X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שנפתחה רק לפני שבועות אחדים, כבר הצליחה מסעדת "לה פלאנצ'ה" לעבור בהצלחה את שלב ההרצה שלה ולרכוש לה אוהדים לא מעטים
▪  ▪  ▪

השף רוברט קרוגר איננו פנים חדשות במסעדנות הישראלית. יחד עם שותפו משכבר הימים, שי זקהיים, הוא פתח באחרונה את מסעדת "לה פלאנצ'ה" בתל אביב (ירמיהו 54) - מסעדה המגישה אוכל באסקי.
השניים, בעלי עבר קולינארי רב-שנים, נפגשו עוד במסעדות היוקרה "רפאל" ו"מול ים", כשמאחוריהם קריירה עשירה גם במסעדות כמו "הרברט סמואל", "עספון" ו"דיטה".
אין תמה, אפוא, שעם ניסיון מוכח שכזה עוברת המסעדה החדשה, בקלות יתרה, את רף ההרצה המקובל והופכת, כבר בראשית צעדיה, למסעדה מבוקשת, עם המון יצירתיות וטעם גסטרונומי משביע רצון.
בוסתן ספרדי
המסעדה המרווחת מתחלקת לבר מרכזי, הכולל 25 מקומות-ישיבה וחלון, שדרכו ניתן להשקיף, על נקלה, למתרחש במטבח, ולבוסתן ספרדי יפהפה, שאינו אלא חצר פנימית סגורה, עם 50 מקומות-ישיבה, סביב שולחנות וכסאות-עץ, עם מפות צחורות, כשברקע פרוסה צמחיה עשירה.
בחייו של העם הבאסקי הגסטרונומיה היא, ללא ספק, מרכיב מהותי וחלק אינטגרלי מזהותו הלאומית. המטבח הספרדי המיוחד הזה מורכב, בעיקרו, ממנות טאפאס, מנות-בשרים ודגים, הנעשות בדרך כלל על הפלאנצ'ה - הלא היא מחבת הגריל.
מעורר חשד
מן המנות הראשונות במחלקת הירקות אפשר לבחור במרק גאספאצ'ו קר, המכיל ירקות עם שום וחומץ-שרי, אספרגוס בגריל, או פלטת גבינות ולחם-תאנים. אנחנו הלכנו על מבחר ירקות בגריל - מנה עשירה בתוכן, עשויה כהלכה וטעימה להפליא. בת הזוג הלכה על ה"קוקי סאן ז'ק", ממחלקת פירות הים, צרוב במחבת, עם סלסלת פיימונטה, שמן-זית ולימון. ה"קוקיס", טעימים כשלעצמם, עוררו מעט חשד בשל גודלם הרב, שהרי הם ידועים במקורם כננסיים, מה גם שמרקמם היה שונה מן המקור. לשף פתרונים. בשולחן הסמוך התענגו על ריזוטו שחור עם פירות-ים ועל השרימפס א-לה פלאנצ'ה.
צלעות זעירות
מן המנות העיקריות בחרנו ממחלקת הבשר בצלעות-טלה עם שעועית לבנה, שבהן התחלקנו שנינו. שתי הצלעות היחידות, שקיבל כל אחד מאיתנו, היו זעירות למדי והזכירו יותר טעם של כבש מאשר של טלה, אף כי היו מעודנות וטעימות. לידינו טעמו מהנקניקיה הבאסקית, תוצרת הבית, עשויה מחלקי-פנים של עוף קונפי, עם מוח-עצם מזוגגת בציר, שמשום מה הושארה בצלחת. ככל הנראה שקדי העגל היו טעימים יותר וחוסלו באחת.
טעם של עוד
מבין הקינוחים ניתן לטעום בגאטו-באסק - עוגה באסקית עשירה במילוי קרם-שקדים ומוגשת עם קונפיטורת-דובדבנים; או בקרם קטלנה, המכיל שמנת, קינמון וסוכר חום מקורמל. אנחנו הלכנו על ה"קלפוטי" - מאפה כפרי אוורירי, מוגש עם קרם אנגלי וגלידת וניל צרפתי, ועל סלט פירות-יער עם סורבה. שתי המנות היו עם טעם של עוד, מרעננות ואידיאליות ליום חם כל כך. קפה האספרסו הכפול שהוגש לנו, ושאין כמותו לעיכול, היה עשוי כמיטב המסורת הספרדית, עם ניחוח נפלא.
על הארוחה לשניים שילמנו 300 שקל. לא זול, אבל גורמה, ועם הרבה אווירה, כשממול נשקף נופו של הירקון. השירות היה מעולה וגם השירותים לא הכזיבו. בסולם מ-1 עד 10 זיכינו את המסעדה בציון 8.

תאריך:  09/06/2008   |   עודכן:  09/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגסטרונומיה הבאסקית הגיעה לתל אביב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון מרום
ביום שישי זינק מחיר חבית נפט בניו-יורק ב-11 דולרים, העלייה החדה ביותר מעולם    אינני מעלה בדעתי שאולמרט ומופז הבינו את הנזק שייגרם לכלכלת העולם לפני שהפריחו את איומיהם לאירן; על כן מוצע להם כאן שיעור קצר על מחיר הנפט
חגית גילבר
צריכה נאותה של סידן יכולה לסייע בשמירה על לחץ דם תקין, בתהליכי הפחתה במשקל ובמניעת סרטן המעי הגס    מומלץ לצרוך 3 מנות לפחות של מוצרי חלב ליום להגעה לכמות הסידן היומית המומלצת
ד"ר מיכאל אוורבוך
האלרגיה לחלב היא אלרגיה לכל דבר וניתן להשוותה לאלרגיה לאנטיביוטיקה למשל    מי שסובל מאלרגיה לחלב, מומלץ שיתייעץ עם תזונאית בנוגע להשלמת הסידן הדרוש לגופו
אהרון רול
השאלה "האם אלוהים קיים" והתשובה המובאת לעיל כי האלוהים נמצא בלבב כל אנוש, מוקדשת לכל אותם חילונים בינינו הגורסים בגבהות לב כי האל אינו קיים מפאת חסכם ודחיית האני הפנימי בפרספקטיבת קיומם האנושי
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אלי דורון
על-פי הדין העברי, בעל שמוכיח שאשתו בגדה בו, יוכל לנשלה מחלקה ברכוש והיא תקבל רק את מה שנותר מהנדוניה. לעומת זאת אם הבעל הוא זה שבגד הוא אינו מפסיד דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il