X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטענה שישראל מפקירה שבויים מחוסר אכפתיות ותעלולים ציניים של פוליטיקאים היא עלילה מרושעת. עלילה שיכולה לבוא רק ממי שאין לו את האחריות או שלא אכפת לו ממנה. ישראל עושה שגיאות וטעויות אבל לא מפקירה שבויים
▪  ▪  ▪
עושים טעויות אבל לא מפקירים שבויים. ישראל [צילום: פלאש 90]

כאשר שכנע רבין ז"ל את הקבינט לאשר את עסקת ג'יבריל מ-20/05/1985 בה שוחררו 1,187 מחבלים תמורת שלושה חיילי צה"ל, התפטר שמואל תמיר ז"ל - אז ראש צוות המו"מ - כמחאה. העסקה התגלתה כאסון לאומי בהיבטים רבים. נציין רק שלוש השלכות ישירות של העסקה. היא קבעה רף כל כך גבוהה לכל העסקות הבאות, שמלבד המוטיבציה המטורפת לחטוף עוד ועוד מחיילינו או אזרחינו, כל חטיפה הופכת מתחילתה לטראומה לאומית בלתי אפשרית. המחיר האסוני ותוצאותיו הניעו את רבין שלא לאשר את עסקת ארד מ-1987 - כשארד עוד היה חי והיה ידע מודיעיני לגביו - תמורת 400 אסירים פלשתינים, חלקם מהמסוכנים שבמחבלים. משוחררי ג'יבריל באופן ישיר רצחו כמה וכמה ישראלים ובכך הוסיפו אסון על אסון.
כשנופל היום חייל בשבי האויב, מתחולל מיד מחול שדים בלתי אפשרי. הרף הגבוה של עסקת ג'יבריל, הנחישות המוצדקת של המשפחות לתחזק את מצוקתן בדעת הקהל הישראלית, התקשורת הלהוטה לכותרות - זו שלנו וזו שבשרות האויב, נוכלים ורמאים בינלאומיים, ספינים והדלפות מגמתיות מכל צד, עורכי דין שעושים לקופתם ולפרסומם האישי ואצים אלי בג"צ, ושפע של נותני עצות עם כוונות טובות - הכול מתערבב לעיסה בלתי אפשרית שיש לה שתי תוצאות וודאיות. מחיר פדיון השבויים מתייקר ואי אפשר, פשוט אי אפשר לצאת מהעיסה בשלום. אפילו ישוחררו שבויינו במחיר סביר - המחלוקת תישאר עמוקה, הנזק שיישאר עצום והחטיפה הבאה תמיד בפתח.
למרות הפוליטיקה הצינית והאגו המנופח של הפוליטיקאים לא ניסה אף ראש ממשלה עד היום לעשות הון פוליטי לעצמו מחטופינו. ראש הממשלה הכושל אולמרט יכל בקלות לצבור לעצמו מעט אהדה רגעית מהחלטה על קיום עסקת רגב וגולדווסר. דווקא העובדה שהוא מהסס ונזקק לגיבוי הממשלה לצורך ההחלטה, מעידה על עומק הלבטים והייסורים של החלטה שכזו.
מאז נפל רון ארד בשבי ועד עלייתו של אוסאמה בין לאדן על במת ההיסטוריה, לא הושקע מאמץ כה גדול באיתורו של אדם בודד אחד כמו המאמץ שהושקע ברון ארד. אי אפשר שלא לעשות שגיאות וטעויות, יש שפע של מחלוקות לגיטימיות ומוצדקות על הדרך הנכונה, על הפרשנות האפשרית לכל שבב מידע, על המחיר שמותר לשלם ועל הנחות היסוד שעל פיהם נוהגים. אבל אין הפקרות או הפקרה של השבוי. למרות זאת מצא אחיו של רון ארד, במצפה הילה, בעצרת במלאת שנתיים לנפילתו של גלעד שליט בשבי, אל מול קהל צעיר שהשקפת עולמו טרם התגבשה ושרחוק מלהבין את מורכבות הבעיה, להשוות את רון ארד לגלדיאטור שתפקידו היה לשעשע במשחקי מלחמה הנהגה זחוחה ואטומה ומפקירה.
אביו של זכריה באומל, שנעדר מאז קרב סולטן יעקב ב-1982, תבע את המדינה על הונאה, מפני שלטענתו הסתירו ממנו מידע. מבקר המדינה קפץ על הכותרות והודיע רק לפני שבוע שהוא מתכוון לבדוק את התנהלות הממשלות בנושא שבויינו בתחום שאין בו תקנות, הוראות שעה, אלא רק שיקול דעת סובייקטיבי בתנאי אי וודאות קשים. לכל משפחות החטופים טענות על הממשלה שבאופן טבעי אחריותה רחבה הרבה יותר. הכול מצטרף לעלילה של הפקרת שבויים מתמשכת - ההיפך מהמציאות.
ממשלת ישראל שוגה ושגתה בנושא השבויים, אבל אין שום מנגנון אנושי שיכול שלא לשגות במצבים כאלה. כן - לממשלת ישראל אין רק אחריות להחזרת החטופים. יש לה אחריות שאזרחי ישראל לא ישלמו בחייהם את מחיר העסקה בעתיד, שחטיפת חיילים או אזרחים לא תהיה הלהיט האולטימטיבי של הטרור, ושישראל לא תוכל להיסחט מדינית באמצעות שבויים וחטופים. בשקלול הכללי אין שום אמת מוחלטת, רק הערכות וחששות מוצדקים ואין כל מחיר - למחיר תמיד יש תיקרה למרות שיש ויכוח מה גובהה.
הטענה שישראל מפקירה שבויים מחוסר אכפתיות ותעלולים ציניים של פוליטיקאים היא עלילה מרושעת. עלילה שיכולה לבוא רק ממי שאין לו את האחריות או שלא אכפת לו ממנה. ישראל עושה שגיאות וטעויות אבל לא מפקירה שבויים.

תאריך:  27/06/2008   |   עודכן:  27/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלילה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למה יצאנו למלחמת לבנון II ???
מרק טווין  |  27/06/08 15:18
2
אין החזרת שבויים המלחמה נמשכת ל"ת
חץ  |  27/06/08 20:51
3
כן שמאלן ישראל
מומחה למומחים  |  28/06/08 00:14
4
טענת הכותב אפשר וסבירה ל"ת
א מ רול  |  28/06/08 01:50
5
על אולמרט כבוגדן - זו האמת ל"ת
בול  |  28/06/08 08:50
6
כל הכבוד. מאמר נכון חשוב שיכתב ל"ת
משה כ  |  28/06/08 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
באתר האינטרנט הצבאי של איתור נעדרים יש שתי קטגוריות בלבד: חיילים נעדרים, וחללים שמקום קבורתם לא נודע    אך יש מצבים בהם מישהו כן יודע היכן נמצאת הגופה, אלא שאותו מישהו מחזיק בה לצרכי משא-ומתן או מסיבה אחרת כלשהי    נשאלת אפוא השאלה, אם נכון הדבר להכריז על אהוד גולדווסר ואלדד רגב כמי שמקום קבורתם לא נודע – זאת שעה שידוע היטב בידי מי הם מוחזקים
דר' אברהם בן-עזרא
מערכת היחסים בין מדינת ישראל לבין כנופיות הטרור, דומה למערכת יחסים בין אישה מוכה לבין הגבר האלים שלה    מסתבר כי מדינת ישראל אינה מסוגלת להבין מה שכל עובד סוציאלי מתחיל צריך לדעת – איך מרגיעים גבר אלים. הטבות וסליחות לא רק שלא מרגיעים אותו, אלא מעודדים אותו להגברת האלימות
אורי שחק
מכתב גלוי לראש הממשלה ולשרי הממשלה ממי שהיה בשבי הסורי במשך שמונה חודשים    "השיבו את אודי ואלדד הביתה! אל תהרגו אותם"
רות פורסטר
"הסיכלות מגלה את עצמה" אראסמוס מרוטרדאם
חגי סרי לוי
זה שנשיא של מדינה אחת בא לפרלמנט של מדינה אחרת המצויה בעיר הבירה של אותה מדינה וקורא לחלק אותה, לזה כבר התרגלנו, אבל הפעם נשבר שיא השיאים: סרקוזי קרא לחברי הפרלמנט הישראלי להצביע בעד חוק פינוי-פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il