סבא"א . הדוח האחרון שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית בראשותו של אל-בראדעי הוא הוכחה למשחקי התעתועים של האיש. למרות שמן הדוח עולה בבירור שאין בידי הסוכנות שום דבר ממשי, בכל זאת יש הערכות לקולא מבחינת אירן. לא לחינם חוגגים באירן בסגנון האופייני לנשיא העומד בראש המדינה. האירנים יודעים היטב איך לעבוד על העולם ולכן מנצלים זאת עד תום.
לפני מספר ימים פורסם בתקשורת שסוכנויות הביון הבריטיים חולקות על הקביעה שאירן הפסיקה את יצור הנשק הגרעיני ב-2003, זאת בניגוד לדוח האמריקני מלפני חודשים ספורים.
מה ניתן ללמוד מכל האמור לעיל ומן העובדה שהידיעות כה סותרות זו את זו? התשובה פשוטה הרבה יותר ממה שנוטים לחשוב: אף אחד איננו יודע בבירור מה האירנים עושים, ומה יש להם בארסנל ההפתעות. לא מן הנמנע שבוקר אחד נתעורר למציאות שתהיה בלתי ניתנת לשינוי.
ארה"ב היא היחידה המסוגלת להוביל מהלך לחיסול התשתית הגרעינית באירן, אלא שבתקופה האחרונה, הנשיא בוש נעלם דום. לא תהיה זו הפרזה אם ייאמר שבתקופה שעוד נשארה לכהונתו של בוש ניתן לעשות זאת, גם משום מזגו של הנשיא האמריקני, אך לא פחות מכך שאירן עדיין, כך יש לקוות, איננה מחזיקה בנשק גרעיני.
ישראל הייתה צריכה להמשיך במסע בלתי מתפשר לפעילות אקטיבית נגד אירן. ההתבטאויות האחרונות של נשיא אירן לגבי ישראל אינן מותירות ספק לגבי הכוונות הזדוניות של ההנהגה האירנית. אך, לצער כולם, ישראל נקלעה לתסבוכת של עזה והחזית האירנית נזנחת. לכך עלולה להיות משמעות הרת אסון.
המצב בדרום המדינה מטריף את המערכות ומוציא אותן משיווי המשקל. משאבים עצומים מושקעים בהפסקת ירי הקסאמים הגובה מחיר גם ברכוש, גם בנפש ופוגע בצורה אנושה בהרתעה הישראלית.
האיומים מצד מנהיגי ישראל אינם מסוגלים להפסיק את ירי הרקטות ולגרום לזעזועים קשים בקרב האוכלוסיה בשדרות ועוטף עזה. כל יום שעובר הוא לרעת ישראל. אם לא תשתנה המדיניות והקברניטים לא יחפשו פתרונות מהירים ומועילים, קיימת סכנה שנשקע עוד יותר אל תוך הביצה בעזה.
מול האיומים הקיימים, הן מאירן, הן מעזה והן מצד מדינות אחרות, על מנהיגי ישראל לקבוע סדר עדיפויות לטיפול במצב שנוצר. הזמן הוא מרכיב חשוב ביותר בהקשר זה. הפלונטר הוא בעייתי מאוד, אך עם זאת ניתן להתמודד עם שתי הבעיות בו זמנית.
ישראל חייבת לפעול ללא הפסק במישור הבינלאומי , ללא מורא ופחד ולדרוש לאכוף את הדין על אירן. שום במה בינלאומית אסור להזניח כדי להסביר את עניינה של ישראל עד שלא יינקטו צעדים דרסטיים נגד אירן. אסור שהמצב בעזה יסיט אותנו מן המסלול של מאבק בלתי מתפשר באיום הגרעיני של אירן.
מאידך, ישראל חייבת לבנות לעצמה תוכנית פעולה להפסקת הקסאמים מעזה. מדינת ישראל חייבת להבטיח ביטחון ולשם כך שומה על המנהיגים לצאת מן הקונספציות הישנות שאינן מובילות לשום מקום. על אף זאת, לא נהמות של הציבור חייבות להנחות את מדיניותה הביטחונית של ישראל, אלא השכל הישר, התעוזה, המוכנות לבצע מהלכים מכוננים מבלי לסכן לא את תושבי הדרום ולא את חיילי צה"ל. לא יתכן שאין פתרונות. יש לחפש, לחשוב ולהגיע לתוכנית אופטימלית כדי להסיר את האיום של הטילים מעזה.
כל עוד ישראל לא תפעל בשתי החזיתות, בנחישות ובחריצות שאין למעלה מהן, אין סיכוי שבקרוב נזכה כולנו למנוחה שהמגיעה לכל אזרח ואזרחית בישראל.

ד"ר צלו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  02/03/2008   |   עודכן:  02/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מטיח האשמות חמורות בצה"ל כשהוא מסתמך על "עדות מפי השמועה"    ושוב מוכיח ארגון בצלם, כי אין לקבל את ההודעות שהוא שמפיץ בתקשורת ככתבן וכלשונן, בגלל בעיית המהימנות החוזרת ונישנת בהן
אלחנן ביטון
הוא ביקש טלאי צהוב לו ולמשפחתו אם יחייבו את יהודי מרוקו לשאת טלאי דומה בעיצומה של מלחמת העולם השנייה    אף שמרוקו הייתה מדינת חסות של צרפת הפרו-נאצית, הוא התנגד להחלת חוקי הגזע ולהקמת גטאות ליהודי המדינה    כעת עולה הבקשה להעניק לו את התואר "חסיד אומות העולם"
בועז מושקוביץ
אנדרליין מתחמק, הארץ מתפתל וממשלת ישראל מזיקה    אבל יש גם חדשות: הפרשה בדרך ל"מבט שני". וגם המומחה החשוב ביותר לבליסטיקה בצרפת מצהיר: חיילי צה"ל לא הרגו את מוחמד א-דורה
אביב ירון
"משפחה המתמחה "במציצת דמם" של אחרים, זוכה לחשיפה המאדירה את שמה ומשמשת כ"דלק" להגדלת כוחה בעולם הפשע"
דורית שנהר
"אילו היה לי מצב רוח היתולי הייתי מכנה את המלחמה: מלחמת תהליך השלום. משיחי ההידברות הסהרוריים הבטיחו יונה עם עלה של זית, אך לא ערים מדממות וידיים כבולות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il