X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדהים איך הפך יום האישה הבינלאומי לעוד חג צרכני העיתונים והאינטרנט מלאים במודעות על הנחות על איפור, בגדים, תכשיטים - העיקר שיש סיבה לשכנע את הציבור לצאת שוב לקניות אפילו מחוז המרכז של לשכת עורכי-דין הזמין, לבושתו, את עורכות הדין לאירוע איפור וסטיילינג, לציון התאריך
▪  ▪  ▪
לא עוד חג דביק שנועד להעשרת חנויות הסבונים. יום האישה

אבל יום האישה הבינלאומי אינו עוד חג שהומצא על-ידי רשתות השיווק. ב-8 במרץ 1857 החליטה קבוצת נשים שעבדה במפעלי הטקסטיל של ניו-יורק, להיאבק נגד שעות העבודה הארוכות, השכר הזעום ותנאי ההעסקה הקשים במפעלים, בהם הועסקו כמעט רק נשים, ופתחה בשביתה.
ב-8 במרץ 1908, צעדו 15,000 נשים ברחובות ניו-יורק בדרישה לשפר את תנאי עבודתן ולקבל זכות הצבעה בבחירות למוסדות המדינה.
מאז מצוין יום האישה הבינלאומי בעולם, כיום המאבק למען זכויות נשים. נושאי המאבק משתנים לעתים - היום כבר זכות ההצבעה אינה נתונה במחלוקת ברוב מדינות העולם וכך גם הזכות להיבחר, ואולי אפילו תיבחר בקרוב אישה מנהיגה לעולם המערבי. אך האם באמת הגיעה העת להחליף את נס המאבק בליפסטיק בהנחה?
גם היום, בסדנאות היזע מועסקות בעיקר נשים. במזרח ובדרום מזרח אסיה, כמו גם באפריקה ובדרום אמריקה, קיימים אזורים שלמים, המיועדים לייצור המוני לצורך יצוא למערב, בהם 70% בממוצע מן העובדים הם עובדות - המשתכרות שכר עוני, עובדות שעות ארוכות בלא חופש בחירה, מנותקות מאיגודים מקצועיים ומכל הגנה של זכויותיהן כעובדות וכבני אדם.
בישראל, פירסם השבוע משרד התמ"ת, שליש מן הנשים העובדות, משתכרות פחות משכר המינימום. יותר ממחצית מהנשים הערביות העובדות משתכרות פחות משכר המינימום, ואנו עדים למקומות עבודה בהם נשים מועסקות בשכר רעב, ובהעדר מקומות עבודה חלופיים, הן אינן מעיזות להתלונן בפני רשויות החוק.
גם בתפקידים בכירים, אומנם רואים מספר לא מבוטל של נשים, אך ככל שהמקצוע נחשב "נשי" יותר, כך השכר הממוצע בו נמוך יותר. גם בדרגות הגבוהות ביותר, נרשמים פערי שכר לא מבוטלים בין נשים לגברים.
כמובן, שמבחינות אחרות, מצב הנשים מעולם לא היה טוב יותר, ואין אלא להעיף מבט חטוף על הבג"צ בעניין עסקת הטיעון של הנשיא לשעבר קצב, כדי להבין את מידת ההגנה לה זוכות עובדות מפני הטרדות ותקיפות למיניהן, במגזר המוגן של השירות הציבורי.
אפשר לנצל את ההנחות ואפשר להינות מאירועי הסטיילינג, אך בל ניתן את ידינו להפיכת יום האישה הבינלאומי לעוד ולנטיין דביק, שנועד כל כולו להעשרת חנויות הסבונים ותכשיטי האופנה. עם כל הרצון הטוב וכל החוקים הנאורים, נדמה שעוד ארוכה הדרך, עד שניתן יהיה לוותר על המאבק לטובת החגיגות.

המאמר פורסם במקור ב"על צד שמאל"
הכותבת היא עורכת-דין המתמחה בזכויות אדם
תאריך:  15/03/2008   |   עודכן:  15/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ידיעות אחרונות "סימן" את נתניהו ומנסה לחסל עתידו הפוליטי    תחקיר ערוץ 10 מנוצל לרעה מצד אנשי אולמרט, למרות שמסקנות התחקיר אינן מתיישבות עם העובדות    דוגמא: הוצאות התיאטרון הסתכמו בכ-5,500 ש"ח ולא 11,000 ש"ח    הן כוללות הצגה אחת בלבד לנתניהו, רעייתו ואנשי הביטחון הצמודים    בפרשת אולמרט: כ-100 איש כבר נחקרו בשלוש פרשות השחיתות הנחקרות
אליקים העצני
ארץ ישראל אף פעם לא הבטיחה לעם ישראל חסינות מקורבנות. להפך, חז"ל ידעו מנסיונם שהיא נקנית "בייסורים". אולם דבר אחד נתנה לנו התקומה הציונית: אפשרות, אמצעים ועוז רוח להתגונן בנשק, כדי שגורלנו לא יהיה נתון בידי זרים כמו בגולה
ד"ר צ'לו רוזנברג
אין כאן המקום לעשות חשבון וגם לא לבוא חשבון עם ההנהגה הפלשתינית לדורותיה, אך כל מי שמבקש לבחון איוולת פוליטית מהי, מתבקש לעיין בספרי ההיסטוריה הפלשתינית
צבי גיל
אלה שיערערו על שובו של דרעי לפוליטיקה, יש להם סימוכין. אך מאז שחרורו עברו חמש שנים, וזאת גם תקופת צינון וגם עונש למי שנועד לתהילה והילה לא רק בקרב מקורביו אלא בקרב אישי ציבור שונים שהעריכו את תבונתו ואת כישוריו
יוסי אחימאיר
האם מנחם בגין לא היה מתפלץ - לו היה עימנו היום - לנוכח מהלכיו ההזויים של אריאל שרון ולנוכח חולשתו האידיאולוגית של אהוד אולמרט?
רשימות נוספות
לרגל יום האישה הבינלאומי נייל סטודיו מעניקה מתנה  /  חנן זיסו
ורדינון מציעה פינוקים לרגל יום האישה  /  אביטל זלמנוביץ
נשים תורמות פחות דם  /  גלית יצחק
אישה  /  עמוס שריג
תמיד אשה  /  אינדקס בידור ובמה
יום האישה הבינלאומית  /  אלונה ספטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il