X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוהרים אליהן חולים כרוניים ובעלי אלרגיות במערכת הנשימה כדי לחזק את המערכת החיסונית שלהם כל שצריך לעשות הוא לשבת על כורסה נוחה ומפנקת בחדר שכל קירותיו מלח ולהרגע
▪  ▪  ▪
מלח. לא רק מזיק [פלאש 90]

לתיירות המרפא של הרפואה המשלימה נודע באחרונה ביקוש רב בקרב רבבות ישראלים. בצד מרחצאות הספא הפופולריות, שבהן הם מוצאים מזור למדוויהם ממי המעיינות הבוקעים מן האדמה, צצו באחרונה גם מרפאות-מלח באתרים שונים ברחבי העולם. אלה מיועדות, בעיקר, לחולים במחלות כרוניות ולסובלים מאלרגיות של דרכי הנשימה, כמו אסטמה, ברונכיט, נזלת כרונית ואפילו נזקי עישון.
מלבד החולים והאלרגטים, מומלצות פעולות הטיהור וזיקוק הריאות במלח גם לכל מי שעובדים בסביבה מזוהמת באבק, חיידקים וחומרים רעילים. הטיפול בהם אפקטיבי לכל הגילאים ובאופן מיוחד לילדים.
במעמקי האדמה
שיטת הטיפול במרפאות המלח איננה חדשה. מזה שנים רבות היא ידועה, מפותחת ופועלת בהצלחה רבה באירופה. מרפאות הספאלאותרפיה ממוקמות במכרות המלח הטבעיים והתת-קרקעיים במדינות כמו פולין, גרמניה, אוסטריה, איטליה, בולגריה, הונגריה, רוסיה ואוקראינה. כדי לקבל טיפול יעיל, ואף ליהנות ממנו, נאלצים המטופלים לרדת מאות מטרים במעליות אל המכרות שבמעמקי האדמה.
וכך עובדת השיטה: קירות המלח שבמכרות פולטים לחלל האוויר תרסיס דק ובלתי-נראה לעין של נתרן-כלור, בריכוז גבוה, והמטופל נושם אותו עמוק לתוך הסימפונות. המלח סופח את הנוזלים מתוך הבצקת, שמעבה את דפנות הסימפונות. הליחה הסמיכה הופכת לדלילה יותר, נפלטת ביתר קלות, מרחיבה את דרכי הנשימה ומקלה על פליטת האוויר. בתנאים הסגורים של המכרות הופך האוויר לסטרילי, רווי ביונים שליליים ונקי מחיידקים ומאלרגנים. בכך נמנעות תופעות אלרגיות ותוך כך גם מתחזקת ומתאזנת המערכת החיסונית של הגוף.
חדרי המלח
הצרה היא שהטיפול במרפאות המלח הטבעיות, המצויות באירופה, אינו זמין לציבור הרחב המעוניין בו. אחרי ככלות הכל, לא לכל החולים והאלרגטים מומלץ לעבור דווקא לאיזורי-אקלים אחרים, השונים מאלה שבהם הם חיים. בשל כך התפתחה המגמה להקים חדרים מלאכותיים בסביבות-חיים שונות מבלוקי-מלח טבעיים, בני מיליוני שנים, שמשקל כל אחד מהם הוא כ-20 ק"ג ושנחצבו באוקראינה מעומק של 200 מטר.
חדר המלח הפך באחרונה ללהיט גם בארץ. הוא מצוי כיום בירושלים, רעננה, קיסריה, פתח-תקוה והכפר הירוק. החדר בנוי מקירות עבים, העשויים מבלוקים טבעיים של מלח. הוא נועד ליצור מיקרו-אקלים מלאכותי, הדומה לתנאי האקלים השוררים במכרות המלח התת-קרקעיות. בחדר המלח שרוי המטופל ברגיעה מוחלטת, כשהוא ישוב על כורסה נוחה ומפנקת. סדרה של 14 טיפולים רצופים, בתדירות של פעמיים בשבוע, אמורה להביא להקלה משמעותית בנשימת המטופל. לאחר סיום הסדרה עליו לחזור, מדי פעם, למה שקרוי "טיפול תחזוקתי".

תאריך:  10/07/2008   |   עודכן:  10/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כיצד הגיע בלעם הרשע, על שלל תכונותיו המגונות, למעלה נבואה? מסתבר שהיו לו מעלות משלו, אשר ביחס למקום ולזמן - די היה בהן כדי להעלותו לדרגה זו
מנדי ספדי
אודי איתן
יש מקום להקדיש ערב שלם לעובדה שהתקשורת כיום יכולה לגזור את דינו של כל אדם במדינה, הרבה לפני שהגיע תיקו לדיון משפטי. תקשורת או תשקורת?
דגנית איתן
תהליך הגמילה מחיתולים הוא אבן דרך חשובה בפיתוח העצמאות של ילדים    אצל ילדים עם אוטיזם הוא מורכב במיוחד ודורש ייעוץ של אנשי מקצוע, החלטה מושכלת בדבר בשלות הילד, תכנון מוקפד של ההתערבות, מציאת חיזוקים ועוד    הינה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים
עו"ד יוסי דר
שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר שלח גננת שהורשעה על ידו בהתעללות חמורה בילדים חזרה לגן הילדים להמשיך ולטפל בחסרי הישע    כל נימוקיו לאפשר המשך עבודת הגננת מתגמדים אל מול קביעתו, שאין "חשש קונקרטי" לשלומם של הפעוטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il